Producenci gier na NewConnect. Sprawdzamy co słychać w 12 spółkach gamingowych z małej giełdy | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Piotr Rosik
19 cze 2018, 07:30

Producenci gier na NewConnect. Sprawdzamy co słychać w 12 spółkach gamingowych z małej giełdy

Na NewConnect jest już notowanych 12 spółek produkujących gry. Postanowiliśmy zrobić krótki przegląd z ich działalności. I sprawdzić, jak dobrymi są inwestycjami. Czy to jest „parszywa dwunastka”?

Poniżej prezentujemy przegląd sytuacji w 12 spółkach produkujących gry, notowanych na NewConnect (ułożone w kolejności alfabetycznej). Zerkamy na stopy zwrotu w różnych okresach (liczone na dzień 18.06.2018), na wyniki finansowe, na to co działo się i dzieje się ważnego w każdej ze spółek. Warto zwrócić uwagę na obroty – podajemy średnie dzienne obroty od początku notowań dla każdej ze spółek. W końcu to rynek równoległy, na którym płynność handlu pozostawia wiele, wiele do życzenia...

7LEVELS

Stopy zwrotu od debiutu (2018): -36,5%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 98 tys. zł

7levels to producent gier z Krakowa, który dopiero co zadebiutował na NewConnect. Firma specjalizuje się w tworzeniu tytułów na konsolę Nintendo. Obecnie spółka pracuje nad debiutem gry „Castle of Heart” w Japonii. Kolejna produkcja ma być platformową, przygodową grą akcji, która do sprzedaży powinna trafić w 2019 roku. Strategia 7levels zakłada zdobycie pozycji jednego z największych europejskich developerów związanych z Nintendo, w tym celu chce zacząć stosować w swoich produkcjach technologie HD Rumble, AR, czy Real World Data.
 

Historia notowań 7 Levels

7LV

Źródło: Stooq

Zobacz także: Analiza IPO 7 Levels

BLOOBER TEAM

Stopy zwrotu:

0d debiutu (2011): +99,8%

Za ostatnie 12 miesięcy: -45%

W 2018 roku: +4,6%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 178 tys. zł

Bloober Team to producent gier z Krakowa, istnieje od 20 lat. Trzonem firmy są Piotr Babieno i Piotr Bielatowicz. Spółka skupia się na tworzeniu mrocznych thrillerów i horrorów, skierowanych do wymagającego odbiorcy („A-men”, „Basement Crawl”). Niedawno gra „Observer” została uznana za najlepszą polską grę komputerową 2017 roku podczas konferencji Digital Dragons, ma na jej podstawie powstać film.

Obecnie Bloober Team pracuje nad trzema tytułami: „Medium” oraz dwoma innymi, o których na razie niewiele wiadomo (tylko tyle, że partnerami przy produkcjach są amerykański wydawca Gun Media oraz hollywoodzki Lionsgate). W I kwartale br. spółka zarobiła 0,7 mln zł przy przychodach rzędu 4,65 mln zł – to najlepszy I kwartał w historii firmy, głównie dzięki dobrej sprzedaży. „Layers of Fear: Legacy” (na Nintendo Switch).

Na początku czerwca spółka poinformowała o dokonaniu odpisów w wysokości 3,3 mln zł. „Odpis wynika z przeprowadzonego przez zarząd Bloober Team szacowania odzyskiwalności poniesionych nakładów na starsze produkcje spółki - niekontynuowane produkcyjnie oraz nakłady na grę Perception wydaną przez spółkę zależną, która w ocenie dmitenta nie przyniesie oczekiwanych przez spółkę przychodów” – napisała firma Bloober Team w komunikacie.

Pod koniec 2017 roku Bloober Team zapowiadał, że chciałby się przenieść na rynek główny GPW.
 

Historia notowań Bloober Team

bloober not

źródło: Stooq.pl

CHERRYPICK GAMES

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2017): +55,9%

W 2018 roku (do 18.06): +9,4%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 93 tys. zł

Studio Cherrypick Games powstało relatywnie niedawno (w 2014 r.) na skutek połączenia sił ludzi z doświadczeniem w CI Games czy Atari. Skupia się głównie na grach free2play. Ma na koncie jeden hit: „My Hospital”. Oprócz tego, że tytuł zarobił sporo pieniędzy , spółka za 2017 rok odnotowała 4,3 mln zł zysku, to sama produkcja została odsprzedana zagranicznej spółce za 2,6 mln Euro.

Aktualnie spółka przygotowuje produkcje dla kobiet: „Crime Stories” (gra kryminalna typu visual novel), „MatchUp Friends”, „Hollywood Inc.” oraz „My Beauty Spa: Stars & Stories”.
 

Historia notowań spółki Cherrypick Games

cherry not

źródło: stooq.pl

Zobacz także: Debiut Cherrypick Games: Analiza IPO. Czy warto kupić akcje spółki?

CREATIVEFORGE GAMES

Stopy zwrotu od debiutu w 2018 roku: +45%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 543 tys. zł

CreativeForge Games ma 7 lat. Tworzy gry taktyczne („Ancient Space”, „Hard West”, „Scars of Freedom”). Obecnie pracuje nad tytułami „Phantom Doctrine” oraz innym (czasu rzeczywistego). Jest to spółka zależna od dobrze znanej inwestorom z parkietu głównego spółki PlayWay. CFG to oprócz Ten Square Games najlepszy debiut spółki gamingowej na GPW i NC w 2018 roku.
 

Historia notowań CreativeForge Games

cfg not

źródło: stooq.pl

FOREVER ENTERTAINMENT

Stopy zwrotu:

Od debiutu w 2011 roku: -28,3%

Za ostatnie 12 miesięcy: -5,2%

W 2018 roku : +39,6%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 70 tys. zł

Firma Forever Entertainment wydała do tej pory 14 gier na konsolę Nintendo Switch, przygotowuje kolejnych 10 tytułów.

Dosłownie przed chwilą spółka poinformowała, że chce utworzyć – wraz z Ultimate Games – firmę zajmującą się portowaniem gier z portfolio PlayWay własnego i partnera na konsole: Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One.
 

Historia notowań Forever Entertainment

for not

źródło: Stooq.pl

HUCKLEBERRY GAMES

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2017): -63,2%

W 2018 roku (do 18.06): -46,3%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 28 tys. zł

Poznańska spółka Huckleberry Games specjalizuje się w grach RPG. Jej jedyny dotychczasowy tytuł „Edengrad” niestety nie odniósł sukcesu. Firma jest kojarzona z fatalnym debiutem na NewConnect z grudnia ub.r., kiedy to kurs momentami spadał aż o 64%.

Najnowsza produkcja spółki “The Minglers: Pets and Creatures” zadebiutowała 12 czerwca w sklepie Google Play. Na razie nie ma szałowych recenzji – ocena 3,3 przy 21 ocenach mówi sama za siebie...
 

minglers

Kolejną grą, którą zamierza wyprodukować Huckleberry Games, jest „Stay Hungry” (na komputery stacjonarne i konsole). „Będzie to produkcja z gatunku RPG, oferująca otwarty świat. Huckleberry Games chce stworzyć algorytm symulujący realne zachowania postaci sterowanych przez komputer. Dzięki temu przy każdej nowej rozgrywce w świecie gry będą występować inni bohaterowie. Premiera tej produkcji została przewidziana na przełom 2018 i 2019 roku" – ujawnia spółka.
 

Historia notowań Huckleberry Games

huck not

źródło: stooq.pl

IFUN4ALL

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2016): +2,2%

Za 12 miesięcy: -38,3%

W 2018 roku (do 18.06): +51,6%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 68 tys. zł

iFun4all działa od blisko 10 lat, najpierw jako część Bloober Team. Firma odniosła mały sukces dzięki tytułowi „Red Game Without A Great Name" oraz „Serial Cleaner” (na Nintendo Switch).

Spółka obecnie pracuje nad grą „Far Peak” (o wspinaczce wysokogórskiej). W poniedziałek gruchnęła wiadomość, że stworzy grę, która ukaże się jeszcze w tym roku na zasadzie wyłączności na platformie streamingowej Mixer, należącej do Microsoft Corporation.
 

Historia notowań iFun4all

ifun not

źródło: stooq.pl

JUJUBEE (JJB)

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2015): +423,2%

Za ostatnie 12 miesięcy: -31,9%

W 2018 roku: +37,2%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 104 tys. zł

Jujubee to spółka założona w 2012 roku w Katowicach przez byłych pracowników CD Projekt RED (Wiedźmin 2), Traveller's Tales (LEGO Indiana Jones, LEGO Batman) oraz Infinite Dreams (Let's Create! Pottery, Jelly Defense) - Arkadiusza Ducha, Michała Stępnia i Igora Zielińskiego. Spółka jest notowana na NewConnect od sierpnia 2015 r.

Obecnie Jujubee dopracowuje grę „Kursk”. Data premiery została ustalona na 11 października br. dla platform PC i Mac oraz na I połowę 2019 roku w przypadku platform PlayStation 4 i Xbox One. Na konsolach integralnym elementem gry będzie dodatek fabularny "Kengir". Spółka przygotowuje się także do produkcji gry Realpolitiks 2.
 

Historia notowań Jujubee

juju

źródło: stooq.pl

MACRO GAMES

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2012): -98%

Ostatnie 12 miesięcy: -87%

W 2018 roku (do 18.06): -67%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 69 tys. zł

Notowania wrocławskiej spółki Macro Games zostały zawieszone z uwagi na nie opublikowanie w terminie raportu za I kwartał tego roku. Firma bardzo rozczarowała wynikami za 2017 rok (blisko 9 mln zł straty). Nie doszło też do zapowiadanej na I kwartał 2018 roku premiery gry „Phantom 6”.
 

phantom


Pod koniec 2017 roku spółka wypuściła aplikację NatGeo Color WILD – kolorowankę nowej generacji, stworzoną we współpracy z National Geographic. Ocena w AppStore jest dobra, ale wielkiego sukcesu komercyjnego brak.

Do końca tego roku ma ujrzeć światło dzienne kolejna produkcja Macro Games: gra „EcoBalance”. Inny tytuł, nad którym pracuje studio, to „Energy”. Obie gry mają być dostępne na platformach mobilnych (iOS, Android). Widać, że spółka będzie próbowała odnieść sukces dzięki modzie na ekologię.
 

Historia notowań Macro Games

macrogames

źródło: stooq.pl

THE FARM 51

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2012): +513,8%

12 M: +65,7%

W 2018 roku (do 18.06): +240,2%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 253 tys. zł

Działający od 13 lat producent gier z Gliwic powstał na bazie doświadczenia ludzi, którzy tworzyli legendarnego „Painkillera”. Najgłośniejsze tytuły z tej stajni, to „NecroVisioN” i „Deadfall Adventures” oraz remake „Painkillera” („Painkiller Hell & Damnation”).

Mimo że spółka nie może pochwalić się zyskami w ostatnich latach, to jej kurs od kilku miesięcy idzie dynamicznie na północ. Wszystko przez niezwykle ciepłe przyjęcie nowego projektu gamingowego. Chodzi o grę „World War 3”. Krytycy zobaczyli w niej potencjalny hit segmentu FPS. Co ciekawe, rozgrywka ma się toczyć m.in. w Warszawie. Premiera jest planowana na przełomie 2018 i 2019 roku.

Firma pracuje nie tylko nad grami. Rozwija również technologię Reality 51. Wykorzystuje ona elementy wirtualnej rzeczywistości poza rynkiem gier.
 

Historia notowań The Farm 51

farm not

Źródło: Stooq.pl

ULTIMATE GAMES

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2018): -18,5%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 3 mln zł

Ultimate Games to młoda spółka, która w 2016 roku pozyskała znaczącego inwestora – giełdową firmę PlayWay. Zadebiutowała na NewConnect w dniu 15 czerwca br. Specjalizuje się w grach niskobudżetowych. Wyprodukowała m.in. grę „Ultimate Fishing Simulator”, która w wersji na urządzenia mobilne na platformie Google Play znajdowała się wielokrotnie wśród 20 najlepszych gier z kategorii symulacje.

Obecnie firma pracuje nad 20 produkcjami na różne platformy, które powinny zostać wydane w latach 2018 - 2020. Chodzi m.in. o tytuły: „Pro Fishing 2018”, „Crash of Tanks”, „Priest” (symulator księdza egzorcysty). W połowie czerwca spółka zawarła umowę z Discovery Licensing na wykorzystanie znaków towarowych należących do licencjodawcy oraz muzyki i innych assetów (m.in. dźwięki, głosy, wizerunki postaci) do gry „Deadlist Catch”.
 

Historia notowań Ultimate Games

ultg

Źródło: Stooq.pl

QUBICGAMES

Stopy zwrotu:

Od debiutu (2016): -16,4%

Stopa zwrotu za ostatnie 12 miesięcy: -12,8%

W 2018 roku (do 18.06): +114,7%

Średnie obroty dzienne od początku notowań: 84 tys. zł

QubicGames istnieje od 12 lat. Spółkę założył Jakub Pieczykolan, który kontroluje ją do dziś. Firma wydała już sporo gier, stworzyła nawet własny silnik C-Way. W I kwartale br. zarobiła o,3 mln zł przy 0,6 mln zł przychodów. Zaktualizowana strategia spółki zakłada skupienie się na produkcji gier na platformę Nintendo Switch.

21 czerwca gra „Robonauts” od QubicGames ukaże się w Japonii. To będzie debiut spółki w Kraju Kwitnącej Wiśni. W Ameryce Północnej, Europie i Australii gra sprzedała się w prawie 40 tys. sztuk i wygenerowała najwyższy przychód ze wszystkich gier oferowanych przez QubicGames na platformie Nintendo Switch.
 

Historia notowań QubicGames

qubic not

Źródło: Stooq.pl

Jak widać, tylko kilka spółek gamingowych z NewConnect dało inwestorom porządnie zarobić od debiutu (m.in. Jujubee, The Farm 51, Bloober Team, CREATIVEFORGE GAMES). Wielkim rozczarowaniem i wielką niewiadomą jest na ten moment firma Macro Games. Niektóre spółki mogą się pochwalić obiecującymi tytułami - szczególnie ciekawa wydaje się propozycja „World War 3” od The Farm 51 oraz koncepcja gier dla kobiet, przyjęta przez Cherrypick Games.

Niektóre chwalą się obiecującymi umowami (np. potencjalna współpraca iFun4All z Microsoftem). Próżno jednak szukać wśród tych spółek stabilnych i relatywnie dużych przychodów i zysków. Walory przeważnie nie mają także dużej płynności (poza Ultimate Games, The Farm51, CreativeForge Games czy Jujubee) - nawet jak na NewcConnect, gdzie czołówka potrafi mieć dzienny „przemiał” na poziomie 1,5 mln zł i więcej. Nie zdziwilibyśmy się jednak, gdyby za 5 lat okazało się, iż wśród tych 12 spółek czaiły się prawdziwe inwestycyjne perły, które dały zarobić krocie. To nie jest parszywa dwunastka.

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.