Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Internetowy sklep rowerowy Dadelo z grupy Oponeo złożył prospekt i rozważa debiut na giełdzie

Udostępnij

Działająca na rynku e-commerce Dadelo rozważa debiut na giełdzie. Spółka złożyła prospekt do KNF.

Grupa Oponeo, spółka notowana na GPW, będąca liderem w sprzedaży opon i felg przez internet, od kilku lat rozważa wprowadzenie na giełdę spółki zależnej Dadelo. Odpowiada ona za sprzedaż internetową rowerów i akcesoriów. Obecnie jest jedną z największych i najszybciej rosnących firm z rynku e-commerce specjalizujących się w sprzedaży rowerów oraz akcesoriów i odzieży rowerowej.

Szybko rozwijający się rynek rowerów i e-commerce

E-commerce w ostatnich miesiącach przeżywa prawdziwy rozkwit. Pandemia spowodowała znaczący wzrost zainteresowania zakupami on-line. Koronawirus sprawił, że także rynek rowerowy w Polsce dynamicznie rośnie. Te dwa czynniki mogą przekładać się na szybki wzrost Dadelo i gotowość do debiutu na GPW.

„Działamy na dynamicznie rosnącym rynku rowerowym w Polsce. Ponadto udział e-commerce w całości sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej również rośnie zarówno w Polsce, jak i na świecie” – mówi Ryszard Zawieruszyński, Prezes Zarządu Dadelo S.A.

Oferta Dadelo to około 12 tys. produktów 200 marek. Sprzedaż w znacznym stopniu opiera się o klientów detalicznych zamawiających produkty przez internet. Według danych, w II półroczu 2019 r. i pierwszym półroczu 2020 r. spółka obsłużyła ponad 170 tys. zamówień. Dadelo zamierza rozszerzać ofertę i skalę działalności. Strategia spółki zakłada wzrost od obecnego poziomu 1% udziału w rynku (wliczając sprzedaż stacjonarną) do 10% w perspektywie od 3 do 5 lat.

„Jesteśmy przekonani, że Dadelo będzie nadal szybko się rozwijać, m.in. dzięki naszej wiedzy o doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu biznesami e-commerce zdobytymi w Oponeo.pl i możliwości korzystania z doświadczeń tej spółki dotyczących marketingu on-line i pozycjonowania stron przy wykorzystaniu własnych zasobów i rozwiązań IT połączonych ze sprawną i efektywną logistyką” – dodaje Ryszard Zawieruszyński.

Przychody spółki w pierwszej połowie roku wzrosły do 33 mln zł, czyli o 113% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. Wynik na poziomie EBITDA wzrósł 10 razy do 3,5 mln zł.

Zobacz także: Ile i na czym zarabia Allegro, czy polskiemu gigantowi bliżej do Amazona czy eBaya? 

Emisja akcji i debiut Dadelo na GPW

Spółka nie poinformowała jeszcze o planowanym terminie debiutu. Dadelo celuje w rynek główny GPW. Rozważa też przeprowadzenie publicznej oferty akcji. Informacje o wysokości emisji i celu przeznaczenia środków będą prawdopodobnie podane dopiero po zatwierdzeniu prospektu przez KNF. Także wtedy spółka podejmie ostateczną decyzję o debiucie.

Wzrost rynku e-commerce w ostatnich miesiącach przyspieszył. Nie dziwi więc zainteresowanie debiutem na giełdzie spółek solidnie osadzonych w tym segmencie. Zapowiadane IPO największego podmiotu, Grupy Allego, może zachęcić kolejne spółki z tej branży do składania prospektów i debiutu na GPW. Dadelo, jako znaczący podmiot w swojej niszy już to zrobiła. Pozostaje nam teraz poczekać na zatwierdzenie prospektu.

Zobacz także: Rynek IPO się rozkręca! Allegro, Canal +, Emitel szykują się do debiutu na GPW po wakacjach, a to nie musi być koniec

Udostępnij