Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Startuje kampania crowdfundingowa Petgram, spółki poświęconej branży pet-tech

Udostępnij

Startuje oferta crowdfundingowa Petgram, spółki z branży Pet-Tech, której celem jest poprawa jakości życia naszych pupili. Petgram chce pozyskać ponad 3 mln zł na przejęcie portalu adopcyjnego Petopo.pl, ale również rozwinięcie aplikacji o nowe funkcjonalności.

Petgram, portal społecznościowy, który korzysta z lokalizatora GPS dla zwierząt rusza z kampanią crowdfundingową. Aplikacja pozwala na stworzenie konta dla Twojego zwierzaka, dzięki czemu możesz śledzić lokalizację swojego pupila, ale również brać udział w konkursach z nagrodami. Jak piszę spółka „Bezpieczeństwo Twojego pupila to Twój spokój”. Zapisy na akcje rozpoczną się 11 października br. roku i potrwają do 15 listopada.

Czym jest Petgram

Petgram, warszawski start-up, który jako pierwszy na świecie postanowił połączyć portal społecznościowy dedykowany właścicielom zwierząt z obrożą lokalizującą GPS. Teraz firma działająca w prężnie rozwijającej się branży Pet-Tech startuje z kampanią crowdfundingową prowadzoną za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC-CrowdConnect. Środki zebrane w ramach kampanii pozwolą na dalszy rozwój aplikacji, działań marketingowych i dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych.

„Chcemy w pełni wykorzystać to, że działamy na niszowym rynku z ogromnym potencjałem rozwojowym. Świadomość dotycząca tego, jak ważna jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych czworonogów, z roku na rok rośnie. Jako Petgram planujemy dalszy rozwój naszej aplikacji, wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą nam dotrzeć do kolejnych miłośników zwierząt, również poza granicami Polski. W tym celu w IV kwartale tego roku planujemy pozyskanie kapitału poprzez publiczną emisję akcji, na platformie inwestycyjnej należącej do DM INC - CrowdConnect” - powiedział Jordan Wojsym-Antoniewicz prezes zarządu Petgram S.A.

Produkt oferowany przez spółkę zgromadził do tej pory niespełna 30 tys. użytkowników z Polski, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch czy Wielkiej Brytanii. Aplikacja pozwala na stworzenie konta społecznościowego Twojego pupila, obserwowanie znajomych czy udostępnianie postów i zdjęć, co ciekawe można też zostawić przysłowiowego „lajka” za pomocą ikonki łapki. Z kolei aplikacja w połączeniu z obrożą GPS Petgram pozwala na całodobową kontrolę nad zwierzakiem poprzez śledzenie jego lokalizacji, ale także kontrolę przebytych kilometrów.

„Dane pokazują, że tylko w Polsce 52% populacji posiada psa lub kota. Dla właścicieli zwierząt, którymi również jesteśmy, bardzo ważne jest ich bezpieczeństwo. Taka właśnie idea towarzyszyła nam, tworząc Petgram. Niestety ze statystyk wynika, że aż 90% zaginionych czworonogów nigdy nie wraca do domu” - podsumował Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram
 

funkcjonalność petgram


Aplikacja Petgram jest skierowana do właścicieli zwierząt w przedziale wiekowym 20-49 lat, a co ciekawe tylko grupa docelowa spółki to właściciele około 11 mln zwierzaków.
 

zwierzęta w Polsce


Według danych Petgram wielkość globalnego rynku GPS dla zwierząt w 2021 r. wyniosła ponad 2 mld USD. Przewiduje się, że do 2030 r. skumulowana roczna stopa wzrostu wyniesie 14,3%.

Co ciekawe na podstawie raportu opracowanego przez Global Market wartość rynku pet-tech w 2028 r. wyniesie 20 mld USD.

Model biznesowy Petgram

Petgram został stworzony przez właścicieli i miłośników zwierząt, dla właścicieli i miłośników zwierząt. Dzięki temu spółka potrafi realnie odpowiadać na potrzeby konsumentów, wykorzystując każdy z elementów aplikacji.

Model opiera się na tym, aby angażować użytkowników poprzez wykorzystanie poszczególnych modułów. Start-up chce w przyszłości rozszerzyć aplikację o monitoring zdrowia, możliwość dodawania postów, zdjęć i wideo, ale również kalendarza pupila i forum dyskusyjne, na którym będzie można kontaktować się z innymi użytkownikami. W aplikacji znajdziemy również market place, który ma zostać rozwinięty o usługi dla naszych czworonożnych przyjaciół.
 

urzadzenie petgram gps


Dodatkowo warto wspomnieć, że spółka generuje przychody z subskrypcji na aplikację na 1, 6 lub 12 miesięcy. Każdy z pakietów zawiera interaktywną mapę, bezpieczną strefę (geofence), śledzenie lokalizacji live, monitor aktywności, możliwość udostępniania lokalizacji znajomym, funkcję spaceru live, dodatkowo statystyki i historię spacerów, ale także wyzwania i odznaki GPS. 
 

Petgram na tle konkurencji

petgram vs inne aplikacje


W 2021 roku spółka odnotowała przychody na poziomie ponad 173 tys. zł. W połowie stycznia ub.r. aplikacja Petgram zadebiutowała na platformach Androida i iOS. Przychody ze sprzedaży w I półroczu br. wyniosły niespełna 141 tys. zł
 

wybrane dane finansowe


Według statystyk Petgram na sierpień 2022 r. dokonano 65 tys. instalacji aplikacji na telefonach z systemem Android i iOS, do tego czasu dodano ponad 100 tys. postów. Na tę chwilę Petgram 1 167 płatnych subskrypcji.
 

statystyki aplikacji


Ważnym elementem strategii jest przejęcie portalu Petopo. Jest to portal adopcyjny, który pomaga zwierzakom znaleźć idealnego opiekuna. Celem przejęcia portalu jest jego promocja oraz zwrócenie uwagi na problem nieprzemyślanej adopcji.

Emisja crowfundingowa Petgram

W dniu 11 października rusza się kampania crowdfundingowa Petgram, w tym dniu rozpocznie się transza dla dużych inwestorów, natomiast zapisy na akcje CrowdConnect zaczną się 13 października. Z kolei 11 listopada uruchomią się zapisy w transzy uzupełniającej. Zakończenie emisji akcji jest zaplanowane na 15 listopada.

W ramach oferty start-up chce pozyskać 3 mln zł po 6,70 zł za akcję. Minimalna wartość zapisu to 75 akcji o wartości 500 zł. Kapitalizacja spółki na moment przed emisją wynosi 16 mln zł. Oferta zostanie przeprowadzona za pośrednictwem Domu Maklerskiego INC – CrowdConnect.
 

podstawowe parametry emisji


Jednym z ważniejszych celów emisyjnych spółki jest przejęcie portalu adopcji zwierząt Petopo.pl planowane na 4Q br. Petgram planuje również przeznaczyć część środków na marketing i promocję aplikacji w tym marketing programatyczny, influence marketing i akcje promocyjne. Start-up planuje również rozwinąć funkcjonalność aplikacji m.in. o funkcjonalność profili reklamowych, video contentu, kalendarza zwierzaka czy anglojęzyczną wersję aplikacji.
 

cele emisji

W przyszłości spółka planuje debiut na rynku NewConnect.

Szczegółowe informacje na temat spółki i kampanii crowdfundingowej można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej na platformie Crowdconnect.

Zobacz także: Petgram przygotowuje się do kampanii crowdinvestingowej

Źródło grafik: Prezentacja inwestorska Petgram

Udostępnij