Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Mamy już wewnętrzne daty premier, zarówno Sniper Ghost Warrior Contracts oraz Lords of The Fallen 2 - rozmowa z prezesem CI Games, Markiem Tymińskim

Udostępnij

W kwietniu, od premiery gry Sniper Ghost Warrior 3 miną prawie dwa lata. Od tego czasu sporo zmieniło się w CI Games. Najdłużej notowany na GPW producent gier przeszedł restrukturyzację i rozpoczął wdrażanie nowej strategii. Pierwsze jej owoce inwestorzy mają dostrzec w 2019 roku. O nowej marce United Labels, pracach nad grą Sniper Ghost Warrior Contracts i premierze Lords of The Fallen 2 porozmawialiśmy z prezesem CI Games, Markiem Tymińskim.

Co się zmieniło w CI Games od premiery gry Sniper Ghost Warrior 3?

W 2017 roku ogłosiliśmy nową strategię i zakończyliśmy wszelkie prace związane z grą Sniper Ghost Warrior 3. Od początku 2018 rozpoczęliśmy jej wdrażanie. Pierwsze efekty naszej pracy zaczynają być widoczne.

Zobacz także: CI Games zaktualizowało strategię. Wyda 4 gry indie w latach 2019-2020

Co do tej pory zrobiliście?

Do tej pory zrestrukturyzowaliśmy zespół produkujący, który obecnie pracuje nad grą Sniper Ghost Warrior Contracts. Aktualnie jest to 30 osób, które współpracują z zewnętrznymi partnerami w tym część kluczowych elementów gry robione jest w dużej mierze przez nich, np. tryb multiplayer jak również biorą istotny udział w procesie samego desingu gry. Rozbudowaliśmy natomiast zespół zarządzający do ośmiu osób, pięć z nich pracuje poza Polską. Chcemy być spółką międzynarodową i dlatego wzmacniamy nasze kompetencje międzynarodowe.

Ile teraz osób pracuje w CI Games?

W tej chwili w CI Games pracuje około 60 osób, ale jeżeli policzymy wszystkie osoby zaangażowane w projekty realizowane przez spółkę to jest ich dużo, dużo więcej - myślę, że blisko 200.

Ile do tej pory sprzedało się egzemplarzy gry Sniper Ghost Warrior 3?

Nie podaliśmy publicznie zaktualizowanej liczby sprzedanych egzemplarzy tej gry, na dziś mogę powiedzieć, że zbliżamy się do 1,4 mln egzemplarzy.

Czym Sniper Ghost Warrior Contracts będzie się wyróżniał od 3 części serii?

Nie chcę podawać na tym etapie szczegółów tej produkcji. Będzie to kolejna odsłona gry pod marką Sniper Ghost Warrior z dużym potencjałem. Na razie wciąż jest za wcześnie, aby mówić o konkretach.

Co w takim razie się dzieje z marką Lords of the Fallen?

Przeprowadziliśmy szczegółową analizę i wybór partnera do realizacji projekt Lords of The Fallen 2. Mieliśmy kilkanaście zgłoszeń od studiów deweloperskich z całego świata, w których znaleźli się deweloperzy z Europy, USA i Azji. Wybraliśmy Defiant Studios jako realizatora tego projektu. Trzon ich zespołu liczy 40 osób, które również współpracują z zewnętrznymi partnerami.

Wybraliśmy ich, bo zaprezentowali bardzo ciekawą koncepcję na realizację tego projektu i mocny zespół, który wcześniej praktycznie w całości pracował nad grami AAA. Lords of The Fallen 2 to dla nas bardzo ważny projekt z większym potencjałem niż pierwsza część, która sprzedała się w liczbie ponad 2 mln egzemplarzy.

Kiedy można się spodziewać premiery Sniper Ghost Warrior Contracts i Lords of The Fallen2?

Mamy już wewnętrzne daty premier zarówno Sniper Ghost Warrior Contracts oraz Lords of The Fallen 2, ale oficjalnie ich jeszcze nie podajemy. Na dziś mogę powiedzieć, że w przypadku Sniper Ghost Warrior Contracts to będzie 2019 rok.

CI Games United Label

Startujecie z nową marką wydawniczą United Label, dlaczego?

United Label jest konsekwencją zapowiedzianej w połowie 2017 roku strategii. Grupa CI Games to w tej chwili przede wszystkim wydawca, który ma w swoim portfolio sześć projektów. Dwa z nich ukażą się pod marką CI Games, a cztery pozostałe pod marką United Label. Oczekujemy, że w najbliższych kwartałach to portfolio będzie się powiększało.

Mamy duże doświadczenie w wydawaniu tytułów, do tej pory jako spółka wydaliśmy ponad 100 gier.

Zobacz także: CI Games ogłasza utworzenie United Label – nowej platformy wydawniczej

Czym się będzie United Label wyróżniać od innych wydawców?

To jest marka skoncentrowana na grach typu indie (niezależnych). Chcemy aby była sama w sobie znakiem jakości. Pierwsze cztery tytuły, które wybraliśmy mają szanse sporo osiągnąć na rynku i będą wizytówką tego co tworzymy.

United Label

Mamy duże doświadczenie w wydawaniu gier na całym świecie – zarówno cyfrowo jak i pudełkowo. Chcemy przenieść doświadczenie, powiedzmy średniej wielkości wydawcy gier, do gier typu indie.

Z zaprezentowanych projektów wynika, że nie nastawiacie się na lokalnych producentów gier tylko poszukujecie ciekawych gier do wydania na całym świecie?

W ogóle nie nastawiamy się na lokalnych producentów. Jesteśmy spółką globalną i myślimy globalnie. Naszym założeniem jest wydawanie projektów z największym potencjałem, co oczywiście nie wyklucza tego, że wydamy również w przyszłości polskie produkcje.

Wspomniałeś, że jesteście wydawcą, to oznacza, że zamierzacie się całkowicie wycofać z własnej produkcji gier?

Absolutnie nie.

Ale Lord of The Fallen 2 produkuje zewnętrzne studio?

Zgadza się, to jest ich dziecko i ich wizja kreatywna. My stanowimy dla nich wsparcie w postaci ewentualnego pomocy w produkcji czy wprowadzania pewnych rozwiązań.

Mamy jednak długoterminowe plany tworzenia własnych produkcji, ale będą one tworzyły katalog produktów CI Games. Niewykluczone, że z czasem będziemy produkować coraz więcej sami.

Jak wyglądała metodologia wyboru projektów do United Labels?

Proces jest bardzo analityczny. Wnikliwie analizujemy każdy projekt. W zeszłym roku z 200 projektów które przeanalizowaliśmy wybraliśmy na krótką listę około 25, a ostatecznie podpisaliśmy 4 umowy – także selekcja jest bardzo duża.

Ile zamierzacie średnio rzecz biorąc zainwestować w jedną produkcję wydaną przez United Labels?

Nie zakładamy średniego budżetu, bo nie zawsze musimy inwestować w produkcję gry. Przykładowo jedna z tych czterech gier, które wydamy nie wymaga od nas żadnego budżetu na development. Jesteśmy elastyczni, chcemy budować z producentami zdrowe relacje oparte na zaufaniu.

Jak bardzo jesteście elastyczni, myślicie też o inwestycjach w udziały studiów deweloperskich?

Taki scenariusz też jest możliwy. Bardzo długo działamy w tej branży i jeżeli taka transakcja będzie naszym zdaniem budowała wartość dla naszej grupy to taki scenariusz weźmiemy pod uwagę.

Z czego zamierzacie sfinansować nową działalność wydawniczą?

Finansujemy ją z własnych kapitałów i z kredytu bankowego.

SGWContracts_1080x1080

Jak wygląda aktualna sytuacja z dyrektorem finansowym? Kiedy Spółka będzie miała osobę, która będzie pełnić tą funkcję na stałe a nie jako interim?

Pani Katarzyna Sermanowicz-Giza objęła stanowisko Dyrektora Finansowego grupy CI Games S.A. z początkiem lutego 2019. Ma duże doświadczenie zawodowe związane z finansami i biznesem zarówno w Polsce jak i za granicą. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowała w Deloitte na stanowiskach kierowniczych między innymi jako Dyrektor w Dziale Doradztwa Finansowego. Jest członkiem organizacji ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants) oraz absolwentką Advanced Management Program w IESE Business School.

Jak wasza nowa inicjatywa wpisuje się w postępujące ostatnio zmiany w branży gamingowej? Mam na myśli rosnącą konkurencję w dystrybucji cyfrowej gier czy spadające znaczenie ocen gry na ich sprzedaż.

Nowe platformy nam sprzyjają. To co robi Epic czy Discord jest pozytywne dla wszystkich producentów i wydawców gier. Co do ocen gier to stawiamy na jakość wydawanych przez nas gier mierzoną między innymi tymi ocenami. Dodam, że w naszym modelu rozliczenia pomiędzy wydawcą, a producentem, parametr średniej oceny Metacritic w wielu przypadkach będzie miał wpływ na dodatkowe bonusy finansowe i wysokość tantiemów.

Czyli cele w rozliczeniu nie będą tylko finansowe tylko też jakościowe?

Cele będą zarówno jakościowe i finansowe. O ile w przypadku niektórych gatunków gier oceny mają mniejsze znaczenie na sprzedaż to w przypadku gier typu indie moim zdaniem są bardzo ważne. Dlatego ten parametr jest i będzie dla nas bardzo ważny.

Jakie będą kluczowe wydarzenia dla CI Games w 2019 roku, co inwestorzy powinni śledzić z uwagą?

W 2019 roku najważniejszym wydarzeniem będzie premiera Sniper Ghost Warrior Contracts. Oprócz tego warto śledzić pierwsze premiery gier pod marką United Label. Jednak najważniejszym i największym projektem spółki jest gra Lords of The Fallen 2.

Zobacz także: "Owoce nowej strategii w postaci zysków przewidujemy już na 2019 rok" - relacja z czatu z Markiem Tymińskim, prezesem CI Games

Udostępnij