Za nami kolejny czat inwestorski z CCC, który odbył się 16 października 2020 r. Na pytania inwestorów odpowiadał prezes spółki – Marcin Czyczerski. Zainteresowanie czatem było ogromne i odnotowaliśmy bardzo dużą ilość ciekawych pytań. Większość z nich dotyczyła 5 obszarów. Poniżej zgromadziliśmy naszym zdaniem najważniejsze wypowiedzi prezesa Czyczerskiego.
1. Temat pozyskania inwestora dla eobuwia:
„Na temat trwającego procesu powiedzieliśmy już wszystko, co na ten moment mogliśmy powiedzieć”.
„Spółka eobuwie jest na pewno topową i świetnie radzącą sobie firmą. Czego poszukujemy? Kapitał obrotowy, rozbudowa mocy logistycznych, marketing oraz know how, a w konsekwencji, przeskalowanie biznesu na zupełnie inny poziom. Na topline chcemy urosnąć dzięki temu x3 (2023 vs 2019) i ma to być bardzo rentowny wzrost”.
„Nie ma planów wydzielenia eobuwie z Grupy CCC”.
„Wg naszej wiedzy jesteśmy (jako Grupa CCC – przyp.red.) 2. największym polskim sklepem internetowym. Jesteśmy też największym e-commerc'em w branży w CEE”.
2. Restrukturyzacja kosztów:
„Przystąpiliśmy do renegocjacji ze wszystkimi najemcami. W znakomitej większości przypadków od samego początku widzieliśmy wolę osiągnięcia porozumienia. Na dziś praktycznie zakończyliśmy już wszystkie negocjacje. Rozwiązania są korzystne dla spółki, ale też akceptowalne dla wynajmujących. W wyniku renegocjacji czynszów szacujemy oszczędności liczone w milionach złotych na poziomie trzycyfrowym w 2020 roku, z czego około połowa będzie widoczna także w kolejnym roku”.
„W kosztach bazę będzie obniżać miedzy innymi odcięcie sponsoringu sportowego oraz zaniechanie działalności w Szwajcarii. Liczymy, że te efekty zaczną być szybko widoczne. Zadłużenie konsekwentnie z tygodnia na tydzień spada wraz z dobrą sprzedażą”.
„Sieć (stacjonarna – przyp. red.) jest i dalej będzie restrukturyzowana, zarówno jeżeli chodzi o liczbę, jak i wielkość sklepów CCC”.
„Szwajcaria od 2020 i Niemcy od 2019 to w zasadzie przeszłość dla Spółki. Skupiamy się na teraźniejszości i przyszłości – sklep internetowy plus poprawa sprzedaży z m2 w CEE”.
„Redukcja tak (sklepów stacjonarnych – przyp. red.) – poprzez zamknięcia i pomniejszenia. Głęboka? To zawsze kwestia rozumienia tego słowa. Na pewno adekwatna”.
3. Zmiany towarowe:
„Przebudowa naszego portfolio produktowego była zresztą m.in. na to ukierunkowana – aby możliwie jak najbardziej uniezależnić się od warunków pogodowych. We wrześniu już 50% oferty miało charakter całoroczny lub przejściowy. To nasza odpowiedź na zanikające wyraziste granice pomiędzy porami roku”.
„Statystki pokazują, że wskaźnik reklamacji spadł w okresie ostatniego roku do rekordowo niskiego poziomu, poniżej 1%, z przeszło 3% jeszcze w styczniu 2019 roku. To oczywiście zasługa nieustannej pracy nad rozwojem naszych produktów. Postawiliśmy też na maksymalne uproszczenie procesu reklamacyjnego dla klienta – ponad 90% reklamacji rozpatruje się już w sklepach, a 95% reklamacji jest uznawane. Do 60 dni wydłużyliśmy też czas na zwrot zakupionego obuwia przez klubowiczów”.
4. W odniesieniu do kursu akcji CCC:
„Nie nam oceniać i komentować kurs akcji… Faktem jest jednak, że rynek euforycznie zareagował na bardzo dobre wyniki drugiego i trzeciego kwartału, które opublikowaliśmy dwa tygodnie temu. Uważamy, że giełda pozostaje wciąż pod presją pandemii koronawirusa. Z pewnością rynkom nie pomagają nowe rekordy zachorowań. My jako spółka jesteśmy zadowoleni z pierwszego półrocza, w szczególności co do rozwoju technologii, rozwoju produktu, e-commercu”.
„Kurs to wypadkowa wielu różnych uwarunkowań. Jako spółka mamy na niego wpływ poprzez nasze wyniki i klarowność strategii, którą realizujemy. Na tym się skupiamy”.
„Na co dzisiaj chcę zwrócić uwagę, to fakt, że dobry produkt, silny ecom i sprzyjająca aura są dziś dla nas mocniejsze niż wpływ koronawirusa. Wierze, że to prędzej czy później zostanie zauważone”.
„Dzisiaj tych porównań (do Allegro – przyp. red.) jest coraz więcej. Ten sam kanał sprzedaży, wysokie dynamiki = wysokie mnożniki”.
5. Finansowanie z programów Tarczy Antykryzysowej:
„Jesteśmy w trakcie procesowania wniosku o dodatkowe finansowanie w ramach tarczy finansowej PFR”.
„Procedujemy wnioski z tarczy płynnościowej. Ta praca jest merytoryczna i konstruktywna. Kiedy? Zapewne w perspektywie do końca roku”.