Ceny samochodów elektrycznych od Volkswagena i BMW mogą wzrosnąć, bo koszty produkcji ich napędów są wyższe od spalinowych
Przyszły rok przyniesie większą konkurencję w segmencie samochodów elektrycznych dla Volkswagen i BMW, w szczególności w Chinach. Producent samochodów z Wolfsburga skupia się na podwyższeniu marż, co może prowadzić do podwyżek cen, tymczasem BMW już zapowiedziało, że nie zamierza reagować na politykę cenową Tesli i nie zamierza obniżać cen swoich samochodów elektrycznych w Chinach.
W przyszłym roku Volkswagen, jeden z największych producentów samochodów na świecie, spodziewa się większej konkurencji na rynku samochodów elektrycznych, zwłaszcza w Chinach. Przedsiębiorstwo skupia się na zwiększeniu marży, co może oznaczać podwyżki cen w celu utrzymania swojego udziału w rynku. W międzyczasie BMW ogłosiło, że nie zamierza obniżać cen swoich elektrycznych samochodów w Chinach, co może prowadzić do wzrostu cen na poziomie globalnym. Pomimo wyższych kosztów produkcji samochodów elektrycznych, BMW planuje utrzymać stabilne ceny, ale niektóre modele mogą być droższe. Obydwie firmy będą musiały stawić czoła rosnącej konkurencji i wyzwaniom w łańcuchu dostaw, aby utrzymać swoją pozycję na rynku samochodów elektrycznych.
Volkswagen z optymizmem patrzy na przyszłość, ale rywalizacja w Chinach wciąż stanowi wyzwanie
Volkswagen jest optymistycznie nastawiony do osiągnięcia swojej rocznej prognozy wzrostu sprzedaży w wysokości od 7,5% do 8,5% i wyższych dostaw dzięki silnemu pierwszemu kwartałowi. Jednak w Chinach sprzedaż niemieckiego producenta aut spadła o 14,5%, a producent samochodów musi dogonić krajowych konkurentów w zakresie pojazdów akumulatorowo-elektrycznych.
Konflikt USA i Chin dochodzi do punktu w którym zaczyna zagrażać obydwu krajom, ostrzega Ray Dalio
Dyrektor finansowy Volkswagen, Arno Antlitz, przyznał, że konkurencja będzie rosnąć. Zapytany, jak producent samochodów odpowie na falę obniżek cen pojazdów elektrycznych, Antlitz powiedział, że skupiają się na jakości biznesu, a nie na ilości.
Volkswagen dąży do osiągnięcia takiej samej marży z samochodów z silnikiem spalinowym jak elektrycznym, choć te ostatnie są nadal znacznie droższe w produkcji, częściowo z powodu wysokich cen surowców. BMW, które również podało wyniki w czwartek, powiedziało, że rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych obciąża koszty w tym kwartale, z powodu wyższych cen materiałów i kosztów badań i rozwoju.
Mimo spadku zysku operacyjnego do 5,7 mld euro z 8 mld euro w zeszłym roku, Volkswagen przebił oczekiwania analityków, ponieważ jego zysk operacyjny wzrósł o 35% do 7,1 mld euro, dając marżę 9,3%. Jednostka producenta samochodów zajmująca się oprogramowaniem, Cariad, poniosła stratę w wysokości 400 mln euro.
W pierwszym kwartale dostawy Volkswagen wzrosły o 7,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym dzięki wyższej o 6,5% sprzedaży, a w marcu dostawy były o 23,9% wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Volkswagen i BMW odnotowały podobny wzrost dostaw w marcu.
Rezerwa Federalna kontynuuje walkę z inflacją - podnosi stopy procentowe
BMW zauważa wzrost sprzedaży w marcu i kwietniu mimo pandemii i inflacji
Sprzedaż BMW spadła o 1,9% w Europie i o 6,6% w Chinach, co przypisuje się inflacji i następstwom pandemii koronawirusów. Ale trend wzrostowy był widoczny w marcu i kwietniu, powiedziało BMW.
Realizowanie wyodrębnionych strategii w każdym regionie pozwoliłoby producentowi samochodów na zrekompensowanie słabości na jednym rynku poprzez przychody z innych, powiedział Zipse, wskazując na trudności w Chinach, które zostały skompensowane w pierwszym kwartale przez silniejsze wyniki w USA.
BMW nie obniży cen pojazdów elektrycznych w Chinach, a na poziomie globalnym mogą nawet wzrosnąć
BMW ogłosiło, że nie zamierza obniżać cen swoich samochodów elektrycznych w Chinach, a ostatecznie może przeprowadzić podwyżki cen na poziomie globalnym. Firma podała, że pomimo wyższych kosztów produkcji samochodów elektrycznych, zamierza utrzymać ceny na stabilnym poziomie, ale niektóre ceny samochodów mogą wzrosnąć.
W pierwszym kwartale BMW odnotowało wyższą marżę zysku dla swojego segmentu samochodów, na poziomie 12,1% w porównaniu z 8,9% rok wcześniej, ale utrzymało swoje perspektywy bez zmian w obliczu utrzymujących się wysokich kosztów i rosnącej konkurencji. Dyrektor finansowy Nicolas Peter powiedział, że mimo tego, że BMW zamierza utrzymać ceny na stabilnym poziomie w tym roku, to niektóre bardziej umiarkowane podwyżki są możliwe.
W marcu BMW ogłosiło, że zamierza utrzymać ceny na stabilnym poziomie w tym roku, po dwóch latach przenoszenia rosnących kosztów na klientów. W kontekście przyszłych perspektyw, dyrektor generalny BMW, Oliver Zipse, wyraził ostrożność, nazywając środowisko zmiennym i napiętym.
W ocenie Daniela Roeski z Bernstein Research rynki mogą pytać, dlaczego BMW nie podniosło prognozy w świetle zwiększonej marży samochodów. Roeska zwraca uwagę, że BMW ma reputację firmy bardzo konserwatywnej. Głównym pytaniem dla większości inwestorów, podobnie jak w przypadku rówieśnika Mercedes-Benz, będzie to, czy podwyżka prognoz musi nastąpić jeszcze w tym roku.
JPMorgan przejmuje First Republic Bank i próbuje zakończyć kryzys bankowy