Już jutro tj. 14 maja odbędzie się pierwszy w tym roku debiut spółki na rynku głównym GPW. Do obrotu zostaną wprowadzone akcje BoomBit, jednego z większych polskich producentów i wydawców gier mobilnych. Po zakończonym procesie IPO, w którym sprzedano wszystkie akcje nowej emisji oraz część już istniejących, nadszedł czas na pierwsze notowanie akcji spółki.
Pozyskanie środków na User Acquisition
BoomBit pozyskał w procesie IPO 24,7 mln zł. Środki przeznaczy, przede wszystkim, na User Acquisition, czyli zwiększenie bazy użytkowników gier. Ten zastrzyk finansowy wspomoże już gotowe i już sprzedawalne produkty a także nowe gry mające powstać jeszcze w tym roku.
Studio kładzie nacisk na wydawanie gier w formule Game as a Service (GaaS), które charakteryzują się wydłużonym średnim czasem życia i zwiększonym potencjałem monetyzacyjnym. Gry prowadzone w tej formule potrafią generować stałe, regularne przychody rozciągnięte na kilka lat. Już teraz BoomBit posiada trzy tytuły w tej formule: Dart’s Club, Tanks a Lot! i Tiny Gladiators 2.
Jeszcze bez środków z emisji akcji, BoomBit poprawił wyniki pochodzące z mikropłatności z trzech najważniejszych tytułów. Według Sensor Tower, w kwietniu przychody pochodzące tylko z tej części działalności wzrosły o 48% miesiąc do miesiąca. Wzrosła też liczba pobrań gier o około 82%. Warto pamiętać jednak, że są to szacunkowe dane, które pokazują jedynie dynamikę przychodów. Realne przychody z gier BoomBit mogą być wyższe, co było pokazane w trakcie IPO. Prezentowane wtedy przez spółkę wyniki z poszczególnych tytułów były wyraźnie wyższe niż prezentowane w Sensor Tower przychody.
Zobacz także: Gry BoomBit przed debiutem przyspieszają. Przychody z najważniejszych tytułów wzrosły o 48%
Na początku maja wystartowała globalna premiera najnowszej gry BoomBit – Idle Coffee Corp. Gry typu idle w modelu GaaS, polegającej na rozwijaniu własnych kawiarni, w celu stworzenia kawowego imperium.
BoomBit planuje wydać w tym roku w sumie przynajmniej 10 gier w formule GaaS. Między innymi obiecujący tytuł pod względem wielkości grupy docelowej, "Archery Club", gry łuczniczej w trybie wielu graczy.
Zobacz także: „W 2019 planujemy co najmniej 10 premier gier w modelu GaaS. Przewidujemy, że każda z nich osiągnie przynajmniej 300 tys. USD przychodów miesięcznie” - relacja z czatu z Zarządem BoomBit
Debiut, a później wejście do WIG.Games
Giełda Papierów Wartościowych dopuściła do obrotu na głównym rynku akcje BoomBit serii B i C oraz prawa do akcji serii C. Cena ostateczna akcji została ustalona na 19 zł i takiej wysokości będzie cena odniesienia na debiucie.
Następnym logicznym krokiem powinno być dołączenie spółki BoomBit do indeksu WIG.Games, przy najbliższej weryfikacji składów indeksów giełdowych. Do tej pory w składzie indeksu jest tylko 5 podmiotów.
Kapitalizacja BoomBit na debiucie wyniesie około 250 mln zł, co stawia BoomBit w pierwszej piątce spółek gamingowych na GPW. Jest to też poziom wystarczający na dołączenie do indeksu sWIG80 w przyszłości.
Będzie to pierwszy, prawdziwy debiut spółki w tym roku na naszej giełdzie. Ponadto spółki, która jest z branży bardzo popularnej wśród inwestorów indywidualnych. Połączenie tych dwóch czynników może sprawić, że debiut BoomBit może cieszyć się dużym zainteresowaniem.