Crowdfunding Deli2 - spółki z sektora e-grocery. Co warto wiedzieć
Od dziś rozpoczynają się zapisy na akcje delikatesów premium on-line Deli2. Spółka zamierza pozyskać do 2 mln zł na przyspieszenie rozwoju. Planuje wejść na rynek NewConnect w ciągu 2 lat.
Deli2 jest spółką zależną notowanej na głównym rynku GPW firmy Tower Investments. Oferuje on-line, pod jednym adresem internetowym, produkty spożywcze pochodzące od najlepszych delikatesów, piekarni, manufaktur, winiarni, sklepów z żywnością ekologiczną i innych sprawdzonych dostawców premium. Spółka posiada także stacjonarny sklep w centrum Warszawy.
„Serwis deli2.pl jako jedyny na warszawskim rynku posiada w ofercie tradycyjne dania kuchni polskiej Adama Gesslera. W ciągu najbliższych 2-3 lat platforma delikatesy online deli2.pl planuje dotrzeć ze swoją ofertą do 10 mln klientów” - podaje spółka.
Strategia i model biznesowy Deli2
Sklep internetowy skupia się na dostarczaniu produktów premium bezpośrednio do domów. Powstał w grudniu 2020 r. w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi on-line.
„W krótkim czasie stworzyliśmy biznes oparty na łączeniu topowych dostawców z odbiorcami ceniącymi jakość za pomocą nowoczesnych i szybko skalowalnych technologii. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, rozwój skali biznesu Deli2 jest zgodny z naszymi oczekiwaniami, a kompleksowa oferta stała się wielką przewagą konkurencyjną na tle innych e-sklepów w Polsce” - mówi Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Deli2.
„Dynamiczny rozwój marki Deli2 jest dowodem słusznie obranej strategii, opartej przede wszystkim na jakości oraz różnorodności oferowanych produktów. Zarówno platforma zakupowa, jak i premierowy sklep stacjonarny, zostały docenione przez klientów” - kontynuuje prezes.
Po ponad roku działalności marka oferuje już ponad 10 tys. produktów od ponad 30 brandów. Start i szybką rozbudowę biznesu wsparła przeprowadzona wcześniej prywatna emisja akcji, z której spółka pozyskała 1 mln zł. Środki te pozwoliły na uruchomienie wysyłki towarów na całą Polskę.
„Dzięki wsparciu inwestorów, w krótkim czasie, stworzyliśmy unikalny biznes oferujący bogaty asortyment produktów z najwyższej półki. Pod tym względem nie mamy aktualnie na polskim rynku żadnej konkurencji. Nadal chcemy rozwijać ofertę najlepszych jakościowo wyrobów, pochodzących od rzemieślniczych dostawców oraz smakołyków z całego świata, niedostępnych w sklepach sieciowych. Wiemy, że dobre jakościowo produkty idealnie wpisują się w obecne trendy żywieniowe oraz rosnącą świadomość konsumentów dotyczącą zdrowego odżywiania” - dodaje prezes.
Model biznesowy, opierający się na omnichannel, pozwolił spółce na utrzymywaniu niższych kosztów, niż w przypadku tradycyjnych sklepów e-commerce.
"Już teraz wyraźnie zbliżamy się do osiągnięcia progu rentowności, co sprawia że obecnie nasza marka nie ma sobie równych. Wierzę, że wsparcie inwestorów przyczyni się do kontynuowania dynamicznego rozwoju Deli2 i tym samym pozwoli nam dalej wzbogacać polski rynek FMCG" – podsumowuje Bartosz Kazimierczuk.
Zarząd zapowiada, że będzie rekomendował wypłatę dywidendy w momencie osiągnięcia przez spółkę rentowności. Na dywidendę ma być przeznaczone do 50% wypracowanego zysku. Ten odsetek może się wahać w zależności od sytuacji spółki w danym okresie.
Plany rozwoju Deli2
Deli2 działa na rosnącym rynku e-grocery. Zamierza w ciągu 2 lat świadczyć usługi dla 10 mln klientów. Emisja akcji posłuży wsparciu tego procesu.
"Naszym strategicznym założeniem na najbliższe lata jest dotarcie do 10 mln klientów. W tym celu już teraz rozpoczynamy działania mające na celu ułatwienie klientom korzystania naszej oferty. Pracujemy nad wdrożeniem aplikacji mobilnej, rozwijamy też system ERP i system lojalnościowy. Po udanym starcie punktu stacjonarnego w centrum Warszawy, jeszcze w tym roku chcemy otworzyć 2 kolejne lokalizacje w stolicy" - mówi prezes Deli2.
Spółka ma zamiar do 2024/2025 być aktywna w 6 aglomeracjach.
"Planujemy wejść do kilku nowych aglomeracjach, m.in. do Wrocławia, Trójmiasta i Katowic. Liczę, że w osiągnięciu tych celów pomoże nam rozpoczynająca się kampania crowdinvestingowa Deli2" - dodaje.
Powstanie appka mobilna Deli2
Spółka planuje pozyskać do 2 mln zł na dalszy rozwój. Pozyskane środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój technologiczny platformy, w tym na uruchomienie aplikacji mobilnej. Ma też zostać przygotowany model subskrypcyjny i inne nowe usługi.
„Celem planowanej emisji akcji Deli2 jest dalszy dynamiczny rozwój biznesu i utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku delikatesów luksusowych” - wyjaśnia Bartosz Kazimierczuk.
Emisja wesprze też plany Deli2 w ekspansji geograficznej, czyli logistykę, współpracę z nowymi lokalnymi dostawcami itp.
Deli2 planuje przeznaczyć na nowe placówki stacjonarne wraz z magazynami do wysyłki internetowej 700 tys. zł z emisji akcji. Na rozwój serwisu, w tym uruchomienie aplikacji mobilnej, przeznaczone będzie 425 tys. zł. Zaś na wdrożenie nowych usług zostaną przeznaczone środki z emisji akcji w wysokości 375 tys. zł. Pozostałe środki wesprą marketingowe.
Emisja akcji i plany debiutu na NewConnect
Zapisy na akcje Deli2 rozpoczną się we wtorek, 8 marca i potrwają do 27 kwietnia. Prowadzone są na platformie Beesfund.
Oferowane są akcje serii D w cenie 7,65 zł za akcję i akcje serii E w cenie 8,50 zł. Łączna wartość akcji wyniesie ok. 2 mln zł. Wycena spółki pre money została określona w wysokości 9,5 mln zł.
Emisja dojdzie do skutku po przekroczeniu progu 500 tys. zł.
Spółka, po zakończeniu oferty akcji, planuje rozpocząć procedurę ubiegania się o notowanie jej akcji na NewConnect. Według planów zarządu, dołączenie do spółek publicznych miałoby się odbyć w ciągu 2 lat.