Play prognozuje wzrost przychodów i zysku w 2020 roku (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 lut 2020, 19:48

Play prognozuje wzrost przychodów i zysku w 2020 roku (opis)

Play Communications prognozuje, że przychody spółki w 2020 roku wzrosną o 2-3 proc., a skorygowany wynik EBITDA wyniesie 2,5-2,6 mld zł - podała spółka w raporcie rocznym. Skorygowana EBITDA w 2019 roku była zgodna z prognozą Play, natomiast w czwartym kwartale wynik sięgnął 556,2 mln zł i był niższy od konsensusu PAP Biznes.

Wynik EBITDA Play Communications w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrósł rok do roku o 2,6 proc. do 556,2 mln zł. Zysk okazał się o 3,1 niższy od konsensusu PAP Biznes. Skorygowany wynik w całym 2019 roku sięgnął 2,436 mld zł i był zgodny z prognozą spółki, mówiącą o przekroczeniu 2,4 mld zł.

Skorygowana EBITDA operatora w 2020 roku ma wzrosnąć - do 2,5-2,6 mld zł - dzięki wyższej marży ze świadczonych usług. Z drugiej strony, spółka spodziewa się też wyższych kosztów operacyjnych (koszty sieci oraz wynagrodzenia).

Przychody Play w okresie październik-grudzień wyniosły 1,799 mld zł i były zgodnie z szacunkami analityków ankietowanych przez PAP Biznes, którzy prognozowali 1,8 mld zł przychodów. Przychody spadły o 0,4 proc. rok do roku. Sprzedaż dla klientów abonamentowych wzrosła o 4,4 proc. rok do roku, do 777,2 mln zł, a do klientów prepaid była wyższa o 1,2 proc. do 166,8 mln zł.

W całym roku przychody wyniosły 7,04 mld zł, po wzroście o 2,9 proc. rok do roku. Spółka prognozowała wzrost o około 2,5 proc.

W 2020 roku wzrost przychodów Play ma wynieść 2-3 proc. i wynikać z większego użycia sieci przez klientów, co ma skompensować mniejszy wzrost sprzedaży telefonów.

Prognoza spółki na ten rok zakłada ponadto wypracowanie ponad 800 mln zł wolnych przepływów pieniężnych. W 2019 roku przepływy wyniosły 928,6 mln zł i były zgodnie z prognozą spółki (ponad 900 mln zł). Spadek przepływów w 2020 roku ma wynikać z wyższych nakładów inwestycyjnych oraz wyższego poziomu opodatkowania.

Przepływy Play w czwartym kwartale ubiegłego roku wyniosły 169,5 mln zł, czyli spadły o 20,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku.

Spółka potwierdza "ambicję" wypłaty na dywidendę równowartości 40-50 proc. przepływów pieniężnych, czyli 371-464 mln zł, co dałoby 1,46-1,83 zł na akcję spółki. Stopa dywidendy, według kursu zamknięcia ze środy, wyniosłaby 4,3-5,4 proc.

Play chce wydać w tym roku na inwestycje 850-900 mln zł: w 2019 roku wyniosły 848,1 mln zł, zgodnie z wcześniejszą prognozą. Wzrost to pochodna przejęcia spółki 3S oraz nakładów na cyfryzację firmy.

Nakłady inwestycyjne Play w ujęciu gotówkowym w czwartym kwartale sięgnęły 213,5 mln zł, o 11,5 proc. mniej niż przed rokiem.

Spółka liczy na to, że zadłużenia netto do skorygowanego zysku EBITDA w 2020 roku zbliży się do średnioterminowego celu na poziomie 2,5 - skala poprawy będzie zależała od wydatków w aukcji częstotliwości 5G. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wyniósł 2,72.

Koszty operacyjne spółki w ostatnim kwartale ubiegłego roku wzrosły o 1,4 proc. rok do roku, do 1,46 mld zł. Niższe o 28,4 mln zł były koszty interkonektu i roamingu - o 33 proc. rdr spadł koszt roamingu krajowego - oraz koszty sprzedanych towarów, które spadły o 42,2 mln zł. O 52,6 mln zł wzrosły natomiast koszty ogólne i administracyjne, a amortyzacja wzrosła o 37 mln zł.

Przejęta w sierpniu spółka 3S zwiększyła w ubiegłym roku przychody grupy o 30,5 mln zł, a kontrybucja na poziomie skorygowanej EBITDA wyniosła 10 mln zł.

Play miał na koniec ubiegłego roku 12,929 mln aktywnych klientów. W porównaniu z końcem września, liczba aktywnych klientów wzrosła o 205 tys. Na koniec grudnia Play miał 9,327 mln aktywnych klientów usług abonamentowych, o 219 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Liczba klientów usług przedpłaconych (prepaid) spadła o 15 tys. do 3,602 mln.

Średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) usług Play wyniosły w czwartym kwartale 33 zł, o 0,4 zł mniej niż w trzecim kwartale. Miesięczne przychody z usług abonamentowych spadły w ciągu kwartału o 0,5 zł do 37,8 zł, a ARPU w segmencie usług przedpłaconych (prepaid) były niższe o 0,3 zł i wyniosły 20,5 zł.

Spółka podała, że na koniec roku posiadała 32,2 tys. klientów usługi TV Box, o 11,9 tys. więcej niż na koniec września.

Poniżej przedstawiamy wyniki Play Communications w czwartym kwartale i całym 2019 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów.

4Q2019wynikikons.różnicar/rq/qYTD 2019rdr
Przychody1799,91800,00,0%-0,4%0,2%7040,82,9%
EBITDA556,2573,9-3,1%2,6%-12,6%2405,911,4%
EBIT314,4335,9-6,4%-6,9%-23,1%1499,69,4%
zysk netto j.d.166,4197,9-15,9%-17,7%-28,6%866,916,4%
marża EBITDA30,9%31,9%-0,980,89-4,520,330,90
marża EBIT17,5%18,7%-1,26-1,21-5,3021,30%1,26
marża netto9,2%11,0%-1,75-1,94-3,7312,31%1,43

kuc/ asa/

Zobacz także: Play Communications SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości