Przejdź do treści
netflix paris

Kategoria:

Kanał

Netflix zwiększa marże i przychody dzięki globalnym podwyżkom cen oraz rosnącej bazie subskrybentów

Udostępnij

Kurs akcji Netflixa wzrósł, po tym jak firma przedstawiła optymistyczne prognozy dotyczące przyszłych marż zysku, a także wprowadziła podwyżki cen na wielu rynkach na całym świecie.

Zgodnie z danymi z FactSet, Netflix odnotował w trzecim kwartale zysk na akcję na poziomie 5,40 USD, co przewyższyło oczekiwania analityków z Wall Street, które wynosiły 5,12 USD. Przychody firmy osiągnęły 9,83 mld USD, przekraczając prognozowane 9,77 mld USD. Liczba płatnych subskrybentów wyniosła 282,7 mln, co również było wyższe niż prognozy rynkowe wynoszące 281,7 mln.

„Netflixowy cud": Netflix pokonuje inflację i zyskuje 13 milionów subskrybentów

Firma zapowiedziała równie pozytywne prognozy na nadchodzące kwartały. Netflix spodziewa się przychodów w wysokości 10,13 mld USD, co przewyższa szacunki analityków na poziomie 10,04 mld USD. Na rok 2025 firma prognozuje przychody w przedziale od 43 mld USD do 44 mld USD, co zbiega się z konsensusem rynkowym wynoszącym 43,5 mld USD. „Zrealizowaliśmy nasz plan przyspieszenia działalności i z optymizmem patrzymy na zakończenie roku z silnym wynikiem w czwartym kwartale” – napisali dyrektorzy Netflixa w liście do akcjonariuszy.

Po ogłoszeniu wyników, akcje Netflixa wzrosły o około 4% w trakcie handlu posesyjnym. Od początku roku akcje Netflixa wzrosły o 41%, co znacznie przewyższa wzrost Nasdaq, który wyniósł 22%.

Akcje Netflixa są dostępne na platformie SaxoTraderGo pod tym linkiem

Netflix notuje przyrost subskrybentów, ale akcje spadają. Spółka podała rozczarowujące prognozy sprzedaży

Jednym z kluczowych czynników wzrostu były nowe hity serialowe, takie jak "The Perfect Couple", "Nobody Wants This" oraz "Tokyo Swindlers", które przyciągnęły nowych widzów. Starsze produkcje, jak "Emily in Paris" i "Cobra Kai", również przyczyniły się do wysokiej oglądalności. Netflix ujawnił, że przeciętny użytkownik ogląda ich platformę przez średnio dwie godziny dziennie.

Podwyżki cen okazały się dla firmy skutecznym narzędziem zwiększania zysków 

W październiku Netflix podniósł ceny w kilku krajach Europy, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w Japonii. Kolejne podwyżki mają wejść w życie jutro w Hiszpanii i we Włoszech. W Stanach Zjednoczonych oraz Francji firma zrezygnowała z oferowania taniego planu Basic, a podobny ruch zostanie podjęty w Brazylii w czwartym kwartale. 

Zarząd spółki poinformował, że celem na przyszły rok jest osiągnięcie marży operacyjnej na poziomie 28%, co oznacza wzrost w porównaniu do 27% w bieżącym roku. „W dłuższej perspektywie widzimy znaczący potencjał do dalszego zwiększania naszych marż” – dodali przedstawiciele zarządu.

3 spółki z obszaru AI, które według analityków będą liderami wzrostów w drugiej połowie 2024

Opcjonalnie: https://zagranica.strefainwestorow.pl/

Udostępnij

Tagi