Cena akcji BoomBit ustalona na 19 zł.Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych może wynieść nawet 59%
BoomBit, producent i wydawcy gier mobilnych, informuje o objęciu przez inwestorów wszystkich akcji nowej emisji. Została natomiast zredukowana transza sprzedawanych akcji przez obecnych akcjonariuszy BoomBit z 1,5 mln do 550 tys. walorów. Cena ostateczna została ustalona na poziomie 19 zł za akcję. Jest więc o 46,5% niższa od maksymalnej. Tym samym wartość oferty wyniosła 35,1 mln zł z czego 24,7 mln zł trafi do spółki i zostanie przeznaczone na cele emisyjne.
Duże zainteresowanie akcjami. Redukcja zapisów do 59%
Zainteresowanie akcjami ze strony inwestorów indywidualnych było tak duże, że pozwoliłby na pokrycie całej emisji nowych akcji po cenie maksymalnej. Redukcja w transzy dla inwestorów indywidualnych może wynieść nawet 59%.
Redukcja zapisów w połączeniu z obniżeniem ceny ostatecznej zmniejszy zapisy na akcje w portfelach inwestorów indywidualnych. Przykładowo: każdy kto zapisał się na akcje za 100 tys zł otrzyma ostatecznie akcji o wartości ok. 22 tys zł. Reszta środków zostanie zwrócona na konto maklerskie.
- Dzięki dużemu zainteresowaniu ofertą pozyskamy środki, które umożliwią nam rozwój i realizację wszystkich naszych planów prezentowanych w trakcie trwania IPO. Popyt ze strony inwestorów indywidualnych przerósł nasze oczekiwania – pozwoliłby na pokrycie całej emisji nowych akcji po cenie maksymalnej, czyli 35,50 zł za akcję. Jesteśmy bardzo wdzięczni za ich zaufanie – mówi Marcin Olejarz, współzałożyciel, istotny akcjonariusz i Prezes Zarządu BoomBit S.A.
Mniej środków na User Acquisition
Podstawowym celem emisji akcji było pozyskanie środków na User Acquisition mające na celu zwiększenie bazy użytkowników gier. Spółka ma już gotowe i sprzedawalne produkty, z których przychody można zwiększyć właśnie dzięki pozyskaniu nowych użytkowników. Zarząd deklarował, że zamierza przeznaczyć 40 mln zł na ten cel traktując go priorytetowo.
Faktycznie pozyskane środki ze sprzedaży akcji wyniosły 24,7 mln zł. Prawdopodobnie więc właśnie tę kwotę w całości spółka przeznaczy na pozyskiwanie graczy, gdyż to pozwoli jej zrealizować cele programu motywacyjnego. A te są ambitne, choć – według zarządu – jak najbardziej osiągalne. BoomBit zamierza osiągnąć jeszcze w tym roku 28 mln zł zysku netto, a w przyszłym 43 mln zł.
Zobacz także: Debiut BoomBit: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce
Zmniejszenie kwoty pozyskanych środków nie wpłynie negatywnie na realizację celów programu motywacyjnego. Zarząd zapewnia, że zebrana kwota jest wystarczająca do podtrzymania prognoz.
- Liczymy na pełen sukces oferty. W przypadku pozyskania połowy środków uważamy, że jesteśmy w stanie zrealizować cele programu motywacyjnego – powiedział na czacie inwestorskim Marcin Olejarz, prezes BoomBit.
Zobacz także: „W 2019 planujemy co najmniej 10 premier gier w modelu GaaS. Przewidujemy, że każda z nich osiągnie przynajmniej 300 tys. USD przychodów miesięcznie” - relacja z czatu z Zarządem BoomBit
Debiut możliwy w połowie maja
Zgodnie z harmonogramem oferty, przydział akcji nastąpi do piątku, 26 kwietnia. Nie została jeszcze ustalona data debiutu, ale patrząc na historię poprzednich IPO, możemy spodziewać się BoomBit na parkiecie już w połowie maja.
Wartość spółki przy cenie ostatecznej 19 zł za akcję wynosi 250 mln zł, czyli jest trzy razy niższa od aktualnej wyceny Ten Square Games. Kapitalizacja wynosząca ok. 250 ml zł stawia BoomBit w pierwszej piątce spółek gamingowych na GPW.