Mocny wzrost przychodów z najważniejszych gier mobilnych BoomBit przed debiutem
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
02 maj 2019, 12:06

Gry BoomBit przed debiutem przyspieszają. Przychody z najważniejszych tytułów wzrosły o 48%

Najważniejsze trzy gry od BoomBit przyspieszyły w kwietniu. Według serwisu Sensor Tower gry przyszłego debiutanta na GPW, zwiększyły w kwietniu łączne przychody o 48% w porównaniu do marca 2019 r. Wzrost został wygenerowany bez kapitału pozyskanego z emisji akcji.

Gry w formule GaaS od BoomBit przyspieszyły

BoomBit chwali się imponującym portfolio gier, ale spośród nich najważniejsze są tytuły, które zostały opracowane w modelu biznesowym zwanym Games as a Sevice (GaaS). Przejście na produkcję większych tytułów w formule GaaS ma z założenia wydłużyć średni czas życia gier do kliku lat oraz zwiększyć też ich potencjał monetyzacyjny. Pozwalają one osiągać spółce regularne przychody rozłożone w czasie. Dlatego tak istotne jest śledzenie postępów przychodów i liczby pobrań w grach tego rodzaju.

Najważniejszym i najbardziej dochodowym tytułem w portfelu BoomBit jest Tanks a Lot!. Gra wygenerowała już ponad 9 mln zł przychodu po 7 miesiącach od premiery. Co więcej, w kwietniu znacząco poprawiły się przepływy pieniężne z tego tytułu. Według Sensor Tower, w zeszłym miesiącu gra zarobiła 270 tys. dolarów, licząc już po odjęciu prowizji pośredników, czyli o 92% więcej niż w marcu. Grę pobrało ok. 700 tys osób – to także dwukrotnie lepszy wyniki niż przed miesiącem. Przy czym warto mieć na uwadze fakt, że Sensor Tower raportuje wyniki bez przychodów reklamowych. Realne przychody z gier BoomBit mogą być wyższe, co widać było w trakcie IPO. Prezentowane wtedy przez spółkę wyniki z poszczególnych tytułów były wyraźnie wyższe niż prezentowane w SensorTower przychody.

Także drugi tytuł, Tiny Gladiators 2 zwiększył przychody w kwietniu do 60 tys dolarów. Oznacza to wzrost o 20% miesiąc do miesiąca. Podobny wynik do marcowego osiągnął trzeci tytuł BoomBit, czyli gra Darts Club. W marcu i kwietniu gra wygenerowała przychód w wysokości ok 70 tys. dolarów. Natomiast znacznie wzrosła  w zeszłym miesiącu liczba pobrań. Do gry dołączyło ok 230 tys graczy, czyli o 92% więcej niż w marcu.

W sumie trzy najważniejsze gry studia BoomBit zarobiły w kwietniu, według szacunków Sensor Tower, 400 tys. dolarów w porównaniu do 270 tys. dolarów w poprzednim miesiącu. Oznacza to wzrost o 48% miesiąc do miesiąca. Wzrosła też liczba pobrań o około 82%.

Zobacz także: Debiut BoomBit: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce

Dalsze zwiększenie przychodów wsparte środkami z IPO

Jeszcze daleko BoomBitowi do wyników jakie uzyskują niektóre tytuły w formule GaaS konkurencji. Przychody gry Fishing Clash, której producentem jest Ten Square Games, wyniosły w kwietniu ok. 3 mln dolarów, czyli podobnie jak w marcu. Jednak ta dysproporcja się może zmniejszać z czasem. Warto jednak zaznaczyć, że Boombit w tej chwili okupuje bezapelacyjnie drugie, po Ten Square Games miejsce pod względem monetyzacji ze spółek z segmentu gier mobilnych na GPW. Gry zarówno Cherrypick Games, T-Bull, Artifex Mundi, a nawet PlayWay mają dużo niższy poziom monetyzacji. 

Zobacz także: Przychody gry "Fishing Clash" w kwietniu wyniosły ok. 3 mln USD – szacunki

Boombit w trakcie IPO pozyskał środki w  wysokości 24,7 mln zł. Zamierza je przeznaczyć przede wszystkim na pozyskanie nowych graczy (User Acquisition) oraz na Live Operations, czyli regularne akcje w formie spersonalizowanych promocji, organizowaniu turniejów multiplayer, oferty unikalnych prezentów itp.

Gry w formule GaaS gra wciąż są rozwijane tak by gracze otrzymywali nowe treści i pozostawali w grze jak najdłużej. Ponadto BoomBit zamierza w tym roku wydać kolejne gry tego typu. Zapowiada wydanie w 2019 r. przynajmniej 10 tytułów w tej formule. Między innymi bardzo obiecujący tytuł gry łuczniczej  (Archery Club) w trybie wielu graczy, podobnej od strony technicznej do gry Darts Club, lecz o znacznie większej grupie docelowej.

Pierwsze wyniki wsparte środkami z emisji akcji zobaczymy w następnych miesiącach. Jednak już teraz widać większe zainteresowanie podstawowymi tytułami studia. Rosnąca liczba pobrań także dobrze rokuje na przyszłość. Czekamy więc na debiut i będziemy dalej śledzić postępy wydawnicze nowej gamingowej spółki na GPW.

Zobacz także: Akcje Ten Square Games w 2,5 miesiąca od IPO wzrosły 115%. Na naszych oczach rodzi się lider nowego segmentu spółek gamingowych na GPW

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.