Przejdź do treści

udostępnij:

CD PROJEKT wyniki
Kategorie

Wyniki CD PROJEKT znowu powyżej oczekiwań. W pierwszym półroczu na produkcję gier spółka wydała 240 mln zł

Udostępnij

CD Projekt zarobił 69 mln zł na czysto w II kwartale, przebijając oczekiwania analityków (konsensus 64,1 mln zł). Producent Wiedźmina przebił też oczekiwania pod względem zysku EBITDA i EBIT.  


Mimo obaw o mocną złotówkę i "starzenie się" backcatalog CD Projekt ponownie dowiózł solidne wyniki. Zwraca uwagę poziom zysku operacyjnego (EBIT), który wyraźnie pobił oczekiwania analityków, zarówno w ujęciu za II kwartał (odpowiednio 72,4 mln zł wobec 54,2 mln zł). Przychody również pobiły konsensus (odpowiednio o 5,4%), nie gorzej było na poziomie EBITDA, szczególnie w II kwartale, który pobił oczekiwania o 19,1%.

 

Wyniki CD Projektu w II kw. oraz konsensus analityków 

2Q2025wynikikons.różnicar/rq/qYTD 2025rdr
        
Przychody216,7205,55,4%9,4%-4,2%443,04,3%
EBITDA89,074,719,1%0,2%-20,8%201,30,6%
EBIT72,457,226,6%22,9%-24,3%168,019,8%
zysk netto j.d.69,064,17,7%-1,3%-19,8%155,0-8,8%
        
marża EBITDA41,1%36,4%4,66-3,77-8,5745,45%-1,64
marża EBIT33,4%27,9%5,543,65-8,8337,92%4,91
marża netto31,8%31,2%0,65-3,48-6,1634,99%-5,03

Źródło: Spółka, PAP

240 mln inwestycji 

W I półroczu 2025 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy CD PROJEKT osiągnęły wartość 443 mln zł, a zysk netto wyniósł 155 mln zł. 

"Dominujący udział w przychodach Grupy nadal przypada Cyberpunkowi 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności. Stale zwiększamy też inwestycje w przyszłe projekty - nasze wydatki na prace rozwojowe związane z nowymi produkcjami w I półroczu przekroczyły 240 mln zł - mówi Piotr Nielubowicz, CFO CD PROJEKT.  

Czy CD PROJEKT "rozrzuci okruszki" i zaskoczy na Gamescom nowymi informacjami o Wiedźminie 4?

Największy wpływ na wyniki Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w pierwszym półroczu 2025 r. miała wysoka sprzedaż gry Cyberpunk 2077 wraz z dodatkiem Widmo Wolności oraz premierową sprzedażą wersji gry na konsolę Nintendo Switch 2, a także niezmiennie istotna dla wyników Grupy sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

W ramach produkcji gier najistotniejsze zrealizowane w okresie sprawozdawczym nakłady na prace rozwojowe dotyczyły będących w fazie rozwojowej projektów Wiedźmin 4, Cyberpunk 2 i Syriusz. Największe koszty poniesione w ramach prac badawczych dotyczyły projektu Hadar.

Gorąca jesień w polskim gamingu. Lista gier, które będą miały premierę jeszcze w 2025 roku

W ramach działalności inwestycyjnej spółka dominująca realizowała również prace budowlane na terenie kampusu CD PROJEKT w Warszawie – w tym w szczególności związane z końcową fazą budowy i wyposażenia nowego budynku biurowego dostosowanego do specyfiki prac związanych z tworzeniem gier.

W pierwszym półroczu 2025 r. wystąpiły następujące nietypowe zdarzenia mające wpływ na wynik działalności Grupy:

■ w pierwszym kwartale 2025 r. Spółka dominująca dokonała korekt dotyczących szacunku podatku dochodowego za lata ubiegłe w łącznej kwocie 21 847 tys. zł. Korekty wynikały przede wszystkim z korekt księgowego ujęcia podatku u źródła. Z uwagi na niską istotność w stosunku do wyników korygowanych okresów Spółka zdecydowała się ująć korekty szacunków podatku na bieżąco, bez korygowania okresów wstecz,

■ w wyniku rejestracji połączenia nie podlegającej uprzednio konsolidacji spółki The Molasses Flood LLC jako spółki przejmowanej ze spółką CD PROJEKT RED Inc. jako spółką przejmującą, w ramach danych finansowych segmentu CD PROJEKT RED wykazano szereg zmian, między innymi zwiększenie salda pozycji Wartość firmy, zmniejszenie salda pozycji Akcje i udziały w jednostkach podporządkowanych nieobjętych konsolidacją, a także zwiększenie wartości Rzeczowych aktywów trwałych, Niepodzielonego wyniku finansowego oraz Zobowiązań z tytułu leasingu.

Demo technologiczne Wiedźmina 4 

W czerwcu, podczas wydarzenia State of Unreal 2025, CD PROJEKT RED zaprezentował  technologiczne demo Wiedźmina 4. Przygotowane we współpracy z Epic Games demo ukazało technologiczne ambicje strategicznej współpracy obu firm. 

"Chcemy, by nasze otwarte światy były jeszcze bardziej immersyjne i interaktywne. Innowacje, które rozwijamy wspólnie z Epic Games, ukształtują sposób, w jaki będziemy tworzyć  doświadczenia dla naszych graczy. Biorąc czynny udział przy rozwijaniu silnika Unreal Engine 5 wzmacniamy swoją pozycję wśród liderów postępu technologicznego w branży gier" – mówi Michał Nowakowski, Joint CEO CD PROJEKT. 

Poszerzanie dostępności Cyberpunka

Ostatnie miesiące stały również pod znakiem poszerzania dostępności Cyberpunka 2077, który  trafił na nowe platformy. 

"Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest szerokie dotarcie z naszymi produktami, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości. Tym bardziej cieszy nas fakt,  że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition trafił na konsolę Nintendo Switch 2 w dniu jej światowej premiery i pozostaje jedną z najlepiej sprzedających się gier tzw. third-party. Z kolei w połowie lipca gra zadebiutowała na komputerach Mac wyposażonych w procesory Apple Silicon – mówi Michał Nowakowski. – Od dłuższego czasu nasze franczyzy to już nie tylko gry wideo. Dlatego z ogromną satysfakcją ogłosiliśmy, że ponownie łączymy siły z renomowanym japońskim studiem TRIGGER, by w przyszłości zaprezentować fanom uniwersum Cyberpunka nową odsłonę kultowego serialu anime - Cyberpunk: Edgerunners 2 – dodaje. 

W lipcu gra Cyberpunk 2077 w wersji podstawowej trafiła do katalogu PlayStation Plus Extra  i Premium, co otwiera szansę na dotarcie z grą do użytkowników PlayStation, którzy jeszcze nie mieli okazji zagłębić się w Night City. W I półroczu 2025 r. CD PROJEKT poinformował o przekroczeniu ważnych poziomów  sprzedaży swoich tytułów. Obchodzący w maju dziesiątą rocznicę premiery Wiedźmin 3: Dziki  Gon sprzedał się w łącznej liczbie ponad 60 mln egzemplarzy, z kolei sprzedaż dodatku do Cyberpunka 2077 - Widmo Wolności przekroczyła poziom 10 mln kopii.

Co producenci gier z GPW pokazali na Gamescom 2025 - zwiastuny, gameplaye, zapowiedzi i terminy premier
 

 

 

Udostępnij