Polski gamingowy software house, Moonlit Games zadebiutuje w środę, 26 czerwca na NewConnect. Inwestorzy złożyli zapisy na 15% więcej akcji niż było dostępnych w ofercie. Moonlit pozyskał 2 mln zł, które przeznaczył na produkcję własnych gier. Cała oferta akcji została przeprowadzona rok temu, a spółka dopiero teraz debiutuje na NewConnect.
Emisja akcji na rozwój drugiego filaru działalności
Rok temu, na przełomie maja i czerwca spółka Moonlit Games wyemitowała akcje w celu rozszerzenia profilu działalności o produkcję gier. Do tej pory głównym źródłem przychodów spółki było podwykonawstwo projektów. Całość przychodów pochodziła właśnie z tego segmentu działalności. Drugim, dopiero rozwijanym rok temu filarem była produkcja własnych gier.
Moonlit pozyskał z oferty publicznej 2 mln zł. Część z tych środków już została wykorzystana na produkcje “The Final Frontier”, “Ignis”, “Playerless”, “Thief Simulator Mobile” oraz na preprodukcję “Baikonur”. Ponadto środki z emisji posłużą do sfinansowania działań marketingowych wymienionych produkcji.
Zobacz także: Debiut Moonlit: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o tej spółce gamingowej?
Spółka zrealizowała do tej pory 16 produkcji na zlecenie, a w ciągu najbliższych 4 lat planuje wydać 6 produkcji własnych, w tym 5 gier oraz 1 technologię (Angular Light).
Moonlit ma obecnie 7 produkcji w portfelu wydawniczym. Jedną z nich jest gra Baikonur - survival-simulator, w którym gracz musi opuścić Ziemię przy pomocy po radzieckiego promu, znajdującego się w opuszczonym kosmodromie w Kazachstanie.
– Mam nadzieję, że inwestorzy docenią nasze dotychczasowe osiągnięcia i plany wydawnicze. Nasz portfel wydawniczy wygląda naprawdę solidnie i ma duży potencjał sprzedażowy. Dywersyfikujemy nasze projekty w poszukiwaniu własnej niszy. Aktualnie w produkcji są tytuły od opartych o pixel art, poprzez symulatory, aż po gry multiplayer - mówi Maciej Siwek, wiceprezes Moonlit.
Ponadto na etapie preprodukcji są kolejne trzy symulatory. Lecz zanim spółka rozpocznie produkcję zamierza zbadać ich potencjał sprzedażowy oceniając wielkość oraz prędkość przyrostu wishlist na platformie Steam.
- Uważamy, że jest to dojrzałe podejście do produkcji, minimalizujące ryzyko stworzenia gry nie budzącej zainteresowania docelowych odbiorców. – podkreśla prezes.
Jak wynika z opublikowanych przez spółkę danych finansowych w pierwszym kwartale 2019 roku Moonlit miał 59,6 tys. zł przychodu i 277 tys. straty netto. Spółka nie ma długów i na koniec marca 2019 roku posiadała 835 tys. zł w gotówce. Ponadto, w należnościach znajdują się udzielone przez spółkę członkom zarządu i organom zarządczym spółki pożyczki o wartości 359 tys. zł, które powinny zostać spłacone do 30 czerwca 2021 roku.
Playway posiada 24,04% udziału w Moonlit. Wprowadzane do obrotu akcje Michała Gardeła, Piotra Gardeła, Macieja Siwekora i Grzegorza Chyba, które stanowią niemal 56% kapitału zakładowego spółki zostały objęte umową lock-up przez 2 lata od debiutu akcji Moonlit na NewConnect.
Debiut Moonlit na NewConnect w środę 26 czerwca
Przy okazji emisji akcji w minionym roku spółka zapowiadała debiut na NewConnect w IV kwartale 2018 r. Jednak, jak to już kilkukrotnie było na naszej giełdzie, pierwsze notowanie na alternatywnym rynku przesunęło się w czasie. Inwestorzy musieli poczekać rok na zarejestrowanie akcji i dopuszczenie do obrotu. Warto mieć to na uwadze inwestując w spółki wchodzące na NewConnect. Kilka, a nawet kilka miesięcy oczekiwania na wprowadzenie spółki na giełdę staje się obecnie wręcz normą.
Do obrotu giełdowego zostanie dopuszczonych 5 milionów akcji, w tym 1 milion akcji sprzedawanych w ofercie publicznej.