Crowdfunding Broń.pl. Co warto wiedzieć o jednym z największych sklepów z produktami obronnymi
Do 8 grudnia 2022 r. trwa oferta akcji w formie crowdfundingu udziałowego spółki Bron.pl, właściciela kilku sklepów internetowych z produktami obronnymi i survivalowymi. Spółka zamierza pozyskać do 2,5 mln zł na znaczące rozszerzenie oferty.
Spółka Bron.pl specjalizuje się w oferowaniu poprzez sklepy internetowe produktów strzeleckich i obronnych, które nie wymagają zezwolenia. Ponadto w ofercie są też odzież i akcesoria survivalowe. Oferuje ponad 420 marek i ponad 18 tys. produktów. Spółka ma umowy wyłączną dystrybucję na terenie Polski na 15 marek.
Firma posiada dwa sklepy internetowe. Pierwszym jest bron.pl, w którym oferowane są głównie broń indywidualna i broń sportowa niewymagające zezwolenia oraz liczne akcesoria obronne. Drugim sklepem jest hobby4men.com oferujący produkty survivalowe w tym też odzież. Sklepy odpowiadają za 60% całkowitej sprzedaży.
Oprócz znanych marek, sklepy oferują też produkty pod markami własnymi Ranger, Azymut i Guard.
Broń.pl prowadzi też platformę do sprzedaży hurtowej. Odpowiada ona za kolejne 30% sprzedaży. Posiada też jeden sklep stacjonarny - ok. 10% sprzedaży.
Zobacz także: Crowdfunding udziałowy, artykuły, analizy w Strefie Inwestorów
Wyniki finansowe
Marka bron.pl funkcjonuje na rynku od blisko 20 lat. Prawa do domeny zostały formalnie przejęte w 2018 r. Wtedy też spółka uzyskała koncesję MSWiA oraz otworzyła sklep firmowy w Częstochowie.
Pełne, roczne wyniki finansowe są więc dostępne od 2019 r. Spółka poprawiła przychody i zysk netto w 2021 r. o odpowiednio 20% i 39%. Rok temu Bron.pl SA osiągnęła przychody netto w wysokości 11,3 mln zł, a w pierwszym półroczu 2022 r. wygenerowała wpływy netto ze sprzedaży w wysokości 8 mln zł. Zysk netto w tych okresach wyniósł w 2021 r. 517 tys zł oraz w I p. 2022 r. 328 tys zł.
Średnia wartość koszyka wynosiła 660 zł na koniec pierwszego półrocza 2022 r. Marża na sprzedaży utrzymuje się na podobnym poziomie 35,5%. Główny sklep internetowy odwiedziło ponad 580 tys. osób w I p. 2022 r.
Spółka publikuje też prognozy finansowe, ale ogranicza się w nich tylko do trwającego i następnego roku. Według zarządu w 2023 r. przychody i zyski netto mają się podwoić i osiągnąć wartość odpowiednio 32,1 mln zł i 1,7 mln zł.
Plany rozwoju i czynniki sprzyjające
Broń.pl ma zamiar w znaczący sposób zwiększyć ofertę (obecnie 18 tys. produktów). Planuje rozszerzyć sprzedaż o kolejne 10 tys. produktów głównie z zagranicy pod markami własnymi, na których może generować wyższe marże.
Ponadto, niezależnie od planów zwiększenia oferty o 10 tys. produktów, spółka liczy też na zmianę regulacji prawnych, które otworzą drogę do poszerzenia oferty. Polska ma przyjąć przepisy na podstawie dyrektywy unijnej dotyczącej zmniejszenia zakresu wymaganych pozwoleń, na broń gazową i sportową. W efekcie będzie można handlować, bez wymagania pozwolenia od klientów, najpopularniejszymi modelami broni gazowej. Przepisy znacznie rozluźnią też wymagania dotyczące kusz do sportowego strzelectwa oraz inne ograniczenia nakładane na broń sportową. Zarząd upatruje w tym szansy dynamiczny wzrost sprzedaży.
Spółce sprzyjają też pośrednio pozytywne trendy na rynku broni oraz rosnące zainteresowanie bronią i strzelectwem. Pole do rozwoju wskazuje też wysoki potencjał wzrostu wskaźnika ilości broni w przeliczeniu na 100 mieszkańców. W Polsce wynosi on 2,5 a w krajach zachodnich ok. 20.
Broń.pl posiada obecnie jeden sklep firmowy. Nie planuje budowy kolejnych sklepów stacjonarnych i skupia się przede wszystkim na kanałach e-commerce, które już przynoszą 90% z całości przychodów.
Cele emisji akcji i oferta crowdfundingowa Broń.pl
Zapisy na akcje w formie crowdinvestingu trwają już od 8 listopada i zakończą się 8 grudnia 2022 r. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy poprzez dom maklerski Crowd Connect . Jest to pierwsza emisja akcji spółki.
Spółka zamierza pozyskać do 2,5 mln zł na poszerzenie oferty.
Ok. 90% środków zostanie przeznaczonych na zakup produktów z importu przeważnie pod marką własną (większe marże). Planowany wzrost ilości rodzajów produktów jest na poziomie ok. 10 tys.
Pozostałe środki zostaną przeznaczone na poprawę wydajności pracy, szybkości obsługi i szybkości wprowadzania nowych produktów.
Niezależnie, czy spółka pozyska kapitał z crowdfundingu, czy tylko jego część, ma zamiar rozwiać się dalej. W zależności od pozyskanej końcowej kwoty rozważy w jakim stopniu będzie mogła skokowo zwiększyć ofertę produktową.
Próg dojścia oferty do skutku, czyli przyjęcia przez spółkę zapisów i wpłat od inwestorów, ustawiony został na 300 tys. zł. Poniżej tej kwoty zaangażowane środki zostaną zwrócone inwestorom.
Cena za jedną akcję wynosi 12,50 zł co przekłada się na kapitalizację Bron.pl SA w wysokości 12,5 mln zł pre-money.
Zapisy prowadzone są za pośrednictwem Crow Connect, platformy crowdinvestingowej należącej do Domu Maklerskiego INC. Szczegóły oferty i zapisy dostępne są na stronie: https://crowdconnect.pl/campaigns/bronpl