Dino Polska liczy w 2024 roku na niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL. Chce, by marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego, ale będzie to wyzwaniem - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Liczba marketów Dino ma wzrosnąć o niskich kilkanaście procent.
"Oczekujemy, że w 2024 r. otworzymy więcej sklepów niż w 2023 r., a całkowita liczby marketów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent" - napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.
"Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów tak, by w obliczu wzrostu dochodów rozporządzalnych pozwoliło to wygenerować niski dwucyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like. Podejmujemy starania, aby nasza marża EBITDA wróciła do długoterminowego trendu wzrostowego. Będzie to jednak wyzwaniem, gdyż 2024 r. to kolejny rok wzrostu kosztów działalności i uatrakcyjniania oferty cenowej sklepów Dino dla konsumentów. Rosnąca skala działalności i dyscyplina kosztowa będą nas wspierać w dążeniu do tego celu i jednocześnie wzmacniać fundamenty naszej firmy, aby efektywnie realizować jej dalszy rozwój" - dodał Krauze.
Spółka podała w raporcie, że łączne nakłady inwestycyjne w tym roku wyniosą około 1,5-1,6 mld zł.
(PAP Biznes), #DNPpel/