Kino Polska wypracowała rekordowe wyniki. Dywidenda uzależniona od analizy kondycji finansowej
Spółka medialna wypracowała znacznie lepsze rezultaty niż w analogicznym okresie 2023 r., głównie za sprawą rosnących przychodów z reklam i odświeżonej oferty programowej. Nurtująca inwestorów kwestia wypłaty dywidendy uzależniona będzie od wyników w danym roku obrotowym.
Co ciekawe, wspomniany trend wzrostu przychodów z reklam ma szansę utrzymać się także w II półroczu. Jak zwróciła uwagę podczas piątkowego czatu inwestorskiego członkini zarządu Kino Polska Katarzyna Woźnicka, spółka nadal pracuje nad poprawą oferty programów oraz poszukiwaniu nowych źródeł przychodów ze sprzedaży licencji.
Zobacz także: "Pozytywny trend na rynku reklamy może się w tym roku utrzymać" - relacja z czatu z członkinią zarządu i CFO Grupy Kino Polska
Zmiany przyniosły efekty
Od stycznia do czerwca Kino Polska wypracowało 155,3 mln zł przychodów, o 7,3% więcej niż w tym samym okresie 2023 r. EBITDA podskoczyła o 26,9% do 76,7 mln zł, a zysk netto - o prawie 53% do 36,3 mln zł.
„Na poprawę wyników miał wpływ wzrost oglądalności w tym okresie, do czego przyczyniła się przede wszystkim modyfikacja strategii programowych kanałów Stopklatka i Zoom TV. Sprzyja nam również metoda pomiaru OOH – treści nadawane na kanałach filmowych są chętnie oglądane poza domem. To przekłada się na wzrost przychodów z reklam. Media, w tym brokerzy (również broker obsługujący grupę), wprowadzili tę formę analizowania danych telewizyjnych w ramach rozliczeń i raportowania” stwierdziła podczas czatu inwestorskiego Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Kino Polska.
Wyniki grupy Kino Polska w I półroczu 2024 r.
Źródło: Spółka
Zobacz także: 21% Rocznie 334 EXTRA | Podcast | Jak inwestować - Kino Polska, Grupa Pracuj, Neuca, Shoper, Vercom, Grenevia
Rynek reklamy dobrze rokuje
Pierwsze półrocze Kino Polska zakończyło 32,3% wzrostem wpływów z reklam względem I półrocza 2023 r. Ich udział w przychodach stanowił 44,4%.
„Z ostrożnym optymizmem patrzymy na rynek reklamy telewizyjnej w całym 2024 r. Eksperci z Publicis Groupe ocenili niedawno, że wartość rynku reklamowego w Polsce w I półroczu 2024 r. wzrosła o 9,8% do ponad 6,1 mld zł. Firma podniosła całoroczną prognozę zwyżki rynku do 8,8% z 7% przewidywanych wcześniej. Udziały internetu (digital search i non-search) w całym mediamiksie spadły z 31,3% do 30,8%, zaś wideo (tv, bvod, avod, pozostałe wideo in stream) wzrosły z 52,9% do 53,6%. Jednak nie tylko pozycja wideo rośnie. Także kino wciąż rośnie po kryzysie, choć w mniejszym już tempie (+0,1 p.p. udziału) – wynika z danych Publicis” dodała Woźnicka.
Przychody z tytułu sprzedaży praw licencyjnych zjechały natomiast o ponad 50% do 5,8 mln zł. Firma bada możliwości poprawy rezultatu.
„Spadek w segmencie sprzedaży licencji wynika głównie z zaprzestania zakupów i sprzedaży licencji dla spółki powiązanej spoza grupy, za co grupa pobierała niewielkie wynagrodzenie - nie ma to większego wpływu na wynik netto i EBITDA. Zarząd podejmuje wysiłki, by szukać nowych źródeł przychodów ze sprzedaży licencji, zarówno w Polsce jak i za granicą” uzupełniła członkini zarządu Kino Polska.
Zobacz także: Analitycy DM BDM rekomendują zakup Kino Polska TV i podwyższają cenę docelową
Dywidenda niewiadomą
Spółka nie posiada polityki dywidendowej, zatem wypłaty dla akcjonariuszy będą uzależnione od aktualnej sytuacji finansowej grupy. Inwestorzy jednocześnie zapytali o zjawisko tzw. cashpoolingu, czyli udostępniania gotówki grupie SPI International, która to posiada 66% akcji Kino Polska.
„Cashpooling to element systemu funkcjonującego w ramach Grupy SPI International, który pozwala na efektywne wykorzystanie gotówki generowanej w ramach grupy na realizację jej dalszych celów biznesowych. Z takiego rozwiązania – gdyby zaistniała taka konieczność – mogłoby skorzystać również Kino Polska. Spółka otrzymuje wynagrodzenie za każdy dzień udostępnienia gotówki (+0,1% Wibor 1M, EURIBOR, SOFR w skali roku)” podsumowała Woźnicka.
Notowania Kino Polska w ciągu ostatnich 12 miesięcy