Wiceprezes The Farm 51 zdradza co dalej z grą World War 3 oraz z planami spółki
Dzisiaj na antenie Parkiet TV ponownie gościł Kamil Bilczyński, wiceprezes zarządu Farm51, spółki, która ostatnio z sukcesem wydała grę World War 3. Zarówno gra jaki i kurs akcji, po trzech tygodniach od premiery, wciąż budzi duże emocje. Spółka pozostaje jedną z najchętniej handlowanych spółek nie tylko na New Connect, ale na całej GPW. Wkrótce opublikuje wyniki finansowe za 3 kwartał, ale nie będą one miały większego znaczenia bo premiera gry WW3 miała miejsce w 4 kwartale.
Wiceprezes The Farm 51 zdradza co dalej z grą World War 3?
Po wyjątkowo dobrze udanej premierze gry World War 3 w formule early access, produkcji polskiego studia The Farm51 wzrosło gwałtownie zainteresowanie spółką. Kurs 22 października, podczas jednej sesji wzrósł o 57,9% przy ponad 50 mln zł obrotu. Gra ruszyła z problemami technicznymi, które już zostały rozwiązane.
Kurs akcji The Farm 51
Spółka pracuje nad dopracowaniem gry i jej rozwojem oraz dodaniem nowych trybów rozgrywki i nowych map. Współpracuje i komunikuje się z graczami by usprawnić rozgrywkę.
Wiceprezes zaznaczył, że wszystkie siły w spółce są skoncentrowane na dalszym rozwoju gry.
- Obecnie skupiamy się na tym by grę jak najszybciej dopracować. To jest dla nas największy priorytet, tam rzucamy największe siły, bo to jest okazja, na którą czekaliśmy, która może się szybko nie powtórzyć. To jest bardzo trudne na rynku gier FPS by wyczuć ten moment, mieć dobry produkt w odpowiednim momencie, opublikować go, ale później trzeba go rozwijać. - powiedział w wywiadzie dla Parkiet TV Kamil Bilczyński wiceprezes, współzałożyciel, dyrektor kreatywny Farm51
Dyrektor kreatywny zapowiedział też szybkie wypuszczenie kolejnego patcha gry, ale też nowy tryb rozgrywki oraz nowe mapy:
- Duży patch – już jest praktycznie gotowy i przewidujemy jeszcze kilkanaście dni na testy. Będzie też nowy tryb rozrywki „Team Deathmatch”. W przyszłości planujemy dodać nowe lokalizacje dedykowane dla graczy z Zachodu i też graczy z Azji. Mamy w zaawansowanej produkcji dwie mapy bardziej leśnio- oudoorowe niż miejskie. Jedna będzie dostępna jeszcze w tym roku. - powiedział Kamil Bilczyński.
Na pełną wersję gry poczekamy jeszcze około roku.
- Gra została udostępniona w formule wczesnego dostępu. My określiliśmy przedział od 12 do 15 miesięcy okres wczesnej fazy gry. W trakcie rozwoju okaże się czy zostanie skrócony, czy wydłużony. - dodaje Kamil Bilczyński.
W planach też jest stworzenie wersji mobilnej gry i wersji na konsole:
- Jest to przedmiotem dyskusji. Dlatego potrzebujemy poszerzyć nasze możliwości realizacyjne, pozyskać odpowiedniego partnera. Chcielibyśmy w najbliższych miesiącach zdynamizować te negocjacje i rozpocząć w przyszłym roku prace bezpośrednio nad kolejnymi wersjami na inne platformy.
Zobacz także: Paradoks World War 3. Produkcja wciąż ma problemy, więc rośnie zainteresowanie grą i kurs akcji The Farm 51
Sukces gry World War 3
Produkcja gry szybko się spłaciła. Wstępne przychody brutto ze sprzedaży osiągnięte w dniach 19-21 października 2018 roku wyniosły ponad 2,5 mln USD ze sprzedaży ponad 100 tys. egzemplarzy gry, czyli przekroczyły dotychczas poniesione przez spółkę koszty produkcji oraz promocji gry.
Zobacz także: The Farm 51: przychody ze sprzedaży World War 3 przekroczyły poniesione koszty produkcji gry
- To co nas odróżnia od tytułów, które wyszły do tej pory w Polsce, od polskich deweloperów obecnych na giełdzie, jest to, że ten tytuł jest grą on-line. Niewiele takich tytułów było w historii polskiego gamedev-u. Gra jest dość mocno zaawansowana i gotowa do wypuszczenia na szersze wody. - powiedział w wywiadzie dla Parkiet TV Kamil Bilczyński,
Komunikacja z inwestorami, plany i możliwe przejście The Farm 51 na rynek główny GPW
Wiceprezes poinformował w wywiadzie w Parkiet TV o dalszych planach rozwoju sprzedaży i wejściu na Chiny.
- Jest bardzo duże zainteresowanie ze strony wydawców, którzy widzą zainteresowanie grą na rynku azjatyckim. Kluczowi światowi wydawcy zgłaszali się do nas i rozmawiamy z nimi o specjalnej edycji na Chiny – powiedział Kamil Bilczyński
- Rozważamy także poszerzanie kanałów dystrybucyjnych. Dziś jesteśmy dostępni głównie na Steam-ie, ale są inne platformy z dużym potencjałem - dodał.
Wiceprezes odniósł się do prośby czytelników o raportowanie danych po przekroczeniu kolejnych progów sprzedaży gry:
- Rozważamy taką opcję. W odpowiednim momencie będziemy informować o danych sprzedażowych. – powiedział Kamil Bilczyński
Spółka rozważa też przejście na parkiet główny GPW, ale nie jest to jej głównym celem.
- Ten temat zawsze się przewija, ale my chcemy przede wszystkim skupić się na tworzeniu produktów, które są rentowne, zarabiają na siebie. To jest nas cel. Nie wykluczamy przejścia na główny parkiet, ale nie jest to celem samym w sobie. - wyjaśnił wiceprezes.
Wiceprezes odniósł się też do propozycji lokowania reklam na mapach w grze jako dodatkowego źródła przychodów dla spółki:
- Tak, rozważamy taką możliwość, Kilka firm się o to już pytało. Na razie jednak skupiamy się na zwiększeniu grupy odbiorców. To jest ważne dla przyszłego reklamodawcy. - wyjaśnił Bilczyński
Na koniec wiceprezes zapewnił inwestorów o dalszej, ciężkiej pracy całego zespołu:
-Mogę zapewnić, że nie będziemy ustawać w wysiłkach, aby cały czas rozwijać ten produkt i nie zmarnować tej szansy, która się przed nami otworzyła, ale maksymalnie ją wykorzystać – dodał na koniec Kamil Bilczyński.