Projekty własne 11 bit studios zmierzają do produkcji. Frostpunk 1886 pierwszym kandydatem do premiery
11 bit studios jeszcze w tym roku chce udostępnić “Death Howl” i DLC dla Frostpunk 2. Razem z Moonlighterem 2 mogą zdecydować, czy spółka zrealizuje plan poprawy wyników r/r Jednocześnie rozkręcają się nowe produkcje w ramach mapy drogowej na najbliższe lata. Pierwszy ma być Frostpunk 1886.
Pierwsze półrocze 2025 w wykonaniu 11 bit studios to niemal 60 mln zł przychodów, wzrost o 90% r/r, zysk operacyjny wyniósł 18 mln zł, a netto 8,5 mln zł. Przychody nakręciła czerwcowa premiera “The Alters – 20 mln zł. Frostpunk 2 wygenerował 13 mln zł (w tym przychody z Microsoft Game Pass), Frostpunk 1 niemal 8 mln zł, This War of Mine i The Tower, po ok. 4,5 mln zł każde. Pozostałe tytuły wygenerowały łącznie 8 mln zł.
„Naszym celem pozostaje wynik lepszy niż w 2024 roku, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku netto, choć presja kursowa czyni to bardziej wymagającym” – powiedział dyrektor finansowy Andreas Balawajder. Dodał, że spółka 80% przychodów generuje w USD, 15% w euro. Spadek kursu dolara w I półroczu 2025 przyniósł ponad 8 mln zł strat z różnic kursowych. Spółka stosuje kontrakty forward i zwiększa udział gotówki w euro.
Statystyka graczy The Alters
źródło: SteamDB
Status produkcyjnej road mapy
CEO producenta gier Przemysław Marszał podzielił się szczegółami na temat rozwoju portfolio:
- Frostpunk 1886 – premiera w 2027 r. pozostaje aktualna. „Zespół liczy obecnie 17 osób i rośnie do 25. Wszystko przebiega zgodnie z planem, nie widzimy ryzyk dla terminu” – powiedział Marszał.
- P12 – projekt znajduje się w fazie prototypowania, zespół ok. 10 osób. Premiera planowana na lata 2028–2029.
- P13 – nad koncepcją pracuje Kuba Stokalski z niewielkim wsparciem innych twórców.
- P14 i P15 – prace koncepcyjne mają ruszyć odpowiednio pod koniec 2025 i w 2026 roku.
- Death Howl – gra jest na ukończeniu, wciąż planowana na 2025 r., jednak dokładna data zależy od „okna premierowego w zatłoczonym IV kwartale”.
- Moonlighter 2: The Endless Vault – gra zadebiutuje w październiku w early access. „Zdecydowaliśmy się na ten model, by rozwijać tytuł wspólnie ze społecznością i korzystać z doświadczeń Digital Sun. Wnioski po Frostpunk 2 pokazały, jak ważna jest współpraca z graczami” – wyjaśnił CEO 11 bit studios. Umowa z Microsoft przewiduje, że Moonlighter 2 będzie ostatnim tytułem w obecnym kontrakcie Game Pass.
- Frostpunk 2 – spółka pracuje nad trzema dużymi DLC. Pierwsze ukaże się jeszcze w 2025 r., dwa kolejne w 2026 r. „Jesteśmy dumni z jakości gry, ale mamy świadomość, że nie spełniliśmy części oczekiwań graczy. Wyciągnęliśmy z tego lekcję” – podkreślił Marszał.
The Alters – sprzedaż po premierze oceniana jest jako satysfakcjonująca, zwłaszcza dzięki mocnym wynikom konsolowym. Studio przygotowuje już pierwsze DLC.
Kurs akcji 11 bit studios od początku 2025 roku
Plany wydawnicze (X-Dev)
11 bit studios potwierdziło podpisanie dwóch nowych kontraktów wydawniczych. Jeden z projektów może zadebiutować w 2026 r., jeśli będzie w pełni gotowy. Firma rozważa także rozszerzenie IP (Frostpunk, This War of Mine) na inne media, w tym platformy streamingowe.
„Jesteśmy dumni z osiągniętych wyników finansowych i postępu projektów, ale też świadomi wyzwań. Rok 2025 to dla nas czas intensywnej pracy nad Frostpunkiem 2 i jego dodatkami, wejściem Moonlighter 2 do early access, a także rozwijaniem nowych IP jak P12 czy P14. Jednocześnie mocno inwestujemy w wydawnictwo, podpisując kolejne kontrakty i rozmawiając z partnerami na całym świecie” – podsumował Marszał.
Gorąca jesień w polskim gamingu. Lista gier, które będą miały premierę jeszcze w 2025 roku
