Przejdź do treści

udostępnij:

Kategoria:

Debiut grupy Żabka w tym tygodniu. Data pierwszej sesji ustalona

Udostępnij

17 października na głównym parkiecie warszawskiej giełdy zadebiutuje grupa Żabka. Ze względu na dużą redukcję w zapisach na akcje, pierwsze sesje mogą być ciekawe.

Żabka będzie szóstym tegorocznym debiutantem na głównym parkiecie. Trzeba zaznaczyć, że pozostałe firmy przenosiły się z NewConnect. Jednocześnie, oferta publiczna Żabki będzie czwartą największą w historii polskiego rynku.

Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w IPO

Intensywny tydzień

10 października spółka podała, że cena w ofercie publicznej dla inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych osiągnęła maksymalny poziom 21,5 zł za akcję. Oznacza to, że wartość oferty opiewa na niespełna 6,5 mld zł, a kapitalizacja grupy – 21,5 mld zł. Zgodnie z ustaleniami Parkietu, klienci detaliczni zgłosili zamiar nabycia akcji za kwotę około 3,4 mld zł. Tym samym redukcja zapisów przebiła 90%. Co ciekawe, mimo tak dużego zainteresowania rynku, nie zdecydowano się podnieść cenę akcji dla inwestorów instytucjonalnych, choć istniała taka możliwość. Debiut, zgodnie z wcześniejszymi szacunkami, odbędzie się 17 października.

Harmonogram oferty publicznej grupy Żabka

TerminEtap
2–9 października 2024 r.Zapisy dla inwestorów indywidualnych
10 października 2024 r.Publikacja ceny ofertowej
10-14 października 2024 r.Okres przyjmowania zapisów od Inwestorów Instytucjonalnych
14 października 2024 r.Przydział akcji
15 października 2024 r.Przewidywana data zapisania akcji na rachunkach papierów wartościowych inwestorów detalicznych
17 października 2024 r.Planowana data debiutu na GPW

 Debiut Grupy Żabka na giełdzie: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce

GPW wraca do łask?

Duże zainteresowanie giełdowym debiutem Żabki oraz wysoka redukcja zapisów na akcje pokazały, że instytucje oraz inwestorzy detaliczni są w stanie zaangażować środki w ramach IPO. Taka postawa zmotywowała podmioty dotychczas jedynie rozważające debiut, do przekucia zamiarów w czyny. I tak w poniedziałek Transition Technologies MS (TTMS) ogłosiło, że w ciągu kilku tygodni zamierza przeprowadzić ofertę publiczną wyłącznie akcji nowej emisji. Oznacza to, że to informatyczna firma, a nie jej inwestorzy, otrzyma środki na dalszy rozwój.

„Wejście na GPW jest jedną z opcji pozyskania kapitału na rozwój grupy TTMS. Działamy na perspektywicznym rynku IT. Rozwijamy nasze kompetencje i wdrażamy systemy bazujące na sztucznej inteligencji. Stawiamy też na rozwój najbardziej pożądanych technologii, takich jak cyberbezpieczeństwo, big data i chmura obliczeniowa. Współpracujemy z klientami na podstawie długoterminowych kontraktów, głównie w modelu managed services, czyli usług zarządzanych. Dynamicznie się rozwijamy, wspierając cyfrową transformację największych światowych firm z wymagających branż, takich jak farmacja, przemysł, edukacja i obronność. Mamy w nich unikalne kompetencje i wieloletnie doświadczenie, co daje nam przewagę konkurencyjną – mówi Sebastian Sokołowski, prezes TTMS.

Przed tygodniem informowaliśmy również o giełdowych planach Studenaca, czyli chorwackiej sieci sklepów spożywczych z portfela funduszu private equity Enterprise Investors. Niewykluczone, że w najbliższym czasie na giełdzie pojawią się akcje Diagnostyki. Sieć laboratoriów, której akcjonariuszem jest fundusz Mid Europa Partners, rozważa debiut na GPW w 2025 r.
 

Studenac szykuje się na IPO po zakończeniu oferty Grupy Żabka

Konkretne plany Żabki

Pod szyldem Żabki działa obecnie około 10,5 tys. sklepów. Oprócz tego grupa oferuje m.in. katering dietetyczny Maczfit, porównywarkę usług cateringu dietetycznego Dietly, usługi q-commerce i e-commerce Delio i Żabka Jush! oraz sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych Żabka Nano.

W ubiegłym roku przychody wzrosły, w porównaniu do 2022 r., o 24% do 19,8 mld zł, a skorygowana EBITDA skoczyła w górę o 17% do 2,8 mld zł. Z kolei w I półroczu Żabka wypracowała 11,2 mld zł przychodów, o 21,5% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowana EBITDA podskoczyła o 33,5% do 1,4 mld zł.

Zarząd Żabki zakłada, że w najbliższych pięciu latach spółce uda się podwoić sprzedaż. W realizacji tego celu pomogą przede wszystkim nowe sklepy. Zdaniem przedstawicieli spółki, na rodzimym rynku może być obecnych około 19,5 tys. lokali.

Rusza IPO Grupy Żabka. Akcje zadebiutują na giełdzie w połowie października

Udostępnij