Netflix stracił już 50% od szczytu, ale jego akcje mają być hitem w 2023
Netflix w tym roku stracił 50% kapitalizacji początkiem roku po tym jak spółka w raporcie pokazała rekordowy odpływ abonentów. Wall Street jednak nie traci nadziei i wielu analityków jest przekonanych o ożywieniu giganta streamingowego w 2023 roku.
Netflix zbiera bycze oceny akcji
Wells Fargo podwyższył swoją rekomendację, a w ślad za nim poszedł J.P Morgan. Kupuj od połowy listopada mocno rekomenduje BofA Securities. W sumie 21 z 45 analityk jest byczo nastawionych do akcji Netflixa w porównaniu do ocen sprzed trzech miesięcy. Średnia cena docelowa wynosi 300 USD.
Sam Bankman-Fried aresztowany. Śledczy zatrzymali go na Bahamach
W pierwszych dwóch kwartałach 2022 r. spółka odnotowała straty w liczbie abonentów. Rośnie również konkurencja: Disney+ uruchomił w czwartek kolejny rodzaj konta oparty na reklamach o wartości 7,99 USD miesięcznie, rywalizując z najtańszą opcją Netflixa o wartości 6,99 USD, która została uruchomiona w listopadzie.
Analitycy, w wielu przypadkach, podnoszą lub powtarzają ocenę Kupuj, gdy widzą, że akcje są niedowartościowane, lub gdy akcje znacznie spadły, ale oceniają, że więcej w tym paniki niż biznesowych przesłanek. BofA, J.P. Morgan i Wells Fargo widzą, że Netflix ma przed sobą lepsze dni, czy to dzięki temu, że serwis oparty na reklamach będzie zwycięzcą w nadchodzących latach, czy też dzięki poprawie treści. Ostatnim hitem jest komediowy serial „Wednesday". W Polsce w ostatnim kwartale hitem był serial o wrocławskiej powodzi.
Analitycy czołowych agencji wskazują, że rosną wskaźniki dotyczą wydajności biznesowej. Dane Wells Fargo za listopad wykazały 6% wzrost liczby miesięcznych aktywnych użytkowników. Coraz więcej użytkowników również ogląda seriale i filmy do końca. Trzeci sezon hitowego serialu Emily in Paris zadebiutuje 21 grudnia, a drugi sezon Alice in Borderland i Matilda the Musical Roalda Dahla trafią na Netflix w ostatnich kilkunastu dniach grudnia.
Najnowszy sezon Stranger Things to kolejny hit Netflixa. Analitycy szacują jak może wpłynąć na akcje
Netflix dba o pokolenie Z
Według szacunków analityków pokrywających spółkę, nowy rodzaj konta - tańszy z opcją reklam - zwiększy globalną liczbę abonentów o około 23 mln do 279 mln do 2025 roku w porównaniu do wcześniejszych oczekiwań 256 mln.
BofA wskazuje, że oferta reklamowa Netflixa jest skierowana go grupy wiekowej pokolenia Z, którzy mają mniejszy dochód, nie oglądają kablówki. J.P. Morgan przytoczył wstępne dane z Apptopia sugerujące, że wzrosła ilość pobrań aplikacji co oczywiście przekłada się na wzrost abonentów.
Konto z reklamami - to może być miecz obusieczny
Mimo to, są powody do wątpliwości. Inflacja szczypie w portfele konsumentów, a choć usługa oparta na reklamach jest tańsza, to jest jeszcze za wcześnie, by stwierdzić, czy znacznie zwiększy ona średni przychód na użytkownika. Wall Street obawia się również, że jest to pułapka - duża część abonentów może zdegradować się do tańszej opcji opartej na reklamach. To może prowadzić do spadku przychodów. W ciągu trzech miesięcy, które zakończyły się 30 września, średni miesięczny przychód na jednego płacącego członka wynosił 11,85 USD na całym świecie.
20 spółek zagranicznych których akcje, według analityków, mogą wzrosnąć ponad 100%
Akcjami Netflixa możesz handlować za pomocą SAXO BANK.