Arts Alliance chce pozyskać 10 mln zł na gry i planuje debiut na GPW

 Publiczna oferta obligacji PCC Rokita

Obrazek użytkownika Natalia Kieszek
17 wrz 2019, 06:30

Ludzie z Venture Capital wchodzą w gaming. Arts Alliance planuje debiut na GPW i chce pozyskać 10 mln zł na inwestycję w gry

Dawny Midven, czyli spółka typu venture capital inwestująca w nowe technologie, zmienił się w Arts Alliance. Wraz ze zmianą nazwy następuje też zmiana modelu biznesowego spółki. Docelowo Midven będzie inwestować tylko w sektor gamingowy z jednoczesnym założeniem tworzenia własnej grupy kapitałowej. Grupa Kapitałowa Andrzeja Zająca już posiada dwa podmioty z tej branży – Prime Bit Games oraz Kool2Play . Celem Arts Alliance oprócz inwestycji w spółki z obszaru gier jest współfinansowanie gier oraz wydawanie ich z własnym IP. Każda spółka z ich portfela ma docelowo zadebiutować na NewConnect. Rozmawialiśmy z prezesem Arts Alliance na temat perspektyw rozwoju na rynku gamingowym i tego w jaki sposób chce na nim budować wartość.

Arts Alliance jest notowany na NewConnect od 2013 roku. Od końca 2018 roku wraz ze zmianą nazwy spółka zamierza skoncentrować się na sektorze gamingowym. Arts Alliance zapowiada debiut na GPW oraz przeprowadzenie emisji akcji, w ramach której chce pozyskać 10 mln zł na produkcję gier. Wszelkie aktywa niezwiązane z gamingiem spółka sprzedała albo docelowo to zrobi. Sam Arts Alliance nie posiada własnego zespołu deweloperskiego, tylko korzysta z usług zewnętrznych firm. Spółka nie wyklucza jednak, że docelowo taki będzie chciała samodzielnie stworzyć

Obecnie Arts Alliance pracuje nad dwoma grami. Jedna z nich nosi wstępną nazwę „Aurora”. Jej wydanie zaplanowano na przyszły rok w formule „early access”, a wstępny budżet gry, jak zaznacza Prezes Arts Alliance Andrzej Zając zależny od powodzenia emisji akcji, wynosi 3 mln zł. Druga gra pod roboczą nazwą „Nakayama” jest w obszarze prac koncepcyjnych. Kapitalizacja spółki wynosi około 52 mln zł, jednak płynność walorów jest niska. Spółka liczy, że po przeprowadzce na główny parkiet obroty znacznie się zwiększą.

Zobacz także: Gaming rządzi NewConnect - 7 z 10 najpłynniejszych spółek to producenci gier

Zainteresowanie gamingiem nie tylko gamingowców

Coraz większe zainteresowanie inwestorów spółkami gamingowymi notowanymi zarówno na GPW jak i NewConnect, skłoniło prezesa Arts Alliance Andrzeja Zająca do zmiany kierunku działań i rozpoczęcia inwestycji w gry. Kluczowym impulsem były zrealizowane już wcześniej inwestycje w spółki growe, które nakierowały Arts Alliance w stronę segmentu gier. Pierwsza inwestycją w tym segmencie była inwestycja w Prime Bit Games, a już po zmianie profilu działalności spółka zainwestowała w Kool2Play. Tym samym zmieniło się pozycjonowanie spółki Midven i nazwa na Arts Alliance. Ten ruch miał pokazać inwestorom nowy wymiar firmy i zwiększyć ich zainteresowanie.

Arts Alliance wykres

Jak zaznacza Andrzej Zając spółka w dalszym ciągu jest zainteresowana inwestycjami kapitałowymi, ale skupia się już głównie na segmencie gier. Jak podkreśla prezes, może być on szeroko rozumiany – rozwiązania technologiczne w tym obszarze jak i współfinansowanie produkcji gier z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi.

Aktualnie spółki portfelowe samodzielnie pracują nad własnymi produkcjami. Prime Bit Games skupia się na portowaniu swoich koronnych tytułów takich jak „Magic Nations”na inne platformy.

Kool2Play wydała kilka gier na Nintendo, a obecnie pracuje nad trzema produkcjami - „Uragun”, „City of Minds” oraz projekt „Odbudowa”. Ponadto, na przełomie I i II kwartału 2020 roku spółka planuje debiut na rynku alternatywnym.

Prezes Andrzej Zając od lat specjalizuje się w inwestowaniu typu venture capital z jednoczesnymi wyjściami z poszczególnych spółek. Otwarcie przyznaje jednak, że nie posiada doświadczenia w tworzeniu gier. Dlatego też decyduje się na współpracę z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi, które tworzą pod logiem Arts Alliance konkretne produkcje. Jak na razie spółka nie chce budować własnego zespołu programistów.

- Obecnie jako Arts Alliance jesteśmy połączeniem spółki inwestycyjnej i producenta gier. Działamy w dwóch obszarach - w dalszym ciągu w ramach inwestycji, aby wzmacniać nasza grupę kapitałową, zaś drugi to współfinansowanie gier. Mogę nadmienić, że spoglądamy w szerokim zakresie na rynek entertainment. Interesujemy się tymi obszarami, które moglibyśmy współfinansować stwarzając sobie potencjał do osiągania satysfakcjonujących korzyści finansowych z inwestycji – opowiada prezes spółki.

Zobacz także: Midven zmienił nazwę na Arts Alliance, zainwestował w producenta gier Kool2Play

10 mln zł na produkcję gier z publicznej emisji akcji

Arts Alliance planuje przeprowadzenie emisji akcji, aby sfinansować realizację obecnych produkcji z własnym IP oraz pozyskać nowe pomysły. Tym samym zapowiada przeniesienie spółki na GPW w najbliższym czasie.

Z jednej strony spółka chce współfinansować gry, które zapewnią odpowiedni zwrot z inwestycji. W tym przypadku patrzą przez pryzmat thrillerów czy horrorów. Zakładają również dokładanie się do większych produkcji, w granicach 1-2 mln zł. Jednak wszystko zależy od powodzenia emisji akcji, w której planują pozyskać około 10 mln zł. Z drugiej strony spółka równolegle zamierza rozwijać portfel inwestycyjny spółek skoncentrowanych na grach.

- Aktualnie w portfolio posiadamy dwie spółki gamingowe: PrimeBit Games oraz Kool2Play ze swoim zależnym podmiotem KoolThings. Pierwsza z nich zadebiutowała na rynku NewConnect w zeszłym roku, natomiast druga z nich wybiera się właśnie na alternatywny rynek. Inwestycje w spółki związane z segmentem gier to jedna część naszego modelu, drugie założenie to bezpośrednie inwestycje w gry przy jednoczesnym poszukiwaniu synergii ze spółkami portfelowymi do realizacji ciekawych projektów gier – mówi Andrzej Zając.

Arts Alliance planuje być strategicznym inwestorem, nie mając swojego zespołu deweloperskiego. Będzie inwestować w spółki produkujące gry i same gry. Arts Alliance nie będzie budować swoich zespołów wewnętrznych, przy produkcjach korzystać będzie z zewnętrznych firm.

Zobacz także: Debiuty i IPO w 2 połowie 2019 - sprawdzamy na jakim etapie są postępowania prospektowe w KNF

Tajemniczy Project X czyli Aurora

Niedawno spółka informowała o rozpoczęciu prac nad nową produkcją o roboczej nazwie „Project X”. Dziś już wiemy oficjalnie, że gra będzie nosić nazwę „Aurora”. To walking symulator z dużą ilością survivalu, craftingu i questów czym czytamy w teaserze gry. Główny bohater będzie musiał podejmować trudne moralnie decyzje, które będą kształtować jego rozgrywkę. Co ważniejsze, w grze został wykorzystany symulator pogodowy, który również będzie miał wpływ na zachowanie postaci.

- Gra ma być thrillerem z elementami survivalu. Inspiracją były programy badawcze związane z wynalazkami Nicola Tesli i polegającymi na bezprzewodowym przesyłaniu fal różnej częstotliwości oraz prądu, które w grze mogą mieć wpływ na pogodę na znacznych obszarach ziemi. Gra zainspirowana faktami i teoriami spiskowymi. W tle dość sensacyjna historia, w której gracz aby przetrwać w świecie targanym pogodowymi kataklizmami będzie musiał podejmować trudne moralnie decyzje – zapowiada prezes Zając.

aurora2

Grę realizuje zewnętrzny zespół deweloperski. Budżet na produkcję „Aurora” wynosi około 3 mln zł, a obecnie spółka pracuje nad trailerem gry, który zostanie opublikowany jeszcze w tym roku. Wstępnie premiera w formule „early access” została zaplanowana na 2020 rok. Gra będzie dostępna m.in. na platformie Steam. Jeżeli trailer „Aurory” znajdzie uznanie wśród graczy, to wtedy ten projekt przejdzie do fazy produkcyjnej. Drugim projektem jest „Nakayama” w podobnym klimacie jak „Aurora” ale jak przedstawia prezes Arts Alliance w dalszym ciągu jest on w fazie koncepcyjnej.

Jeszcze pod koniec 2018 roku spółka zapowiadała, że Grupa zrealizuje w tym roku minimum 10 produkcji. Niestety, jak powiedział prezes Arts Alliance, do tej pory udało się wydać trzy gry. Obecnie prowadzone są rozmowy na temat dwóch produkcji. Jedna z nich jest dopiero projektem koncepcyjnym.

W przypadku spółek portfelowych Arts Alliance Kool2Play przygotowuje grę „Uragun”, która będzie inspirowana serialem Black Mirror. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku i ma się zbiec z debiutem na NewConnect. Natomiast Prime Bit Games pracuje nad grą „Clash”, która jest inspirowana produkcją z 1998 roku. Głównym założeniem Arts Alliance są inwestycje w takie spółki gamingowe, które później docelowo powinny zadebiutować na NewConnect.

Na debiut Arts Alliance na GPW trzeba jeszcze zaczekać

W maju 2019 Arts Alliance złożył do KNF-u prospekt emisyjny.. Jednak ze względu na długość procesu, przeniesienie akcji z NewConnect może odwlec się w czasie. Spółka realnie liczy na debiut na przełomie obecnego i przyszłego roku.

Jak podkreśla prezes, prospekt emisyjny jest kluczowym elementem dla dalszego rozwoju spółki, a duża liczba zapytań od KNF-u jest spowodowana przede wszystkim zmianą profilu działalności spółki. Prospekt daje potencjał na przeprowadzenie emisji akcji, która może pomóc spółce w realizacji większych produkcji.

- Oprócz założeń czysto biznesowych, naszym celem jest przeniesienie notowań na rynek główny GPW, dlatego w dużym zakresie skupiamy się na procedowaniu prospektu emisyjnego. Zawierając w nim swoje plany inwestycyjne liczymy na pozyskanie finansowania, które pozwoli nam na realizacje większych produkcji gier oraz zwiększenie zainteresowania inwestorów dzięki przeniesieniu notowań na rynek główny GPW- podkreśla Andrzej Zając.

Zobacz także: Gaming i biotechnologia to lokomotywy NewConnect. Po 12 latach od powstania mała giełda przeżywa renesans

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.