Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Battlefield 2042 nie pomógł wynikom finansowym Electronic Arts

Udostępnij

Electronic Arts we wtorek po sesji opublikował grudniowe wyniki kwartalne. Wydawca gier rozminął się z konsensusem Wall Street. Listopadowa premiera Battlefield 2042 nie pomogła powtórzyć ostatniego sukcesu wynikowego.

Amerykański gaming niedawno był na ustach całego świata za sprawą rekordowej transakcji, gdzie Microsoft przejął Activision Blizzard za 68,7 mld USD. Nie pomogło to akcjom EA - wciąż sporo im brakuje do okolic 52-tygodniowego maksimum na poziomie 150 USD. EA zawiodło bowiem produkcją Battlefield 2042.

Electronic Arts poniżej oczekiwań Wall Street

Inwestorów najbardziej interesowały wyniki Battlefield 2042, ponieważ gra jest jedną z największych premier EA w ostatnich latach. Akcje spółki spadły w reakcji na informację o przesunięciu premiery gry, przed wprowadzeniem jej na rynek w listopadzie. Inna bolączka wydawcy to negatywne komentarze dotyczące wersji beta gry, które miały wpływ na poziom akcji w październiku.

quarterly-actuals

Zobacz także: EA i Take-Two publikują wyniki finansowe. GTA V wciąż rządzi, a EA zalicza najlepszy kwartał w swojej historii

Electronic Arts (EA) podał, że w III kwartale fiskalnym zysk netto wyniósł 66 mln USD, czyli 23 centy na akcję. Jednak zysk netto spółki, który wyniósł 3,20 USD, okazał się niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 3,23 USD, według Bloomberga. Rezerwacje netto - forma skorygowanego przychodu popularna wśród analityków zajmujących się grami wideo - wyniosły 2,58 mld USD, czyli poniżej oczekiwań na poziomie 2,67 mld USD, jak podaje Bloomberg. 

Średnia cena docelowa dla akcji EA, z 31 rekomendacji analityków, wynosi 168 USD.

ea akcje
 

Zobacz także: Bloober Team skupia się na horrorach z elementami akcji. Robi dwie gry - jedną we współpracy z Konami, drugą z Take-Two Interactive

Efekty rozczarowania grą Battlefield 2042

W listopadzie spółka wydała bardzo oczekiwaną grę Battlefield 2042. Pomimo że minęło już kilka miesięcy od wydania, recenzje gry w większości są negatywne. Według danych SteamDB, tylko 29% ocen z blisko 123 tys. komentarzy jest pozytywnych. Na portalu Metacritic gra otrzymała od mediów branżowych 68/100 pkt, natomiast od graczy zaledwie 2,1 pkt. (w wersji pecetowej). To już zdecydowanie lepiej został oceniony Cyberpunk 2077.

We wtorek firma EA uznała obawy graczy dotyczące gry we wpisie na blogu i powiedziała, że zobowiązuje się do „doprowadzenia gry do najwyższych standardów”. Dlatego też pierwszy sezon rozgrywek sieciowych wystartuje dopiero latem, chociaż powinien rozpocząć się już teraz. 

Akcje EA początkowo spadły o prawie 1%, gdy inwestorzy przetrawiali raport o wynikach. Spółka zadeklarowała dywidendę gotówkową w wysokości 17 centów na akcję, płatną 23 marca dla akcjonariuszy zarejestrowanych na zamknięciu 9 marca. 

W IV kwartale roku obrotowego, który kończy się w marcu, EA spodziewa się przychodów netto na poziomie 1,76 mld USD. Przed raportem analitycy prognozowali, że w IV kwartale fiskalnym sprzedaż netto wyniesie 1,81 mld USD, jak podaje Bloomberg.

W ubiegłym tygodniu spółka ogłosiła, że trwają prace nad trzema grami z serii Star Wars, przygotowanymi przez studio Respawn Entertainment. Jest to pozytywny znak, ponieważ gry oparte na serii filmów pomogły zwiększyć sprzedaż EA w przeszłości.

Zobacz także: Nie ma euforii na akcjach spółki Tesla po publikacji wyników za IV kwartał. Rynek czeka na dane z innych firm z sektora EV

Udostępnij