Relacja z czatu z zarządem BTC Studios: Skupiamy się obecnie na naszej superprodukcji Zorro the Chronicles
Obrazek użytkownika Czaty
18 mar 2021, 13:00

„Skupiamy się obecnie na naszej superprodukcji Zorro the Chronicles” - relacja z czatu z zarządem BTC Studios

W czwartek, 18 marca 2021 r. odbył się czat inwestorski z zarządem BTC Studios - Wojciechem Kaszyckim, COO spółki oraz Krzysztofem Jagieło, CMO. Podczas spotkania rozmawialiśmy o trwającej emisji akcji. Inwestorzy zadawali również pytania o działalność spółek zależnych, plany wydawnicze oraz model biznesowy BTC Studios.

W spotkaniu wzięło udział 300 osób, a zarząd odpowiedział na blisko 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na czat inwestorski z zarządem spółki BTC Studios: Wojciechem Kaszyckim, COO spółki oraz Krzysztofem Jagieło, CMO. Porozmawiamy o emisji akcji oraz planach wydawniczych studia.

 

Spotkanie rozpocznie się w czwartek, 18 marca 2021 r. o godz. 10:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Anonim
Tato wróć do domu

Jakie założenia stoją za wydaniem gry Zorro? Czy to będzie game changer dla spółki czy raczej postrzegaja to Państwo jako ewolucyjny rozwój portfolio? Czy będzie tez wersja mobilna tej gry? Czy posiadana licencja obejmuje ograniczoną ilosć gier czy jest to inaczej zorganizowane?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Zorro to bohater wielopokoleniowy, ponadczasowy. Gra, którą wydajemy - Zorro the Chronicles to typ action-adventure, znany graczom z takich tytułów jak Assassins Creed czy Spiderman, różnica polega na humorystycznym podejściu do walki i zwycięstwa, dzięki czemu gra celuje w PEGI7, co adresuje ją dla całych rodzin. Za development odpowiedzialne jest studio Bikom, zaś producentem jest Pan Pierre Laroux, który produkował właśnie między innymi Assassina pracując dla Ubisoft. Dla BTC Studios jest to kamień milowy w naszej strategii, który otwiera nam drzwi do bardziej znanych praw do postaci i większych budżetów growych. Potwierdzam, Spółka planuje wydanie gry mobilnej o Zorro (porting na platformę mobilną), jest to naturalny kierunek rozwoju, zresztą jak widać najwięksi gracze również idą tą ścieżką.

Obrazek użytkownika Anonim
Tajska dama stoi sama

Które spośród posiadanych przez Państwa licencji są najcenniejsze i które mają największy potencjał jeśli chodzi o gaming? Jak wyglądał proces tworzenia Zorro - jak wyklarował się pomysł, czy były jakieś badania/weryfikacje? Czy gra fabularnie będzie związana z animowanym serialem czy to odrębna historia?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Nasze licencje dobieramy świadomie, korzystając przy tym z porad naszych doradców mających ponad 20 letnie doświadczenie na rynku. Na chwilę obecną posiadamy prawa do wydania nie tylko gry Zorro the Chronicles, ale również gier na bazie seriali animowanych Taffy, Sadie Sparks, Pirates Next Doors, które są wyświetlane w kanałach Disneya, Turnera i Discovery Networks na całym Świecie. Są to topowe prawa własności, które mają olbrzymi potencjał monetyzacji w postaci gier wideo. Zorro the Chronicles jest grą, która powstała na bazie szeroko opisanych przygód tego bohatera, ukazanych w serialu animowanym. Dzięki temu mamy dostęp do wielu assetów w postaci grafik, animacji, dźwięków, które powodują, iż gra jest najwyższej możliwej jakości.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Dzień dobry,
Spółka zakłada produkcję gier zarówno mobilnych jak i PC i na konsole. Z czego wynika realizacja tak szerokiej strategii przy wciąż relatywnie ograniczonych zasobach?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Trend rynkowy, który obecnie obserwujemy to zainteresowanie grami wideo, które następnie dzięki popularności mediów typu Twich przenosi się na urządzenia mobilne. Jako odpowiedzialny zarząd spółki giełdowej, na bieżąco rozpatrujemy wszelkie dostępne opcje strategiczne, dopasowując nasz model działania w celu ukierunkowania goo na maksymalizację zysku dla naszych akcjonariuszy. Z tego też powodu, po moim wejściu do zarządu, uznaliśmy, iż skupimy wszelkie środki i zasoby na wydaniu naszej superprodukcji Zorro the Chronicles. Przypomnę, iż w grę zainwestował również Kanadyjski Fundusz Mediowy. Jej jakość, walory estetyczne i gameplay są nietuzinkowe. W kolejnym etapie planujemy portowanie gry Zorro the Chronicles na urządzenia mobilne. Dla pozostałych naszych nabytych praw, w tym do tytułów Sadie i Taffy mamy model współpracy z większymi partnerami, którzy poza wiedzą i doświadczeniem również wnoszą budżet marketingowy. Przykładem, iż umiemy realizować tą strategię z sukcesem było podpisanie umowy z CODA na subdystrybucję gry Smooth Wheel.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Według dokumentu informacyjnego budżety gier mobilnych to około 700 - 800 tys. zł. Czy te budżety są optymalne i jak oceniacie pierwszą premierę gry. Jakie jest podejście do user aquisition, skąd na to budżet i czy należy go traktować jako oddzielne środki czy został on już przewidziany w kwotach powyżej?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Zgodnie ze zmodyfikowaną przez nas strategią, skupiamy się obecnie na naszej superprodukcji Zorro the Chronicles. Gry mobilne Taffy oraz Sadie zostały przekazane do naszej spółki zależnej MadSword, która posiada ponad 6 letnie doświadczenie w produkcji gier mobilnych dla znanych wydawców (np. Vasco Games). MadSword jest w trakcie ustaleń dotyczących wydania gier na rynkach azjatyckich. Wymienione budżety w memorandum dotyczą kosztów budowy gry i jej optymalizacji w modelu performance. Przypomnę, gdy mobile free to play, powstają w taki sposób, iż testuje się je i udoskonala do momentu osiągnięcia optymalnych możliwości realizacji przychodów.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Czy można prosić o jakiś komentarz odnośnie gier Sadie Sparks’ Magic Match i Taffy: Feed the Kitty. Jak oceniacie odbiór produkcji, jak się monetyzują i jakie są dalsze plany odnośnie promocji i UA?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Wymienione gry zostały bardzo pozytywnie odebrane zarówno przez rynek jak i właścicieli praw autorskich do postaci. Nie wystartowaliśmy jeszcze z kampanią promocyjną tytułów. Podjęliśmy decyzję o skupieniu się na naszej superprodukcji Zorro the Chronicles.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Budżet produkcji Zorro: The Chronicles jest znaczący według waszego dokumentu informacyjnego. Kto jest dokładnie partnerem w tej produkcji i czy finansowanie zadeklarowane po tamtej stronie 1 mln Euro na marketing i 1,5 mln Euro na produkcję są już pewne czy uzaeżnione od jakiś milestonów, jak tak to jakich?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

W produkcję gry Zorro the Chronicles poza naszą firmą zaangażowany jest podmiot PVP Games oraz Kanadyjski Fundusz Mediowy. Budżet produkcji gry jest zagwarantowany, wynosi ponad 2 miliony euro. Udział BTC Studios w produkcji to kwota 660 tysięcy euro, z czego 200 tysięcy euro już zapłaciliśmy. Wszelkie płatności są uzależnione od osiągnięcia przez dewelopera (BKOM Studios) kamieni milowych w postaci przekazania nam kolejnych wersji gry. Na moment obecny posiadamy wczesną betę. Rozpoczęcie marketingu gry jest obwarowane jej przejściem przez pełen cykl testów wymaganych przez platformy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Do jakich innych uznanych IP oprócz Zorro macie dostęp?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Na chwilę obecną nie chcemy zdradzać jakie inne prawa negocjujemy. Nie chcemy spekulacji i wzajemnej konkurencji nowych IP, które nabędziemy z obecnymi. Informację o nowych prawach podamy po debiucie gry Zorro the Chronicles.

Obrazek użytkownika Anonim
Mario

Czy możecie napisać nieco więcej o studiu, które realizuje grę Zorro, czy to jest ich pierwsza taka produkcja i na jakim etapie jest? Czy założony termin premiery jest realistyczny?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Tytuł realizuje jako deweloper studio BKOM z Kanady, posiadające doświadczenie w tego typu produkcjach. Z Kanady pochodzi również Ubisoft. W BKOM za nasz tytuł jako producent odpowiedzialny jest Pan Pierre Laruox, który pracując dla Ubisoft był producentem między innymi Assassin's Creed IV i wielu innych ciekawych tytułów. Jako wydawca nie mamy wątpliwości, iż nad grą pracuje najlepszy zespół i jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z postępów prac jak i efektów, które obserwujemy. Termin jest bardzo realistyczny.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie plany odnośnie spółek zależnych ma BTC Studios, chodzi o Game Oliver i MadSword Studios ?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Zgodnie z przyjętą strategią, MadSword jako jedno z najstarszych łotewskich studiów gier mobilnych, skupia się na powierzonych projektach. W tym gier Sadie i Taffy, które rozpoczęliśmy w ubiegłym roku. MadSword również jest odpowiedzialny za monetyzację tytułów. Game Oliver zgodnie z założeniami, które kierowały spółką w momencie przejmowania studia, skupia się na grach edukacyjnych. Trzymamy kciuki za ich pierwszą produkcję. Gry edukacyjne mają ten walor, iż sprzedawane są w modelu subskrypcyjnym, dużo bardziej dochodowym aniżeli model dochodów z reklam.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Pojawiały się informacje, że będą Państwo wydawcą gry. Rozumiem, że nie macie więc wpływu na proces jej powstawania, a dysponujecie jedynie IPR Zorro, czyż tak? Chciałbym również poznać gdzie plasujecie się jako wydawca, jaki macie benchmark, czy wzorujecie się na kimś z branży lub macie opracowany własny know-how?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Mamy wpływ na to jaki będzie efekt końcowy. Jednymi z pierwszych naszych decyzji był wybór platform, na które zostanie wydana gra, obecnie pracujemy wspólnie z pozostałymi partnerami nad dodatkami do gier (DLC) oraz strategią wydania wersji mobilnej gry. Dzięki temu, iż Zorro jest bohaterem ponadczasowym oraz dzięki faktowi, iż gra posiada rating provisional Pegi7 wzbudziliśmy olbrzymie zainteresowanie zarówno platform jak i dystrybutorów, z którymi planujemy wydanie gry w formie fizycznej. Rozmawiamy z największymi firmami o zasięgu światowym. Dla BTC Studios jest to pierwszy tego typu projekt, dla osób zaangażowanych w spółkę kolejny. Dzięki doradcom firmy posiadającym ponad 20 letnie doświadczenie w branży gier, zbudowaliśmy unikalny zespół, koncept i know how, wierzymy iż nasza superprodukcja odniesie sukces rynkowy.

Obrazek użytkownika Anonim
Roboert

Przyjmijmy pozytywny scenariusz - wydanie gry i dobrą sprzedaż (jaka to by była w wariancie superoptymistycznym)? Jaki jest następny krok spółki - zmiana parkietu? Gry z większym budzetem?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Nasze szacunki to sprzedaż tytułu w ilości 1M+ egzemplarzy. Przeprowadzona analiza konkurencji oraz sprzedaży historycznej podobnych tytułów pokazuje, iż powinien to być poziom spokojnie do osiągnięcia - produkty konkurencyjne sprzedały się w kilkukrotnie większym nakładzie. Po wydaniu Zorro the Chronicles na konsole i PC planujemy wydanie wersji mobilnej gry. Pracujemy nad kolejnymi prawami, nie chcemy ujawniać szczegółów przed debiutem Zorro the Chronicles, by nie budzić niepotrzebnych emocji i nie robić wewnętrznej konkurencji między posiadanymi tytułami. Odnośnie zmiany parkietu jest to decyzja, która leży w rękach akcjonariuszy. Osobiście uważam, iż jest to naturalny kolejny krok w życiu spółki publicznej, natomiast nie jest to cel sam w sobie. Naszym celem jest bycie Unicornem, który jest znany z tego, że umie monetyzować znane postacie.

Obrazek użytkownika Anonim
Tata małej Azjatki

Czy nie uważają Państwo, że optymalizacja gry pod kątem wielu platform to trochę "porwanie się z motyką na Księżyc"? Nie opóźni to prac nad grą? Wszyscy znamy ostatni przypadek studia CD Projekt, którego gra mimo, że dopracowana pod kątem narracyjnym, wysypała się na optymalizacji właśnie. Deklarują Państwo PC/MAC, konsole starszej generacji i nextgeny, dodatkowo jeszcze mobile. Czy to nie jest próba złapania zbyt wielu srok za ogon?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Gra jest już na bardzo zaawansowanym etapie, budowana od podstaw w ten sposób aby łatwo można ją było portować na różne konsole. Nie chcę się odnosić do produktu CD Project, natomiast zapewniam, iż prace nad Zorro the Chronicles postępują w założonym harmonogramie i nie widzimy ryzyka by coś mogło zaburzyć nasze plany. Prace nad wersją mobilną nie rozpoczną się przed wydaniem gry na konsole i PC. Nie łapiemy wielu srok za ogon, właśnie aby tego uniknąć podjęliśmy decyzję o przekazaniu gier mobilnych Sadie i Taffy do naszej spółki zależnej, by w całości skupić się na Zorro the Chronicles.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Co zostało w spółce z poprzednich form działalności i czy coś dalej jest kontynuowane czy wszstko zostało wygaszone?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

BTC Studios skupia się na produkcji i wydawaniu gier bazujących na znanych postaciach animowanych. Nie prowadzimy innej działalności. Obecnie decyzją zarządu całe siły i fundusze skupione są na wydaniu gry Zorro the Chronicles.

Obrazek użytkownika Anonim
Roboert

Jak osobiście sie zapatrujecie na dotyhcczasowe doświadczenia spółki w grach mobilnych? Czy w jakimś sensie są to kompetencje na których spółka będzie budowała w przyszłosci?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Gry mobilne są kontynuowane w naszym podmiocie zależnym MadSword, który posiada wieloletnie doświadczenie w branży pracując dla znanych wydawców przed akwizycją przez naszą spółkę (m. in. Vasco Games). Wierzymy, iż MadSword skupiwszy się na tym zadaniu, z sukcesem zmonetyzuje gry mobilne bazujace na prawach Taffy i Sadie. Jako zarząd spółki odpowiedzialny za realizację strategii, której celem jest dostarczanie wartości dla akcjonariuszy, na bieżąco śledzimy rynek i podejmujemy działania maksymalizujące efekt. Widzimy, iż największą wartość wygenerujemy wydając z sukcesem naszą superprodukcję Zorro the Chronicles na konsole i PC a następnie portując produkt na urządzenia mobilne, w tym model współgry między urządzeniami. Uczymy się na dotychczasowych działaniach, analizujemy je pod kątem co możemy zrobić lepiej, wydajniej, taniej, szybciej.

Obrazek użytkownika Anonim
Roboert

Na co dokładnie pójdzie kwota z emisji? Skąd taka jej wielkość? Czy w przyszłosci beda kolejne emisje? Kiedy spółka osiagnie rentowność?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Użycie środków z emisji zostało opisane w memorandum inwestycyjnym, wielkość wynika z potrzeb i nakładów niezbędnych na realizację sukcesu naszej superprodukcji. Nie planujemy obecnie kolejnych emisji. Szacujemy, iż spółka osiągnie rentowność w bieżącym roku.

Obrazek użytkownika Anonim
Gracz_Inwestor

Planujecie wypuścić otwartą betę gry przed premierą, a może idziecie w ciemno podbijać rynek i łatki będą wypuszczane dopiero po premierze?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Gra Zorro the Chronicles jest produkcją premium. Testy zostaną przeprowadzone zgodnie z arkanami sztuki dla tego typu produkcji. Nie idziemy w ciemno. Natomiast proszę pamiętać, że to nie jest gra Indie, nie będziemy wydawać bety przed premierą gry.

Obrazek użytkownika Anonim
Roboert

Czy zamierzacie wspólpracowac z jakimiś innymi polskimi studiami? Czy zamierzacie rozwijąć mniejsze teamy developerskie pod poszczególne projekty a nastepnie np. wprowadzać je na giełdę? Czy np. obecni developerzy w łonie firmy (Madsword) mogą kiedyś zadebiutować na giełdzie?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Nie możemy wykluczyć żadnego scenariusza, jako odpowiedzialny zarząd spółki na bieżąco monitorujemy wszelkie opcje strategiczne. Naszym celem jest budowanie jak największej wartości dla akcjonariuszy. Zapraszamy serdecznie polskie studia gamingowe oraz studia Indie, jesteśmy otwarci na współpracę, w której ciekawe gameplaye będziemy mogli wzbogacić o posiada nietuzinkowe światowe prawa do postaci animowanych.

Obrazek użytkownika Anonim
Zainteresowany

Czy w powstawanie mobilnej wersji gry Zorro będzie zaangażowane MadSwords?

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Na tym etapie nie jesteśmy w stanie tego wykluczyć, decyzja zostanie podjęta po debiucie gry w wersji na konsole i PC i będzie uzależniona od po pierwsze zaangażowania MadSword w inne projekty jak i dostępnych opcji na rynku. Naszym celem jest maksymalizacja wartości całej grupy oraz uzyskanie efektów synergii. Chcielibyśmy aby MadSword był zaangażowany jak najbardziej się da, aczkolwiek celem nadrzędnym jest wydanie gry w sposób jak najlepszy w określonych terminach i określonej jakości. Decyzję będziemy podejmować w terminie później, poinformujemy o tym rynek.

Obrazek użytkownika BTC Studios
BTC Studios

Szanowni Państwo!

 

Serdecznie dziękujemy za udział w dzisiejszym spotkaniu ze Spółką BTC Studios S.A. Liczymy, że udało nam się odpowiedzieć na Państwa wszystkie pytania. Przypominamy, że zapisy w ramach trwającej emisji serii K trwają do 29 marca 2021 roku. Zachęcamy do zapoznania się ze Spółką i warunkami wzięcia udziału w emisji pod poniższym linkiem:

 

https://www.pcdm.pl/emisja-akcji-btc-studios/szczegoly-oferty/ (link is external)

 

Dziękujemy serdecznie!
Zarząd BTC Studios S.A.

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.