Chcemy wydawać produkcje w segmencie gier indie premium - Tomasz Litwiniuk, United Label
Obrazek użytkownika Paweł Biedrzycki
13 sty 2021, 07:00

„Celem strategicznym jest rozwój oparty na wysokojakościowych produkcjach w segmencie gier indie premium” - Tomasz Litwiniuk, prezes United Label

United Label to spółka z grupy CI Games, która 12 stycznia zadebiutowała na NewConnect. Był to pierwszy debiut na rynku alternatywnym w tym roku.

Spółka w zeszłym roku wydała grę Röki, która była nominowana do nagród The Game Awards. Jeszcze w I kwartale 2021 roku planuje wydać kolejną produkcję - Eldest Souls. O planach wydawniczych oraz współpracy z CI Games rozmawialiśmy z prezesem spółki, Tomaszem Litwiniukiem.

Paweł Biedrzycki: Od kampanii crowdfundingowej United Label minęło parę miesięcy - jakie najważniejsze wydarzenia operacyjne w spółce miały od tego czasu miejsce?

Tomasz Litwiniuk: Na pewno była to premiera naszej pierwszej wydanej gry - Röki, narracyjnej gry przygodowej inspirowanej północnym folklorem. Tytuł ukazał się zarówno na platformie PC (23.07.20) jak i Nintendo Switch (15.10.20).

Jako United Label stawiamy przede wszystkim na gry z unikalną fabułą, „wciągającą” oprawą audiowizualną oraz innowacyjnym game design’em. Co zresztą zostaje często doceniane przez krytyków i jury różnych konkursów branżowych, w których nasze produkcje zdobywają nagrody. Nominacja Röki w wydarzeniu The Game Awards (nazywanego potocznie „Oskarami branży gier”) w kategorii na najlepszą debiutancką grę indie była dla nas nie tylko świetną wiadomością, ale także potwierdzeniem dobrze prowadzonej selekcji gier i zespołów deweloperskich do portfolio United Label.
 

Roki

Zobacz także: Gra Röki z portfolio wydawniczego United Label została nominowana do The Game Awards

Jakie są Wasze dalsze plany odnośnie gry Röki?

Póki co koncentrujemy się na monetyzowaniu Röki na obecnie wydane platformy. Grę ma na swojej wishliście ponad 105 tys. użytkowników serwisu Steam. Koncentrujemy się na skonwertowaniu wishlisty na sprzedaż oraz na pozyskaniu nowych graczy. W tym celu bierzemy udział w wielu wydarzeniach promocyjnych w platformie Nintendo e-shop oraz Steam. Dotychczasowa sprzedaż Röki pokazała, że gra sprzedaje się bardzo dobrze podczas promocji cenowych.

Premiera Eldest Souls planowana jest w Q1 2021. Jakie są Wasze oczekiwania względem tego tytułu i co przyciąga do niego zainteresowanie graczy?

Wiążemy z tą produkcją duże nadzieje. Gatunek gier souls-like, do którego należy właśnie Eldest Souls, od kilku lat utrzymuje się na wysokim poziomie zainteresowania wśród graczy. Posiada tym samym istotnie dużą grupę docelową, stąd też spodziewamy się znacznie większego poziomu sprzedaży. Gra obecnie znajduje się na liście top 100 wśród najbardziej oczekiwanych gier na platformie Steam z wishlistą ponad 90 tys. zainteresowanych osób. Eldest Souls ukaże się jednocześnie na PC oraz Nintendo Switch co umożliwi nam dotarcie z kampanią sprzedażową do graczy korzystających z tych dwóch platform.

Dodatkowo, gra została zwycięzcą Pixel Awards Europe w kategorii „retro root” jako najbardziej kreatywnie nawiązująca do klimatu retro. Potwierdza to tym bardziej atrakcyjność gry.

Ile premier gier z portfolio United Label mogą oczekiwać inwestorzy w 2021 roku?

Oprócz Eldest Souls, na 2021 r. mamy zaplanowaną jeszcze premierę Tails of Iron oraz Horae. Obie z wymienionych gier są obecnie na zaawansowanym etapie produkcji. Natomiast jest jeszcze za wcześnie, by móc podzielić się większymi szczegółami. Chcemy podkreślić, że to właśnie Tails of Iron będzie naszą największą grą, zarówno pod kątem budżetu produkcji jak i działań wydawniczych. Kampania marketingowa gry ruszy już niebawem, wtedy na pewno podzielimy się z inwestorami dużą dawką nowych informacji.
 

Tails of Iron

Czy pracujecie nad pozyskaniem do portfolio nowych tytułów?

Oczywiście, że pracujemy nad pozyskaniem nowych tytułów. Decyzja o podpisaniu nowych tytułów będzie bazowała na potencjale sprzedażowym danego tytułu i kategorii gry (bierzemy pod uwagę, co w danej kategorii zadziało się w ostatnich latach oraz co jest w planie wydawniczym na kolejne lata).

Jak wygląda współpraca na linii United Label i CI Games?

Bardzo dobrze. Dzięki niej, możemy zaoferować twórcom gier wsparcie wydawnicze na najwyższym światowym poziomie, utrzymując jednocześnie niski poziom kosztów stałych.

Wspólnie z CI Games na bieżąco analizujemy najnowsze trendy rynkowe, zarówno po stronie popytu graczy, jak i po stronie podaży gier, zwracając uwagę na unikalność rozgrywki, sposobu jej pokazania, scenariusza oraz warstwy graficznej. 18-letnie doświadczenie w tworzeniu gier video, jest niezwykle przydatne także, gdy trzeba wskazać potencjalne błędy i pułapki czyhające na początkujących deweloperów gier indie.

Dodatkowo, współpraca z CI Games pozwala nam istotnie skrócić proces wydawniczy. Dzięki niej mamy możliwość korzystania nie tylko ze zbudowanych relacji z najważniejszymi platformami sprzedaży tj. Valve, Sony, Microsoft, Nintendo, ale także możliwość pudełkowego wydania gier w Polsce, USA czy też rynkach azjatyckich.

W ramach wynagrodzenia jako współwydawca gier, CI Games otrzymuje 10% udziałów w przychodach United Label, po uwzględnieniu kosztów dystrybucji gry.

Zobacz także: Akcje United Label zadebiutują na NewConnect

Dlaczego CI Games zdecydowało się na lock-up Waszych akcji?

Ściśle współpracujemy z CI Games w zakresie wydawniczym przy dystrybucji gier na konsole i PC. Jako nasz główny akcjonariusz, CI Games mając na względzie interes inwestorów oraz potwierdzenie intencji zaangażowania kapitałowego podjęło decyzję o zawarciu z nami umowy półrocznego lock-up’u na posiadane akcje United Label. Odpowiadają one za 78,34 % wszystkich akcji spółki.

A jaka jest wizja długoterminowa przedsięwzięcia, w którym segmencie gier zamierza specjalizować się wydawnictwo i o jakim budżecie?

Naszym celem strategicznym jest rozwój oparty na wysokojakościowych produkcjach w segmencie gier indie premium o budżetach w przedziale 0,5-3,0 mln zł. Chcąc utrzymać standard gier z naszego portfolio, planujemy pracować jednocześnie nad 3-5 tytułami i wydawać od 1 do 2 gier rocznie. Dużo zależy od wyników sprzedażowych kolejnych tytułów. Liczymy na sukces komercyjny dwóch najbliższych, czyli Eldest Souls i Tails of Iron. Zakładając, że go odniesiemy, zwiększymy ilość projektów, których będziemy w stanie się podjąć.

Zobacz także: „Największym wydarzeniem United Label będzie premiera Tails of Iron” - relacja z czatu z prezesem zarządu spółki

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.