Wyniki CD PROJEKT znowu powyżej oczekiwań. W pierwszym półroczu na produkcję gier spółka wydała 240 mln zł
CD Projekt zarobił 69 mln zł na czysto w II kwartale, przebijając oczekiwania analityków (konsensus 64,1 mln zł). Producent Wiedźmina przebił też oczekiwania pod względem zysku EBITDA i EBIT.
Mimo obaw o mocną złotówkę i "starzenie się" backcatalog CD Projekt ponownie dowiózł solidne wyniki. Zwraca uwagę poziom zysku operacyjnego (EBIT), który wyraźnie pobił oczekiwania analityków, zarówno w ujęciu za II kwartał (odpowiednio 72,4 mln zł wobec 54,2 mln zł). Przychody również pobiły konsensus (odpowiednio o 5,4%), nie gorzej było na poziomie EBITDA, szczególnie w II kwartale, który pobił oczekiwania o 19,1%.
Wyniki CD Projektu w II kw. oraz konsensus analityków
| 2Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2025 | rdr |
| Przychody | 216,7 | 205,5 | 5,4% | 9,4% | -4,2% | 443,0 | 4,3% |
| EBITDA | 89,0 | 74,7 | 19,1% | 0,2% | -20,8% | 201,3 | 0,6% |
| EBIT | 72,4 | 57,2 | 26,6% | 22,9% | -24,3% | 168,0 | 19,8% |
| zysk netto j.d. | 69,0 | 64,1 | 7,7% | -1,3% | -19,8% | 155,0 | -8,8% |
| marża EBITDA | 41,1% | 36,4% | 4,66 | -3,77 | -8,57 | 45,45% | -1,64 |
| marża EBIT | 33,4% | 27,9% | 5,54 | 3,65 | -8,83 | 37,92% | 4,91 |
| marża netto | 31,8% | 31,2% | 0,65 | -3,48 | -6,16 | 34,99% | -5,03 |
Źródło: Spółka, PAP
240 mln inwestycji
W I półroczu 2025 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy CD PROJEKT osiągnęły wartość 443 mln zł, a zysk netto wyniósł 155 mln zł.
"Dominujący udział w przychodach Grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności. Stale zwiększamy też inwestycje w przyszłe projekty - nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł - mówi Piotr Nielubowicz, CFO CD PROJEKT.
Czy CD PROJEKT "rozrzuci okruszki" i zaskoczy na Gamescom nowymi informacjami o Wiedźminie 4?
Największy wpływ na wyniki Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w pierwszym półroczu 2025 r. miała wysoka sprzedaż gry Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności oraz premierową sprzedażą wersji gry na konsolę Nintendo Switch 2, a także niezmiennie istotna dla wyników Grupy sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
W ramach produkcji gier najistotniejsze zrealizowane w okresie sprawozdawczym nakłady na prace rozwojowe dotyczyły będących w fazie rozwojowej projektów Wiedźmin 4, Cyberpunk 2 i Syriusz. Największe koszty poniesione w ramach prac badawczych dotyczyły projektu Hadar.
Gorąca jesień w polskim gamingu. Lista gier, które będą miały premierę jeszcze w 2025 roku
W ramach działalności inwestycyjnej spółka dominująca realizowała również prace budowlane na terenie kampusu CD PROJEKT w Warszawie – w tym w szczególności związane z końcową fazą budowy i wyposażenia nowego budynku biurowego dostosowanego do specyfiki prac związanych z tworzeniem gier.
W pierwszym półroczu 2025 r. wystąpiły następujące nietypowe zdarzenia mające wpływ na wynik działalności Grupy:
■ w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka dominująca dokonała korekt dotyczących szacunku podatku dochodowego za lata ubiegłe w łącznej kwocie 21 847 tys. zł. Korekty wynikały przede wszystkim z korekt księgowego ujęcia podatku u źródła. Z uwagi na niską istotność w stosunku do wyników korygowanych okresów Spółka zdecydowała się ująć korekty szacunków podatku na bieżąco, bez korygowania okresów wstecz,
■ w wyniku rejestracji połączenia nie podlegającej uprzednio konsolidacji spółki The Molasses Flood LLC jako spółki przejmowanej ze spółką CD PROJEKT RED Inc. jako spółką przejmującą, w ramach danych finansowych segmentu CD PROJEKT RED wykazano szereg zmian, między innymi zwiększenie salda pozycji Wartość firmy, zmniejszenie salda pozycji Akcje i udziały w jednostkach podporządkowanych nieobjętych konsolidacją, a także zwiększenie wartości Rzeczowych aktywów trwałych, Niepodzielonego wyniku finansowego oraz Zobowiązań z tytułu leasingu.
Demo technologiczne Wiedźmina 4
W czerwcu, podczas wydarzenia State of Unreal 2025, CD PROJEKT RED zaprezentował technologiczne demo Wiedźmina 4. Przygotowane we współpracy z Epic Games demo ukazało technologiczne ambicje strategicznej współpracy obu firm.
"Chcemy, by nasze otwarte światy były jeszcze bardziej immersyjne i interaktywne. Innowacje, które rozwijamy wspólnie z Epic Games, ukształtują sposób, w jaki będziemy tworzyć doświadczenia dla naszych graczy. Biorąc czynny udział przy rozwijaniu silnika Unreal Engine 5 wzmacniamy swoją pozycję wśród liderów postępu technologicznego w branży gier" – mówi Michał Nowakowski, Joint CEO CD PROJEKT.
Poszerzanie dostępności Cyberpunka
Ostatnie miesiące stały również pod znakiem poszerzania dostępności Cyberpunka 2077, który trafił na nowe platformy.
"Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest szerokie dotarcie z naszymi produktami, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości. Tym bardziej cieszy nas fakt, że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party. Z kolei w połowie lipca gra zadebiutowała na komputerach Mac wyposażonych w procesory Apple Silicon – mówi Michał Nowakowski. – Od dłuższego czasu nasze franczyzy to już nie tylko gry wideo. Dlatego z ogromną satysfakcją ogłosiliśmy, że ponownie łączymy siły z renomowanym japońskim studiem TRIGGER, by w przyszłości zaprezentować fanom uniwersum Cyberpunka nową odsłonę kultowego serialu anime - Cyberpunk: Edgerunners 2 – dodaje.
W lipcu gra Cyberpunk 2077 w wersji podstawowej trafiła do katalogu PlayStation Plus Extra i Premium, co otwiera szansę na dotarcie z grą do użytkowników PlayStation, którzy jeszcze nie mieli okazji zagłębić się w Night City. W I półroczu 2025 r. CD PROJEKT poinformował o przekroczeniu ważnych poziomów sprzedaży swoich tytułów. Obchodzący w maju dziesiątą rocznicę premiery Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w łącznej liczbie ponad 60 mln egzemplarzy, z kolei sprzedaż dodatku do Cyberpunka 2077 - Widmo Wolności przekroczyła poziom 10 mln kopii.
