Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Emplocity rozpoczyna ofertę akcji. Co warto wiedzieć o spółce z branży automatyzacji procesów biznesowych

Udostępnij

Spółka Emplocity rozpoczęła ofertę akcji w formie crowdfundingu udziałowego. Zamierza pozyskać ok. 3 mln zł na rozwój nowych produktów. W planach jest debiut na rynku NewConnect na przełomie 2021 i 2022 r.

Emplocity zajmuje się tworzeniem rozwiązań wspierających prowadzenie biznesu. Rozwiązania softwarowe spółki automatyzują część procesów biznesowych wykorzystując sztuczną inteligencję i mechanizmy głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania mowy. Są połączeniem funkcjonalności wirtualnego asystenta, który potrafi rozmawiać z klientem i platformy do automatyzacji procesów oraz wymiany informacji bez potrzeby kontroli lub minimalną kontrolą przez personel.

„Platforma Empocity z wykorzystaniem autorskich rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), pozwala dostarczać rozwiązania domenowe odpowiadające na konkretne potrzeby i wyzwania klientów” - podaje spółka.

Spółka oferuje produkty poprzez swoją platformę Emplocity. Są to między innymi chatboty: Emplobot - automatyzujący procesy rekrutacji i komunikacji z kandydatami do pracy; Intrabot – wspierający i automatyzujący komunikację wewnątrz firmy w obszarach takich jak administracja, kadry i płace, helpdesk czy IT; a także Q&A Bot automatyzujący komunikację z klientami.

„W ostatnim czasie dokonaliśmy wielu istotnych wdrożeń dla naszych klientów. Jednym z nich jest chatbot Q&A, który powstał w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Q&A BOT zautomatyzuje średnio 80 proc. zapytań trafiających do rekruterów” - mówi Arkadiusz Talun, CTO i założyciel Emplocity.

Klientami firmy są m.in. Grupa Żywiec, PKO Bank Polski, Santander Bank, Nationale Nederlanden czy też MetLife, które używają botów Emplocity.

Plany rozwoju

Emplocity rozszerza działalność o nowe obszary, w których można wykorzystać inteligentną automatyzacje. Platforma może być wykorzystywana do budowy kolejnych botów domenowych, które specjalizować się będą w automatyzacji wybranych procesów biznesowych. Boty przydatne będą przede wszystkim w obszarach wymagających rozumienia języka ludzkiego i rozpoznawania intencji użytkowników.

Spółka opracowuje, między innymi, projekt bota prawniczego LexBot przy wsparciu kancelarii Lex Secure. Ma on wspierać w pracy prawników w zakresie udzielania opinii prawnych i tworzeniu dokumentacji.
 

Boty Emplocity


„Na uwagę zasługuje również współpraca z Laboratorium Neuronauki Emocji i Centrum Transferu Wiedzy, będącymi częścią Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS. Wspólnie pracujemy nad stworzeniem innowacyjnego w skali świata chatbota terapeutycznego. Narzędzie jest kierowane przede wszystkim młodym osobom, doświadczającym stanów depresyjnych i lękowych” - dodaje Arkadiusz Talun.

Zobacz także: Emplocity zamierza w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect

Perspektywy rynku robotyzacji i AI

Prognozy rozwoju rynku AI wskazują na średnioroczny wzrost rzędu 53%. Według raportu „How Chatbots saves Time And Optimize The Business (techcults.com)”, światowy rynek AI ma wzrosnąć do 234,9 mld dolarów w 2025 r. w porównaniu do 27,4 mld dolarów w 2020 r.
 

Rynek AI


Sama wartość światowego rynku zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA), w którym działa spółka, ma wzrosnąć do 23 mld dolarów w 2026 r
.

Rynek RPA

Dane finansowe Emplocity

Rok 2020 spółka zakończyła z przychodami 1,2 mln zł i ujemną EBIDA -399 tys. zł. Do końca lipca tego roku, spółka wygenerowała już 1,2 mln zł przychodu i EBIDA w wysokości 211 tys. zł.

Zysk netto wciąż jest ujemny, ale zarząd zakłada, że osiągnięcie break even będzie możliwe już na przełomie 2021 i 2022 r.
 

RZiS Emplocity


Według prognoz, ten rok ma się zakończyć już z EBITDA na poziomie 0,5 mln zł, a w następnym roku ma przekroczyć 1 mln zł. Przychody mają osiągnąć poziom w tym i następnym roku odpowiednio: 2,6 i 6,7 mln zł
 

Wyniki finansowe Emplocity


Spółka korzysta z dotacji i grantów. Z tego tytułu otrzymała w 2018 r. „Grant Szybka Ścieżka 1 NCBiR” w wysokości 3,95 mln zł. W 2019 r. z drugiej edycji grantu NCBiR otrzymała 4,26 mln zł. Z kolei w 2020 r. spółce przydzielono grant w wysokości 4,08 mln zł.

Ostatnie dwa granty mają posłużyć realizacji projektów opracowania zautomatyzowanego systemu wykorzystującego sztuczną inteligencję do wielokanałowej obsługi reklamy rekrutacyjnej i operacji Real-Time-Bidding oraz opracowania konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie. Czas realizacji został wyznaczony do połowy 2022 r.

Cele emisji i plany debiutu na NewConnect

Oferta publiczna w formie crowdfundingu udziałowego Emplocity już się rozpoczęła. Jest podzielona na dwie transze. Pierwsza z nich, skierowana do dużych inwestorów, już wystartowała 10 sierpnia. Od 24 sierpnia rusza druga transza prowadzona na platformie CrowdConnect skierowana do wszystkich chętnych inwestorów. Zapisy potrwają maksymalnie do 14 września 2021 r.

Emplocity zamierza pozyskać do 3 mln zł na rozwój nowych produktów. Jednym z nich ma być opracowanie konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie. Celem emisji jest też wsparcie ekspansji i skalowania sprzedaży. Inwestycje te mają się przełożyć na wzrost przychodów spółki.

Pozyskane środki i przyznane granty łącznie stanowić będą budżet inwestycyjny w wysokości 15,3 mln zł. Ma on zostać zrealizowany w okresie I kw. 2021 r. – II kw. 2022 r.
 

emplocity_cele_emisyjne


„Nasze rozwiązania plasują nas w światowej czołówce, jeśli chodzi o ich zaawansowanie oraz szerokie spektrum zastosowania w biznesie. Chcemy zdynamizować rozwój Emplocity, dlatego planujemy pozyskać kapitał by przyśpieszyć nasze strategiczne projekty. Pozytywne przyjęcie rumuńskiego UiPath na nowojorskiej giełdzie w kwietniu br. i wycena w wysokości 30 mld USD, wskazuje, iż nasz segment jest bardzo doceniany przez inwestorów. Chcemy aby Emplocity w przyszłości miało szansę iść drogą wyznaczoną przez ten rumuński startup” – mówi Krzysztof, CEO i założyciel Emplocity.

W ramach emisji zostaną zaoferowane akcje serii B w cenie 30,25 zł za akcję. Przekłada się to na wycenę spółki post-money w wysokości 35 mln zł.

W następnym kroku, po zakończeniu oferty akcji, spółka planuje wejść na rynek NewConnect. Już teraz jest w trakcie przygotowania niezbędnych dokumentów. Złożenie wniosku o wprowadzenie do obrotu akcji na giełdzie planowane jest na przełom 2021 i 2022 r.

Zobacz także: Emplocity rozpoczyna ofertę publiczną akcji

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Udostępnij