Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Crowdfunding Play of Battle - spółkę współtworzy ekspert od geopolityki dr Jacek Bartosiak. W planach debiut na giełdzie

Udostępnij

Rozpoczęła się kampania crowdinvestingowa spółki Play of Battle, której jednym z głównych akcjonariuszy jest Noobz from Poland. Studio planuje pozyskać środki na stworzenie ambitnej gry strategicznej.

Play of Battle stawia sobie za cel stworzenie dużej gry z gatunku grand strategy z fabułą toczącą się we współczesnym świecie polityki i konfliktów międzynarodowych. Spółka powstała z inicjatywy trzech osób: dr George'a Friedman'a, dr Jacka Bartosiaka i Zbigniewa Pisarskiego.

Celem inicjatywy jest opracowanie koncepcji i projektu realistycznych gier strategicznych z dużym naciskiem na aspekty geopolityki i działań wojennych. Do współpracy zostali też zaproszeni cenieni eksperci z dziedzin historii i strategii wojskowych. W projekt obecnie są zaangażowani m.in. generał broni Waldemar Skrzypczak, i wybitny historyk, prof. Norman Davies, który będzie odpowiadać za zgodność historyczną.

Produkcję gry prowadzić będzie studio Noobz from Poland – spółka odpowiedzialna za bardzo popularny tytuł Total Tank Simulator.

Zobacz także: Spółka Play of Battle wspólnie z Noobz from Poland stworzą strategiczną grę wojenną.

Gry wojenne dla cywili

Play of Battle chce zdemokratyzować gry wojenne. Zamierza przełożyć na język gier złożoność decyzji, jaką muszą podejmować dowódcy i sztaby, aby dobrze i skutecznie kierować dyplomacją i ostatecznie też wojskami.

„W Play of Battle stworzymy grę strategiczną, która będzie obsadzona w aktualnym otoczeniu geopolitycznym i realiach wojny nowej generacji, gdzie określone akcje polityczne i wojskowe podjęte przez gracza spowodują reakcję przeciwnika" - wyjaśnia dr Jacek Bartosiak.

Właśnie realizm sytuacji politycznej, działań i współczesnych konfliktów dyplomatycznych ma być podstawą produkcji. Realizm ma być oddany w tym, z czym borykają się dowódcy na polu współczesnych konfliktów, które w dużej mierze prowadzone są poprzez działania dyplomatyczne i polityczne z uwzględnieniem drabiny eskalacyjnej konfliktu, a dopiero w ostateczności – poprzez działania zbrojne. Fabuła gry będzie prowadzona w Europie i rozpocznie się w 2008 r. a zakończy w 2030 r. Gracz będzie kierował jednym z państw europejskich. W założeniu, gra ma mieć duże „replayability”, czyli gracz będzie mógł rozpocząć ją i przejść wielokrotnie.

gra Play of Battle

„Koncepcja projektu Play of Battle powstała w oparciu o analizę rynkową sektora strategicznych gier wojennych. Na jej podstawie spółka zidentyfikowała problemy, które utrudniają tworzenie gier, a także opracowała rozwiązania bazujące na stworzeniu w pełni funkcjonalnej i realnej produkcji, dostępnej nie tylko dla placówek i akademii wojskowych, ale także dla indywidualnych graczy” - podała spółka w komunikacie.

Spółka celuje więc w projekt gry AA lub AA+ z gatunku grand strategy, która ma być porównywalna gatunkowo do gier tworzonych przez największe w tej niszy studio Paradox. Obecnie gra jest na etapie stworzenia koncepcji i przechodzi w fazę pre-produkcji, za którą odpowiedzialny jest zespół Noobz from Poland.

„Z Play of Battle zamierzamy stworzyć skomplikowaną grę strategiczną, która będzie osadzona w czasach współczesnych. Projekt zamierzamy realizować wspólnie ze znanymi ekspertami w zakresie geopolityki i strategii wojennych. Praca nad tą grą zdecydowanie wpisuje się w koncepcję rozwoju naszego studia, gdzie chcemy zostać krajowym liderem producenta gier typu grand strategy” – mówi Jarosław Kotowski, prezes Noobz from Poland.

Budżet gry szacowany jest na ok. 15 mln zł.

Budżet Play of Battle

Data premiery nie została określona. Na podstawie podobnych projektów prowadzonych na świecie, zarząd planuje wstępnie zakończenie prac nad grą w 2025 r. Konserwatywna estymacja sprzedaży to 300 tys. kopii w pierwszym roku i 200 tys. w następnym.

Oferta akcji i plany debiutu na giełdzie

Spółka planuje pozyskać z trwającej oferty crowdfundingowej 4,4 mln zł na prace nad grą.

Jednak ta kwota nie wyczerpuje wszystkich potrzeb na nakłady produkcyjne. Pozyskane finansowanie ma umożliwić sfinansowanie pierwszych 12-18 miesięcy produkcji gry, w tym opracowanie szczegółowej koncepcji i harmonogramu, rozpoczęcie prac programistycznych i realizację pierwszych kamieni milowych w rozwoju gry.

cel emisji Play of Battle

Tak więc spodziewane są kolejne emisje akcji na kolejnych etapach produkcji gry. Następne emisje mają być w założeniu prywatne, czyli skierowane do wąskiego grona odbiorców.

Oferta crowdfundingu udziałowego prowadzona jest na platformie Crowdway. Szczegóły oferty dostępne są na stronie spółki.

Play of Battle planuje ubiegać się o debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie w II połowie 2022 roku.

Zobacz także: Ruszyła emisja crowdinvestingowa Play of Battle

Udostępnij