Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Oferta akcji CStore. Co warto wiedzieć o dostarczycielu platformy e-commerce B2B w modelu SaaS

Udostępnij

Trwa oferta akcji CStore, producenta oprogramowania dla hurtowni, dystrybutorów, producentów i sklepów specjalistycznych, które wspiera automatyzację sprzedaży w kanałach B2B. Spółka zamierza pozyskać do 3 mln zł na ekspansję i tym samym zwiększanie zysków. Zapisy prowadzone są na platformie Beesfund. Dla inwestorów została zaoferowana metoda wyjścia z inwestycji poprzez ich wykup w wyższej cenie.

CStore jest producentem oprogramowania dla sklepów internetowych oferujących sprzedaż hurtową przez internet. Spółka wdraża rozwiązania e-commerce B2B w firmach małych i średnich oraz w korporacjach.

Dostarcza gotowe oprogramowanie, które może być dostosowane do indywidualnych wymagań klientów, tak by z kolei ich klienci (firmy) mogli w prosty sposób wybierać, składać zamówienia na produkty oraz śledzić postępy w realizacji zamówień.

Istotne jest, że rozwiązania CStore nie są kolejnym systemem sprzedaży do klientów indywidualnych. Są natomiast używane przez firmy w bezobsługowej sprzedaży hurtowej produktów dla ich partnerów biznesowych.

Oferowana platforma B2B jest bardziej złożoną platformą do obsługi sprzedaży niż platformy B2C, które są przeznaczone dla sprzedaży klientom detalicznym. Platforma B2B jest zamkniętym systemem przeznaczonym dla producentów, hurtowników i dystrybutorów. W takim systemie zakupy są dokonywane tylko przez zatwierdzonych klientów, a ceny produktów mogą się różnić w zależności od klienta. Obsługa płatności także wymaga znacznie bardziej złożonego systemu niż w B2C.

Zobacz także: „W przypadku pozyskania finansowania, mamy większą przestrzeń do szybszego rozwoju” - relacja czatu z prezesem zarządu CStore

Projekty

Spółka ma wiele projektów na swoim koncie. Na przykład dostarczenie i wsparcie platformy B2B do obsługi hurtowej w Polsce dla spółki Carill zatrudniającej 160 tys. pracowników na świecie. Innym przykładem jest projekt dla firmy Vive, która zajmuje się recyklingiem tekstyliów w Europie i jest liderem w swojej branży. CStore dokonało złożonej integracji z platformą ERP tej firmy.

Kolejnym przykładem jest stworzenie platformy B2B dla amerykańskiej firmy Grabify, która oferuje w Europie usługi agregacji wielu zamówień z fabryk w Chinach. CStore stworzyło dla Grabify platformę B2B zintegrowaną z programem Comarch, która, oprócz podstawowych rozwiązań, posiada także mechanizmy agregacji wielu zamówień odbiorców i przekazywania ich do dostawców.

Mimo obsługi dużych firm, spółka nie jest zależna od jednego czy kilku klientów.

„Aktualnie na przychód abonamentowy składa się ok 130 klientów, co oznacza dość znaczące rozproszenie. Nie mamy np. jednego lub kilku klientów, po utracie których doszłoby do znaczącego pogorszenia wyników finansowych.” - podkreśla prezes CStore, Dawid Paszek.

Źródła przychodów, w tym SaaS

Klienci CStore otrzymują rozwiązania, ich aktualizacje i wsparcie techniczne w modelu SaaS, czyli w formie abonamentu. Taki model zapewnia stałe przychody od raz pozyskanych klientów. Już teraz SaaS odpowiada za 35% przychodów firmy. Ten odsetek ma rosnąć w czasie.

„Systematycznie pracujemy nad zwiększeniem udziału przychodu abonamentowego” – mówi Paszek.

Dodatkowo klienci zlecają, specyficzne dla ich biznesu, rozwinięcia funkcjonalności systemu. CStore z serwisu i obsługi stałych klientów czerpie 39% całości przychodów. Dodatkowo takie indywidualne rozwinięcia potrafią być także uzupełnieniem podstawowej wersji platformy CStore, przez co staje się ona coraz bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem.

Ostatnie 26% przychodów pochodzi z dedykowanych projektów:

„Klienci którzy podczas uruchomienia platformy CStore mają realizowane dodatkowe funkcjonalności, w ramach których dopasowujemy system pod kątem specyfiki danego przedsiębiorstwa. Każdy nowy klient rozbudowuje możliwości systemu CStore” - podaje spółka.

Całkowite przychody CStore w latach 2019-2020

Przychody CStore

Źródło: spółka

Przychody CStore z SaaS

CStore przychody z SaaS

Źródło: spółka

Spółka wykazała za ostatni rok zysk na poziomie operacyjnym w wysokości 790 tys. zł i zysk netto na poziomie 765 tys. zł. W 2011 r. CStore miał stratę 546 tys. zł. Natomiast rok wcześniej także wykazał zysk operacyjny i netto, ale na niższym poziomie: 209 tys. zł operacyjny i 197 tys. zł netto.

„Do czasu pierwszej emisji akcji w 6.2020, akcje w objęciu Dawida Paszek były w wysokości 100%. Co oznacza że historycznie spółka była rentowna i finansowała się samodzielnie. W 2020 i 2021 odbyły się emisję akcji. W 2022 spółka wykazała zysk netto 765 000 pln. W przypadku pozyskania finansowania, mamy większą przestrzeń do szybszego rozwoju” – napisano na czacie inwestorskim.

Cele emisji i plany rozwoju

Spółka definiuje trzy kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest budowanie marki CStore globalnie. W tym celu CStore zamierza pozyskać 3 mln zł z emisji akcji z przeznaczeniem przede wszystkim na projekt udostępnienia podstawowego oprogramowania z ograniczoną funkcjonalnością, za darmo, w modelu Open Source. W tym modelu spółka nie będzie prowadzić wdrożeń u klientów. Na ten cel trafi 750 tys. zł oferty akcji.

Takie działanie ma na celu znaczne zwiększenie rozpoznawalności CStore na rynkach międzynarodowych. Obecnie 95% przychodów pochodzi z Polski, ale docelowo to właśnie rynki zagraniczne mają stanowić ok. połowę źródeł przychodów. Według zarządu osiągnięcie większej rozpoznawalności marki, dzięki rozwiązaniom Open Source, jest możliwe do osiągnięcia. Sprzyja temu fakt, że nisza sprzedaży hurtowej przez internet jest na wczesnym etapie rozwoju.

Pozyskane w trwającej ofercie środki posłużą też przygotowaniu strony Open Source wraz z dokumentacją, rejestracją dostępu i przestrzenią dla społeczności. Na ten cel będzie przeznaczone 200 tys. zł. Realizacja obu powyższych celów emisji potrwać ma do końca bieżącego roku.

Następnie działania promujące Open Source pochłoną 750 tys. zł.

Drugim kierunkiem rozwoju jest szerokie wejście na rynek europejski i amerykański. Pomoże temu opisany wyżej projekt Open Source, ale też bezpośrednie działania marketingowe. Dlatego też część środków z emisji będzie przeznaczona na obecność na branżowych targach. Dzięki temu spółka będzie docierać bezpośrednio do potencjalnych klientów, w szczególności dystrybutorów oraz producentów – firm oferujących hurtową sprzedaż B2B. Na ten celi inne działania marketingowo-sprzedażowe zostanie przeznaczone 650 tys. zł

Trzecim kierunkiem jest rynek polski. Na działania marketingowo-sprzedażowe także zostanie przeznaczone 650 tys. zł. Spółka cały czas stara się zwiększać świadomość marki w kraju oraz liczbę klientów. Dlatego też już teraz rozwija współpracę z firmą Symfonia, z producentem oprogramowania ERP o tej samej nazwie. Działania są już na finiszu i CStore zacznie dostarczać platformy B2B do klientów Symfonii już po wakacjach.

„Przygotowanie wspólnego rozwiązania planujemy zakończyć do 9.2023. Oczekujemy znaczącego wpływu na sprzedaż po opublikowaniu rozwiązania. Symfonia zaangażuje sieć własną sprzedaży, liczącą ponad 20 handlowców oraz partnerską z 300 partnerami do promowania i sprzedaży rozwiązania CStore B2B” - podaje Dawid Paszek.

„Współpraca z Symfonią w sposób znaczący wpłynie na przychód powtarzalny SaaS, ilość klientów oraz przychód całkowity” – dodaje.

Emisja akcji i sposoby wyjścia z inwestycji

Trwa oferta akcji serii F. Inwestorzy mogą składać zapisy do 8 marca. Cena emisyjna za jedną akcję CStore została ustalona w wysokości 2,40 zł, co przekłada się na wycenę spółki (pre-money) 27,5 mln zł. Nowi akcjonariusze obejmą do 9,84% całego kapitału zakładowego.

Zarząd CStore nie wyklucza dalszych emisji akcji.

„Kolejne emisje akcji dopuszczamy w najbliższym 1-2 latach, w przypadku nie pozyskania pełnego celu emisyjnego (3 mln pln) w ramach niniejszej emisji” – mówi Dawid Paszek.

Spółka oferuje bardzo ciekawą metodę wyjścia z inwestycji. Dawid Paszek, większościowy akcjonariusz spółki, złożył notarialną deklarację o chęci wykupu akcji serii F od nowych akcjonariuszy. Oferta zostanie złożona do 30 czerwca 2026 r. i cena za akcję wyniesie co najmniej 3,90 zł (co daje zwrot 62,5% z inwestycji). Jeśli nie dojdzie do realizacji wykupu, akcjonariusze serii F będą mieli prawo do egzekwowania zobowiązania. Jednak wykup nie został zabezpieczony żadnym majątkiem, czy zastawem. Szczegóły deklaracji odkupu zostały podane na stronie oferty akcji https://www.zainwestuj.cstore.pl/

„To co obecnie robimy ma pewną postać zbliżoną do obligacji (w dużym skrócie myślowym). Inwestor nabywa akcje za 2,40 pln oraz dostaje opcję ich odsprzedaży po 3,90 w 6.2026 (zysk przed opodatkowaniem 62,50%). Inwestor ma prawo również pozostać w akcjonariacie dłużej - decyzja zależy od niego” – wyjaśnia Paszek.

Odkupienie akcji od nowych inwestorów może nastąpić też przez inwestora strategicznego, a także przez aktualnych inwestorów. W takich przypadkach spółka wspiera zawieranie transakcji między inwestorami. Inwestorzy mogą także samodzielnie znaleźć nabywcę i dokonać sprzedaży akcji. Także w tej sytuacji mogą liczyć na wsparcie spółki.

Sposobem wyjścia z inwestycji może być debiut CStore na NewConnect. Wejście na giełdę jest rozważane, ale rozpoczęcie prac nad debiutem możemy spodziewać się nie wcześniej niż w 2024 r.

Zobacz także: Crowdfunding, oferty akcji, artykuły, analizy w Strefie Inwestorów

Udostępnij