SFD, właściciel największego sklepu internetowego w Polsce z suplementami i odżywkami zamierza pozyskać z trwającej oferty akcji ok. 11 mln zł. Środki zostaną przeznaczone pod rozbudowę bazy logistycznej, by odpowiedzieć na rosnące zainteresowanie ofertą spółki.
Spółka, oprócz sklepu internetowego, posiada 12 stacjonarnych sklepów i 67 sklepów franczyzowych. Jest też właścicielem marek ALLNUTRITION, SFD NUTRITION i SFD. W ofercie posiada 8 tys. pozycji od ponad setki światowych producentów. Skala działalności pozwala na zaopatrywanie sklepów bezpośrednio od producentów i importerów co oczywiście przekłada się na konkurencyjność oferty spółki. Spółka jest liderem sprzedaży w Polsce i rozpoczęła już ekspansję zagraniczną swojej działalności.
Zobacz także: SFD rozpoczyna działalność operacyjną w Czechach
SFD w 2020 r. poprawił znacząco wyniki. Głównym czynnikiem był wzrost zainteresowania kupowania poprzez e-commerce w okresie pandemii. Zarząd zauważa także zwiększenie zainteresowania ofertą spółki zarówno segmentem odżywek, ale też i segmentem żywności dietetycznej, którą od 3 lat także oferuje.
„Mamy za sobą rekordowy rok 2020. Nasze przychody wzrosły o ok. 39%, a EBITDA o ok. 205%. Rok 2020 zakończyliśmy rekordowym zyskiem netto prawie 12 mln zł. W trudnym czasie pandemii nasi klienci nie chcą rezygnować z aktywności fizycznej i dbania o właściwą suplementację organizmu. Ten trend trwa także w tym roku.” - mówi Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD.
Zarząd zakłada, że trend dbania o zdrowie i zainteresowanie korzystaniem z e-commerce będzie się utrzymywał.
„Wzrostowi sprzedaży sprzyja rozwój e-commerce i usług logistycznych, a my możemy dziennie wysłać nawet 10 000 paczek do naszych klientów. W pierwszych dwóch miesiącach tego roku odnotowaliśmy 40% wzrost sprzedaży w porównaniu ze styczniem i lutym zeszłego roku. Takie wyniki cieszą tym bardziej, iż większość naszej sprzedaży to marki własne, które umacniają pozycje na rynku polskim oraz zagranicą i wykazują wysoką rentowność. Inwestujemy więc w rozwój” – dodaje.
Zobacz także: SFD opublikował raport za 1 kwartał 2021 roku
Oferta akcji SFD i plany przejścia na główny rynek
W emisji akcji SFD zostało zaoferowane do 1 854 000 akcji w proponowanej cenie maksymalnej w wysokości 6 zł za akcję. Cena ostateczna zostanie ustalona po zamknięciu budowy księgi popytu. 18 czerwca. Minimalny zapis w ofercie wynosi 50 tys. zł. Zapisy potrwają do 23 czerwca.
Kurs akcji SFD
SFD zakłada pozyskanie ok. 11 mln zł w większości na zakup gruntów pod rozbudowę bazy logistycznej.
„Środki pozyskane z emisji akcji będą wspierać rozwój Spółki. 80% pozyskanej kwoty przeznaczymy na zakup gruntów pod rozbudowę bazy logistycznej, którą zamierzamy realizować etapami w miarę rozwoju biznesu. Po bardzo mocnym wzroście sprzedaży w okresie pandemii nasze możliwości magazynowe muszą zostać powiększone. Obserwujemy, iż nasi klienci, pomimo tego, że pandemia mija, w dalszym ciągu kupują coraz więcej przez kanały e-commerce, a sama pandemia przyczyniła się do wzrostu zainteresowania suplementami i żywnością dietetyczną” – wyjaśnia Mateusz Pazdan.
Pozostałe środki posłużą wsparciu finansowania działalności operacyjnej.
„Ostatnio zwiększyliśmy także nasze linie kredytowe, co da nam łącznie dużą swobodę w prowadzeniu działalności operacyjnej i będzie wspierać rozwój firmy w nadchodzących latach.” - dodaje.
SFD jest spółką notowaną na NewConnect od 2012 r. Zamierza też przejść na główny rynek GPW do I poł. 2022 r.