Przejdź do treści

udostępnij:

Reklamy kryptowalut i ICO – zakazał je już Facebook, później Google, a teraz Twitter

Udostępnij

W poniedziałek Twitter oficjalnie ogłosił, że zakaże reklamowania kryptowalut oraz ICO w swoim serwisie. Tym samym przyłączył się do polityki prowadzonej przez Facebooka i Google. Głównym celem jest ochrona inwestorów przed oszustwami i nadużyciami. Twitter rozpoczął blokowanie reklam już dzisiaj.


O reklamowaniu ICO oraz kryptowalut w Google Adwords pisaliśmy w październiku zeszłego roku. Mimo wielu wątpliwości co do wiarygodności stron, które polecały inwestowanie na rynku kryptowalut, Google nie miało wtedy problemu z rozpowszechnianiem informacji o trwających ICO w Adwords.

Później podobne reklamy oraz informacje o inwestowaniu na rynku kryptowalut pojawiały się także na Facebook’u i Twitterze.

Zobacz także: Kryptowaluty rozkwitają dzięki reklamom w AdWords. Google nie pozwoli ci reklamować fajerwerków, ale swoje ICO jak najbardziej tak

Ban na reklamy kryptowalut i ICO: najpierw Facebook

Pierwszy krok wykonał Facebook. Władze serwisu wprowadziły nową politykę w styczniu tego roku. Amerykański gigant zakazał „reklamowania produktów i usług finansowych", które są powiązane lub kojarzone z oszukańczymi praktykami. Zakaz dotyczy płatnych reklam m.in. ICO, Bitcoina czy opcji binarnych. Będzie obowiązywał także na Instagramie.

- Chcemy, żeby użytkownicy naszego serwisu mieli dostęp do nowych produktów i usług dzięki reklamom, ale bez ryzyka oszustw i przekrętów. Wiele firm reklamuje opcje binarne, ICO i kryptowaluty tylko nie działają one w dobrej wierze – tłumaczył Rob Leathern, manager ds. produktu w Facebooku.

Google idzie w ślady Facebooka i zakazuje reklam ICO

W marcu na podobną politykę co Facebook zdecydowało się Google, które zapowiedziało wprowadzenie bardziej restrykcyjnych zasad dotyczących reklamowania kryptowalut.

Amerykański gigant będzie ograniczał reklamy m.in. kryptowalut, ICO, opcji binarnych, giełd kryptowalut czy porad dla inwestujących. Z możliwości reklamy w Google nie będą mogły skorzystać nawet w pełni legalnie działające firmy. Warunki nowej polityki będą obowiązywać od czerwca tego roku.

Twitter już teraz zakazuje reklamowania ICO oraz kryptowalut

Pogłoski o zakazie reklam kryptowalut na Twitterze pojawiły się tydzień temu. Natomiast miesiąc wcześniej władze serwisu rozpoczęły usuwanie fałszywych kont znanych osób, które zachęcały do inwestowania w kryptowaluty i nakłaniały do przelewania drobnych sum na ich konta. Zniknęły więc fakowe konta Elona Musk’a, Johna McAfee czy Vitalika Buterin, współtwórcy popularnej kryptowaluty – Ethereum.

leather-3080553_640

Teraz Twitter już oficjalnie przyłączył się do polityki prowadzonej przez Facebooka i Google. Takie działania są podyktowane ochroną inwestorów przed nadużyciami i oszustwami.

- Jesteśmy zobowiązani zapewnić bezpieczeństwo użytkowników naszego serwsiu. Dlatego wprowadzamy nową politykę dotyczącą reklamowania kryptowalut. Zgodnie z nową polityką, reklamy ICO i sprzedaż tokenów w naszym serwisie będą ogólnie zakazane – powiedział przedstawiciel Twittera CNBC.

Dzisiaj władze serwisu rozpoczęły blokowanie reklam kryptowalut i ICO. Nowe zasady mają dotyczyć każdego użytkownika Twittera. Będą wprowadzone w ciągu najbliższego miesiąca.

Natomiast Twitter nie usunie kont publicznych firm zajmujących się handlem kryptowalutami, które znajdują się na liście największych rynków akcji.

Inwestowanie na rynku kryptowalut wiąże się z dużym ryzykiem. Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Satis Group aż 81% ICO to oszustwa. Nic więc dziwnego, że najwięksi giganci jak Facebook, Google, a teraz Twitter w końcu zdecydowali się na ograniczenie reklam obrotu wirtualnymi walutami w ich serwisach. Rynek kryptowalut kwitnie, więc jego wzmożona kontrola jest tym bardziej wskazana. Szkoda, że musieliśmy czekać na to, aż tak długo.

Zobacz także: 81% ICO czyli Initial Coin Offerings to oszustwa – mówią wyniki badań

Udostępnij