Jaka przyszłość czeka CCC - relacja z czatu
Obrazek użytkownika Rafał Irzyński
16 paź 2020, 16:43

Odpowiedzi na 5 najważniejszych pytań odnośnie przyszłości CCC - podsumowanie czatu

Za nami kolejny czat inwestorski z CCC, który odbył się 16 października 2020 r. Na pytania inwestorów odpowiadał prezes spółki – Marcin Czyczerski. Zainteresowanie czatem było ogromne i odnotowaliśmy bardzo dużą ilość ciekawych pytań. Większość z nich dotyczyła 5 obszarów. Poniżej zgromadziliśmy naszym zdaniem najważniejsze wypowiedzi prezesa Czyczerskiego.

1. Temat pozyskania inwestora dla eobuwia:

„Na temat trwającego procesu powiedzieliśmy już wszystko, co na ten moment mogliśmy powiedzieć”.

„Spółka eobuwie jest na pewno topową i świetnie radzącą sobie firmą. Czego poszukujemy? Kapitał obrotowy, rozbudowa mocy logistycznych, marketing oraz know how, a w konsekwencji, przeskalowanie biznesu na zupełnie inny poziom. Na topline chcemy urosnąć dzięki temu x3 (2023 vs 2019) i ma to być bardzo rentowny wzrost”.

„Nie ma planów wydzielenia eobuwie z Grupy CCC”.

„Wg naszej wiedzy jesteśmy (jako Grupa CCC – przyp.red.) 2. największym polskim sklepem internetowym. Jesteśmy też największym e-commerc'em w branży w CEE”.

2. Restrukturyzacja kosztów:

„Przystąpiliśmy do renegocjacji ze wszystkimi najemcami. W znakomitej większości przypadków od samego początku widzieliśmy wolę osiągnięcia porozumienia. Na dziś praktycznie zakończyliśmy już wszystkie negocjacje. Rozwiązania są korzystne dla spółki, ale też akceptowalne dla wynajmujących. W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku, z czego około połowa będzie widoczna także w kolejnym roku”.

„W kosztach bazę będzie obniżać miedzy innymi odcięcie sponsoringu sportowego oraz zaniechanie działalności w Szwajcarii. Liczymy, że te efekty zaczną być szybko widoczne. Zadłużenie konsekwentnie z tygodnia na tydzień spada wraz z dobrą sprzedażą”.

„Sieć (stacjonarna – przyp. red.) jest i dalej będzie restrukturyzowana, zarówno jeżeli chodzi o liczbę, jak i wielkość sklepów CCC”.

„Szwajcaria od 2020 i Niemcy od 2019 to w zasadzie przeszłość dla Spółki. Skupiamy się na teraźniejszości i przyszłości – sklep internetowy plus poprawa sprzedaży z m2 w CEE”.

„Redukcja tak (sklepów stacjonarnych – przyp. red.) – poprzez zamknięcia i pomniejszenia. Głęboka? To zawsze kwestia rozumienia tego słowa. Na pewno adekwatna”.

3. Zmiany towarowe:

„Przebudowa naszego portfolio produktowego była zresztą m.in. na to ukierunkowana – aby możliwie jak najbardziej uniezależnić się od warunków pogodowych. We wrześniu już 50% oferty miało charakter całoroczny lub przejściowy. To nasza odpowiedź na zanikające wyraziste granice pomiędzy porami roku”.

„Statystki pokazują, że wskaźnik reklamacji spadł w okresie ostatniego roku do rekordowo niskiego poziomu, poniżej 1%, z przeszło 3% jeszcze w styczniu 2019 roku. To oczywiście zasługa nieustannej pracy nad rozwojem naszych produktów. Postawiliśmy też na maksymalne uproszczenie procesu reklamacyjnego dla klienta – ponad 90% reklamacji rozpatruje się już w sklepach, a 95% reklamacji jest uznawane. Do 60 dni wydłużyliśmy też czas na zwrot zakupionego obuwia przez klubowiczów”.

4. W odniesieniu do kursu akcji CCC:

„Nie nam oceniać i komentować kurs akcji… Faktem jest jednak, że rynek euforycznie zareagował na bardzo dobre wyniki drugiego i trzeciego kwartału, które opublikowaliśmy dwa tygodnie temu. Uważamy, że giełda pozostaje wciąż pod presją pandemii koronawirusa. Z pewnością rynkom nie pomagają nowe rekordy zachorowań. My jako spółka jesteśmy zadowoleni z pierwszego półrocza, w szczególności co do rozwoju technologii, rozwoju produktu, e-commercu”.

„Kurs to wypadkowa wielu różnych uwarunkowań. Jako spółka mamy na niego wpływ poprzez nasze wyniki i klarowność strategii, którą realizujemy. Na tym się skupiamy”.

„Na co dzisiaj chcę zwrócić uwagę, to fakt, że dobry produkt, silny ecom i sprzyjająca aura są dziś dla nas mocniejsze niż wpływ koronawirusa. Wierze, że to prędzej czy później zostanie zauważone”.

„Dzisiaj tych porównań (do Allegro – przyp. red.) jest coraz więcej. Ten sam kanał sprzedaży, wysokie dynamiki = wysokie mnożniki”.

5. Finansowanie z programów Tarczy Antykryzysowej:

„Jesteśmy w trakcie procesowania wniosku o dodatkowe finansowanie w ramach tarczy finansowej PFR”.

„Procedujemy wnioski z tarczy płynnościowej. Ta praca jest merytoryczna i konstruktywna. Kiedy? Zapewne w perspektywie do końca roku”.

Zobacz także: „W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku” - relacja z czatu z prezesem Grupy CCC

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.