"Oprócz cydru systematycznie zwiększamy udziały naszych innych marek" - relacja z czatu z zarządem Grupy AMBRA | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Czaty
21 lut 2018, 17:15

"Oprócz cydru systematycznie zwiększamy udziały naszych innych marek" - relacja z czatu z zarządem Grupy AMBRA

W środę, 21 lutego 2018 r. zorganizowaliśmy czat inwestorski z przedstawicielami Grupy Ambra prezesem zarządu – Robertem Ogórem oraz wiceprezesem – Piotrem Kaźmierczakiem. W czasie dyskusji przedstawiciele spółki odpowiadali na pytania dotyczące wyników finansowych spółki, dalszej polityki dywidendowej, prowadzonych inwestycji oraz rozwoju poszczególnych rynków. W spotkaniu, które cieszyło się dużym zainteresowaniem, wzięło udział ponad 400 inwestorów. Przedstawiciele spółki odpowiedzieli na blisko 50 pytań. Zapraszamy do lektury całego zapisu czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z Zarządem Grupy Ambra – Prezesem Zarządu, Robertem Ogórem oraz Wiceprezesem Zarządu, Piotrem Kaźmierczakiem, w trakcie którego w trakcie którego nasi goście odpowiedzą na pytania dotyczące wyników finansowych spółki za I półrocze 2017/2018 oraz o planów dalszego rozwoju.

 

Spotkanie rozpocznie się w środę, 21 lutego 2018 r. o godz. 14:30. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zapraszam Państwa do zadawania pytań i uczestnictwa w czacie. Będziemy na nie odpowiadać wraz z wiceprezesem Piotrem Kaźmierczakiem w środę, 21 lutego 2018 r. od godz. 14:30.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Zapraszamy do udziału w czacie.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Witamy na czacie, dziękujemy za dotychczasowe pytania i zapraszamy do zadawania kolejnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Bernard

jaki % zysku spółka zamierza przeznaczyć na dywidendę ?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nasza polityka dywidendowa zakłada wzrost kwoty wypłacanej dywidendy na 1 akcję. Dywidenda nie jest sztywno uzależniona od % zysku. Po wynikach I półrocza potwierdzamy, że są warunki do kontynuacji wzrostu dywidendy.

Obrazek użytkownika Anonim
Bernard

Czy zamierzacie produkować bezalkoholowe napoje gazowane z jabłek? Cydr 0%

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Jeżeli nie mówimy o soku z jabłek, tylko o cydrze poddanym dealkoholizacji, to jest to skomplikowana technologicznie i droga procedura, którą np. w branży piwnej w Polsce opanowały jedynie największe grupy browarnicze. Natomiast myślimy o wprowadzeniu cydru o niższej zawartości alkoholu.

Obrazek użytkownika Anonim
Bernard

czy sa plany żeby Ambre ściągnąć z GPW poprzez przymusowy wykup

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie.

Obrazek użytkownika Anonim
Ivan Syniuk

Witam. Międzynarodowa Organizacja ds. Winorośli i Wina (OIV) przewiduje, że globalna produkcja wina spadnie, za kiepskiej pogody, do najniższego poziomu od ponad 50 lat. Jak będę reagować Spolka i czy jest jakieś ubezpieczenie od tych spadków w Ambra?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Stale monitorujemy ceny zakupu i w razie drastycznych zmian reagujemy - w tym przez podwyżki cen.

Obrazek użytkownika Anonim
Kowal

Czy zarząd zarekomendował już wysokość dywidendy, a jeśli nie, to kiedy to zrobi?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Rekomendacja nastąpi po zakończeniu roku obrotowego, a przed Walnym Zgromadzeniem Akcjonariuszy.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

czy spółka zamierza w najbliższym roku kupić jakąś nową markę albo całą spółkę i czy Pliska to sukces czy będą kolejne marki mocnych alkoholi, czy ambra zamierza produkować wódki?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Aktualnie nie prowadzimy rozmów na temat akwizycji marek. Brandy Pliska systematycznie zwiększa sprzedaż i udziały w polskim rynku brandy. Pliska 5-letnia w opakowaniu 500 ml jest najlepiej sprzedawanym produktem na rynku. Oceniamy, że marka w ostatnich kilku latach odniosła sukces. Produkcję alkoholi mocnych prowadzi nasza spółka rumuńska Zarea. W najbliższym czasie nie planujemy podjęcia takiej produkcji w Polsce.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Dzień dobry,

 

Gratuluje wyniku za I półrocze 2017/18.
Mam pytanie odnośnie II kwartału. Skąd mimo lepszych przychodów słabsza zyskowność II kwartału

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Patrzymy na rentowność całego półrocza, która była wyższa niż rok wcześniej. Ze względy na fakt, że niektóre koszty np. marketingowe związane są z planowanymi aktywnościami na rynku, mającymi miejsce w poszczególnych latach w różnych kwartałach, kwartalne wahania rentowności nie są niczym nadzwyczajnym.

Obrazek użytkownika Anonim
Bartek

Czy przewiduje Pan zwiększenie udziału w rynku w tym roku?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Działając na kilku rynkach w Polsce (wina, wina musujące, alkohole mocne, cydr, napoje musujące dla dzieci) zajmujemy w nich wysoką pozycję lidera. Utrzymanie udziałów rynkowych na rosnących rynkach zwłaszcza wina daje perspektywę stabilnie rosnących przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Milosz

Jaki jest dalszy pomysł na rozwój spółki? Będziecie Państwo wchodzić w wina z wyższej półki - tzn. 30 zł i więcej?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W segmencie win premium nasza organizacja pod marką Centrum Wina jest już dzisiaj zdecydowanym liderem sprzedaży w handlu specjalistycznym oraz do gastronomii osiągając stopy wzrostu ok. dwukrotnie wyższe niż średnia dynamika sprzedaży Grupy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy spółka zakłada dalszy wzrost rynku wina o 5-6 % rocznie i na jakiej podstawie?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Tak. Zarówno prognozowany wzrost spożycia indywidualnego (wszystkich kategorii, nie tylko alkoholi), jak i trendy społeczne takie jak wzrost poziomu wykształcenia, skłonność do podróżowania, zdrowy styl życia, aspiracje społeczne sprzyjają odchodzeniu od wódki, czy taniego piwa do alkoholi premium, w tym w dużej mierze do wina. A poziom konsumpcji wina w Polsce jest wielokrotnie niższy nie tylko niż w Europie zachodniej, ale również np. w porównaniu do Czech, gdzie wynosi powyżej 20 litrów, a w Polsce poniżej 4 litrów na głowę.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak wyglądają wyniki sprzedaży zagranicznej za zakończony okres?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Spółka Soare operująca na rynkach Czech i Słowacji osiągnęła sprzedaż na poziomie roku ubiegłego poprawiając rentowność. Sprzedaż spółki Zarea (Rumunia) wzrosła w walucie lokalnej o 8,1% głównie dzięki dalszym dynamicznym wzrostom marki Zarea (wino musujące, brandy).

Obrazek użytkownika Anonim
Jarni

Niby wyniki do dobre, a kurs ostatnio w korekcie. Gdzie przyczyna?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Kurs AMBRY w ostatnich 3 miesiącach zachowywał się zdecydowanie lepiej niż np. WIG spożywczy czy WIG i wzrósł o ponad 12%. Podobnie w ostatnim miesiącu akcje AMBRY również pobiły te indeksy. Cieszymy się zatem z tego, że inwestorzy doceniają strategię i wyniki AMBRY.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Zakładając lepszą zyskowność w roku 2017/2018 , czy będzie wzrost wielkości wypłaconej dywidendy.

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Przy poprawie zysku Zarząd zaproponuje również wyższą dywidendę. Tak dzieje się zresztą od 10 lat. :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

czy Ambra rozważa dokonanie akwizycji w tym roku i jaki byłby jej ewentualny cel?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie planujemy żadnych znaczących akwizycji.

Obrazek użytkownika Anonim
Mundi_77

Rynek wina stale rośnie - Jaka marka wina będzie u Państwa w najbliższym czasie siłą napędową? Czy planujecie Państwo w najbliższym czasie wprowadzenie nowych wariantów win w ramach obecnych marek lub zupełnie nowe dystrybucje swoich lub importowanych marek?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W ostatnim półroczu na rynku polskim wprowadziliśmy nowe wina stołowe rozszerzając portfolio naszych znanych marek CIN&CIN i Michelangelo. Budujemy dystrybucję tych nowych produktów i przygotowujemy kolejne nowości na lato.

Obrazek użytkownika Anonim
Rwet K.

Czy dało się odczuć wpływ programu 500+ na przychody firmy, czy raczej jest to bez znaczenia?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie dysponujemy takimi danymi. Z pewnością sprzyja ogólne pozytywne nastawienie konsumentów, pewnie również za sprawą 500+.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Jak bardzo zwiększyła się sieć sklepów Centrum WIna w poprzednim roku i jakie tempo wzrostu jest planowane w tym roku?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W minionym roku otworzyliśmy jeden nowy sklep w Galerii Północnej w Warszawie, pojutrze otwieramy nowy sklep w Krakowie w Galerii Serenada, niewykluczamy jednego lub dwóch dalszych otwarć do końca roku 2018.

Obrazek użytkownika Anonim
Robert

Czy rozważacie wprowadzenie do swojego portfolio piwa?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Obecnie nie rozważamy. Produkujemy i sprzedajemy to na czym się najlepiej znamy czyli wino i inne alkohole premium.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz P

Jesteście mocni w winach, rozwijacie cydr. Jakie są kolejne segmenty w których widzicie potencjał własnych produktów?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

W międzyczasie oprócz cydru systematycznie zwiększamy udziały naszych marek: Pliska w rynku brandy oraz J.A. Baczewski w segmencie wódek superpremium. Oferta ponad 60 gatunków whisky premium pojawiła się już w sklepach Centrum Wina i będzie dalej rozszerzona.

Obrazek użytkownika Anonim
Mariusz P

Ostatni rok przyniósł znaczny wzrost kapitalizacji Ambry. Czy realne jest aby udało się wam w najbliższym czasie wejść do sWIG80? Co by musiało się stać aby to nastąpiło?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wg naszej wiedzy obroty są zbyt niskie w stosunku do kapitalizacji. Wynika to głównie z tego, że mamy kilku dużych akcjonariuszy instytucjonalnych, wielu z nich już od ponad 10 lat. Nie chcą sprzedawać akcji, więc obroty niskie. :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Leszek

Do pełni szczęścia brakuje Wam tylko piwa. Może warto pomyśleć o zakupie małego browaru?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Zbyt daleko idąca dywersyfikacja nie zawsze wychodzi na zdrowie.

Obrazek użytkownika Anonim
Radosław

Dzień dobry,

 

Gratuluję Panom/zarządowi i pracownikom bardzo dobrych wyników w ostatnich latach. W kontekście ostatniego półrocza, jaki udział w przychodach Grupy miała sprzedaż marek własnych? Czy pod tym względem, tj. sprzedaży marek własnych, Ambra notuje/notowała w tym okresie równie dobrą dynamikę, jak w przypadku całościowych wyników? Z góry dziękuję za odpowiedzi, życzę dalszych sukcesów:)

 

Z poważaniem
Radosław Drzazga

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Na slajdzie nr 8 naszej najnowszej prezentacji dostępnej na naszej stronie informujemy o rosnącym udziale naszych kluczowych marek w przychodach Grupy. Dynamika ich sprzedaży jest za ostatnie 3 lata ponad trzykrotnie wyższa niż pozostałych asortymentów. Link do prezentacji: http://www.ambra.com.pl/assets/RI/Prezentacje/AMBRA_HY_2017-2018.pdf (link is external).

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawski

Czy Cydr Lubelski będzie dostępny szerzej w innych krajach?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Aktualnie badamy możliwości wprowadzenia Cydru Lubelskiego na kilku głównych rynkach Europy Zachodniej. Koncentrujemy się przy tym na naszych unikalnych specjalnościach: Cydr Lubelski Niefiltrowany, Antonówka, Cydr Lubelski Lodowy.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

dlaczego nastąpił tak duży wzrost zobowiązań krótko i długoterminowych w stosunku do poprzedniego okresu?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Wzrost w naszym 2. kwartale (4. kalendarzowym) to kwestia sezonowo wyższej sprzedaży, zakupów i produkcji. Natomiast w porównaniu do grudnia 2016 zobowiązania wzrosły minimalnie - o 1%.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

czy wasze wina i cydr
są dostępne w Biedronce albo Lidlu? ?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie uczestnicząc w stałej ofercie tych sieci dyskontowych współpracujemy z siecią Biedronka w formie okresowych akcji promocyjnych. W grudniu były to marki win musujących Dorato i CIN&CIN. Wcześniej w takich akcjach pojawiały się J.A. Baczewski czy Pilska XO.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Który rynek spośród rodzajów alkoholi jest najbardziej perspektywicznym i wzrostowym rynkiem

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Rynek polski - z powodu niskiej konsumpcji wina. Rynek rumuński - z powodu potencjału wzrostu konsumpcji ogółem i niskiej koncentracji rynku, co umożliwia dalsze zwiększanie udziałów. W perspektywie produktowej: rosnąć będą alkohole premium, propozycje o dużej wartości dodanej. Tam będziemy kierować nasz nowe propozycje.

Obrazek użytkownika Anonim
goAMBRA

Czy to osłabienie, o którym Państwo pisaliście w segmencie cydrów to efekt zimy, czy to już odsezonowane dane i jakaś trwalsza tendencja?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Oceniamy, że kategoria znajduje się w fazie konsolidacji. W minionym roku ubyło konsumentów młodszych, którzy przeszli do kategorii na fali efektu nowości. Cydr obronił się jako kategoria produktów wartościowych i premium. W tym trendzie Cydr Lubelski jako lider rynku umocnił swoją pozycję i zwiększył udziały mimo braku aktywacji w dyskontach. Oczekujemy powolnego powrotu cydru na ścieżkę organicznego wzrostu.

Obrazek użytkownika Anonim
goAMBRA

Jakie są plany jeśli chodzi o cydr na lato 2018? Jak będzie wyglądała kolekcja? :)

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nasza oferta została w ostatnich dwóch latach istotnie wzbogacona o odmiany o unikalne produkty premium: Niefiltrowany, Antonówka, Perry oraz ostatnio Cydr Lodowy nagrodzony złotym medalem na British Cider Championship. W lecie oczywiście "będzie się działo", a na koniec we wrześniu spotykamy się w Lublinie na corocznym Święcie Cydru.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Zgodzę się, że Czesi więcej konsumują, z tym, że jak się wchodzi to ichniego marketu to się płaci za 5l hiszpańskiego wina stołowego w przeliczeniu na PLN do max. 14 zł., a zatem chyba raczej marzeniami jest osiągnięcie choć połowicznej konsumpcji wśród Polaków przy założeniu, że w PL litr wina stołowego to +/- 10 PLN. Jak Zarząd ocenia szanse Spółki w imporcie tańszego produktu celem zwiększenia sprzedaży?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W Polsce rośnie nie tylko wolumen ale przede wszystkim średnia cena wina. Związane jest to z tym, że to nadal produkt premium na tle całego rynku alkoholi. AMBRA nie jest i nie będzie importerem taniego wina. Interesują nas produkty marżowe, za które konsument chce zapłacić odpowiednią cenę - zarówno wyprodukowane przez nas jak CYDR LUBELSKI, jak i dystrybucja wysokojakościowych produktów z zagranicy jak wina w sklepach CENTRUM WINA.

Obrazek użytkownika Anonim
Cydrownik

Czy AMBRA planuje posadzenie własnego sadu eksperymentalnego z odmiana jabłoni charakterystycznymi dla produkcji cydru?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nieustannie zgłębiamy potencjał jakościowy tkwiący w wielu unikalnych odmianach polskich jabłek. Przykładem jest nasza sztandarowa Antonówka. Laboratorium Cydru Lubelskiego znajduje się w sadach sadowników, z którymi na co dzień ściśle pracujemy. W minionym roku założyliśmy niewielki sad badawczy w sąsiedztwie naszej winiarni. Przed nami wiele do odkrycia.

Obrazek użytkownika Anonim
goAMBRA

Czym można tłumaczyć relatywną słabość na rynku czeskim i słowackim? Wzrosła konkurencja, konsumenci zmieniają nawyki?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

W Czechach i na Słowacji mamy stosunkowo niewielką organizację - stąd skala naszego wpływu na rynek jest mniejsza. Rynek jest oczywiście konkurencyjny i nasycony w porównaniu do Polski. Zamierzamy jednak również w Czechach i na Słowacji wprowadzać nowości, które - tak jak wprowadzona dwa lata marka win musujących MUCHA SEKT - pozwolą zwiększyć dynamikę w następnych okresach.

Obrazek użytkownika Anonim
Koneser

Czy planujecie otwarcie sklepów centrów wina w północno-wschodniej Polsce np. Olsztyn, Suwałki, Białystok?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Obecnie nasze sklepy zlokalizowane są w największych aglomeracjach powyżej 300 tys. mieszkańców. Rosnąca siła nabywcza oraz konsumpcja wina również w miastach średniej wielkości będzie wpływać na rozszerzanie naszej sieci w tym kierunku.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

może zacznijcie wystawiać CYDR na świętach piwa - konsumenta mało interesuje czy to piwo czy cydr - jeżeli ktoś lubi piwa z sokami to dla niego Cydr jest idealnym substytutem...

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Chętnie podchwycimy ciekawą inspirację. Dzięki :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawski

Jakie inwestycje planuje AMBRA na II półrocze 2017/2018?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Kontynuujemy modernizację zakładów w Woli Dużej k. Biłgoraja i w Bukareszcie.

Obrazek użytkownika Anonim
Fresco

W ostatnim czasie w telewizji pojawiły się reklamy Państwa produktów - Cydr i Cin Cin. Czy planujecie Państwo podobne wsparcie dla innych marek? Czy marka Fresco ma szanse pojawić się w TV i zaprezentować się młodym konsumentom wychowanym na Carlo Rossi, które od wielu lat bardzo mocno jest obecne w TV?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Rzeczywiście FRESCO należy do najszybciej rosnących marek naszej Grupy szczególnie po wprowadzeniu lekkiej orzeźwiającej odmiany FRESCO FRIZZANTE. W nadchodzącym sezonie letnim planujemy szeroką kampanię marki przy okazji wprowadzania kolejnych orzeźwiających nowości.

Obrazek użytkownika Anonim
Ciekawski

Gdybym - jako inwestor indywidualny - chciał wznieść toast za dobre wyniki AMBRA to co by mi Panowie polecili (liczę na indywidualne odpowiedzi)?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Robert Ogór poleca CIN&CIN Prosecco, Piotr Kaźmierczak proponuje BACZEWSKI w dowolnym wariancie smakowym.

Obrazek użytkownika Anonim
SpragnionaLata

Jakie nowości szykuje AMBRA na sezon letni?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Nie ma nowości bez niespodzianki :-)

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Kiedy będą informacje w sprawie letniej trasy koncertowej?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Zapraszamy na konferencję prasową po świętach wielkanocnych.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan

Czy w związku z „brakiem rąk do pracy” w Polsce planujecie jakieś kroki w celu zatrzymania obecnej „załogi” np w ważnym dziale sprzedaży, gdzie rynek może wyciągnąć najlepszych pracowników?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Staramy się utrzymać rynkowy poziom wynagrodzeń oraz tworzyć warunki osobistego rozwoju i satysfakcji z pracy w naszym zespole.

Obrazek użytkownika Bernard
Bernard

czy wykorzystujecie to że Wasz największy akcjonariusz jest dużym producentem na rynku niemieckim - czy Wasze wyroby nie mogłyby tam trafiać???

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Obecnie badamy możliwości sprzedaży CYDRU LUBELSKIEGO na rynku niemieckim we współpracy z naszym akcjonariuszem. Działamy jednak autonomicznie na naszych rynkach, ponieważ preferencje konsumenckie na różnych rynkach są bardzo zróżnicowane. Kluczową przewagą biznesową jest rozpoznanie lokalnych potrzeb i tego typu współpracę ograniczamy tylko do najbardziej obiecujących projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy rozważa Pan wprowadzenie wypłaty dywidendy w ratach, tzn np zaliczki w połowie roku obrotowego?

Obrazek użytkownika Piotr Kaźmierczak
Piotr Kaźmierczak

Nie rozważamy. Rozliczamy się z akcjonariuszami rocznie i to się nie zmieni. Zresztą z uwagi na dużą sezonowość biznesu uważamy taką częstotliwość za odpowiednią.

Obrazek użytkownika Anonim
Ted

Dlaczego sprzedaż w Rumunii jest niższa niż rok wcześniej?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Przychody ze sprzedaży w segmencie rumuńskim wzrosły o 8,1% w walucie lokalnej w porównaniu do pierwszego półrocza poprzedniego roku obrotowego.

Obrazek użytkownika Anonim
Konsument_win

Jakich trendów na polskim rynku wina można spodziewać się w perspektywie najbliższych trzech lat?

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Oczekujemy kontynuacji głównych sił prowzrostowych ze strony polskich konsumentów: z jednej strony dalszego przechodzenia konsumentów odkrywających wino w wyższych segmentach cenowych. Z drugiej strony dalszego popularyzowania się konsumpcji wina, co skutkuje pojawianiem się wina w nowych okazjach i okolicznościach w codziennej konsumpcji. Pracujemy nad tym, aby nasi akcjonariusze skorzystali z obu tych źródeł wzrostu.

Obrazek użytkownika Robert Ogór
Robert Ogór

Serdecznie dziękujemy wszystkim licznie zgromadzonym - ponad 400 osób! - uczestnikom naszego spotkania za zainteresowanie i ciekawe pytania i już teraz zapraszamy na kolejne spotkanie po wynikach trzeciego kwartału.

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.