18 października Pepco ruszyło ze sprzedażą online za pośrednictwem popularnych platform zakupowych tj. Allegro, Empik.com czy Arena.pl. Tym samym sieć dyskontów rozpoczyna działalność e-commerce.
Wdrożenie sprzedaży online to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na rosnącą popularnośćsprzedaży przez internet. Pepco, sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych otwiera się na sprzedaż online. Firma ma już niemal 2500 sklepów w kilkunastu krajach Europy. Nowa forma dystrybucji to odpowiedź na potrzeby klientów.
Wybrany przez Pepco model sprzedaży to również szansa na pozyskanie nowych konsumentów, czyli użytkowników allegro.pl, morele.net, empik.com, ceneo.pl czy arena.pl. Sieć oferuje m.in. darmowe dostawy z Orlen paczka.
Kanał sprzedaży e-commerce Pepco
Do Pepco Group należą sklepy Pepco, Poundland, Dealz oraz PGS. Spółka zapowiadała, że niebawem rozpocznie pierwszą sprzedaż za pośrednictwem kanału e-commerce. Tym samym od wczoraj produkty Pepco można zakupić za pośrednictwem kilku popularnych platform jak Allegro, Empik czy Morele. Sam proces zakupów przez internet jest banalnie prosty, wystarczy wejść na stronę, a następnie kliknąć w jedną z 8 ikonek popularnych platform sprzedażowych. Wtedy przenosi nas na wybraną platformę gdzie możemy przeglądać i zamawiać interesujące nas produkty.
Na tą chwilę sprzedaż online jest możliwa jedynie na terenie Polski.
W ciągu ostatniego roku sklepu Grupa Pepco otworzyła 424 nowe sklepy, w tym 364 sklepy PEPCO i 60 sklepów Poundland/Dealz. Grupa posiada już ponad 3 400 sklepów w 17 Europejskich krajach.
Pepco - kurs akcji od debiutu na GPW
Działania spółki to intensywne prace nad łagodzeniem skutków pandemii, szczególnie w kontekście globalnych łańcuchów dostaw.
„W miarę odbudowywania się popytu konsumentów i aktywności gospodarczej po spadku spowodowanym pandemią COVID, rosła presja na globalne łańcuchy dostaw, a ograniczona dostępność surowców powodowała inflację, potęgowaną dodatkowo przez ograniczoną dostępność kontenerów, co znacznie zwiększyło koszty transportu. Dzięki połączeniu działań podejmowanych w ramach naszego modelu operacyjnego i bezpośredniego zaopatrzenia na Dalekim Wschodzie, poprzez PGS, która ma świetne relacje bezpośrednie z dostawcami i fabrykami, szybko podjęliśmy działania w celu złagodzenia tych skutków” - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor generalny Pepco Group Andy Bond.