Bloober Team pracuje nad grami z nowego portfolio, zmienia strategię i planuje przejście na GPW
Bloober Team opublikował nową strategię na lata 2020-2022. Spółka planuje wydawanie większych tytułów typu AAA i już pracuje nad projektem o roboczej nazwie Black.
Krakowska spółka gamingowa specjalizuje się w tworzeniu horrorów psychologicznych, jednak teraz skupi się na produkcjach z większą ilością elementów akcji, które pozostaną w ogólnej konwencji horrorów. Jednym z takich projektów będzie gra o roboczym tytule Black, nad którą prace trwają już od jakiegoś czasu, jednak na premierę jeszcze będziemy musieli zaczekać.
Natomiast w tym roku spółka planuje wydanie gry o roboczej nazwie Medium, której premiera zbiegnie się z wejściem na rynek konsol nowej generacji. Bloober pracuje również nad produktem z IP Observera, jednak nie potwierdza spekulacji, czy będzie to kontynuacja gry. Może to być film albo nawet serial… Ponadto, spółka przygotowuje również jeden, mniejszy produkt, który również będzie mieć premierę w tym roku.
Kurs akcji Bloobera wraca już do szczytów sprzed premiery Blair Witcha w zeszłym roku, a kapitalizacja spółki wynosi obecnie ponad 160 mln zł. W planach jest również przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW, które odbędzie się bez emisji akcji.
Zobacz także: Gra Medium trafi na konsole nowej generacji. Bloober Team zapowiedział premierę największej produkcji w historii studia
Nowe portfolio Bloobera
Do tej pory największą grą studia miał być projekt Medium, nad którym prace trwają już od kilku lat. Jednak jeszcze większym tytułem będzie gra o roboczej nazwie Black. Na pewno nie zostanie ona wydana w tym roku. Będzie się wpisywała w nową strategię spółki, czyli będzie zawierała więcej elementów akcji. Ponadto, akcja będzie z perspektywy trzeciej osoby, co oznacza większe nakłady pracy przy takich produkcjach, a świat gry będzie zamknięty.
W tym roku premierę będzie mieć projekt Medium. Prawdopodobnie w IV kwartale, kiedy zostaną wydane również konsole nowej generacji. Jak na razie spółka nie podaje informacji, czy gra będzie też przeznaczona na PC. Niedawno Bloober otrzymał patent na sposób rozgrywki w tej produkcji, a to oznacza, że jest pierwszą polską firmą, która opatentowała takie rozwiązanie. Dzięki temu gracz będzie miał możliwość rozgrywki jednocześnie na dwóch ekranach. Prace nad patentem trwały 5 lat.
Obecnie w spółce jest zatrudnionych już 110 osób, a pracownicy zostali podzieleni na dwa zespoły. Jeden przygotowuje projekt Medium, natomiast drugi Black. Bloober pracuje również nad produktem z IP Observera. Fani tej produkcji liczą na kontynuację tytułu, jednak prezes Piotr Babieno podkreślił na dzisiejszej konferencji, że może to nie być wcale gra, ale film czy serial. Nad mniejszymi produkcjami będą pracować zewnętrzne zespoły.
Zobacz także: Bloober Team planuje wydanie kolejnej produkcji z serii Observer. Kurs akcji mocno w górę
W przygotowaniu jest również jedna niespodzianka. Będzie to mniejsza produkcja, podobnie jak był to Blair Witch w zeszłym roku. Przedstawienie tego tytułu może się odbyć podczas targów gamingowych, tak jak to było na E3 w Los Angeles. Spółka w tym roku planuje udział na wielu eventach m.in. Tokyo Game Show.
Tak jak wspominaliśmy, spółka w nowej strategii odchodzi już od horrorów psychologicznych i planuje wydawanie gier z większą ilością akcji. Dzięki temu będzie mogła liczyć na większą sprzedaż swoich tytułów. Jak podkreślił prezes Bloobera, horrory psychologicznej generują sprzedaż około 1-2 mln egzemplarzy, natomiast horrory typu AAA jak np. Resident Evil będą mogły sprzedać się nawet w 20 mln egzemplarzy.
Jeżeli chodzi o budżety na gry, to w przypadku Blair Witcha, który jest traktowany jako mniejszy tytuł, przeznaczono około 10 mln zł. Natomiast na projekt Medium przeznaczono do tej pory ponad 20 mln zł. Budżety nowych produkcji będą oscylować między kilkoma a kilkonastoma miliona USD.
Dotychczas w portfolio spółki najlepszym tytułem pod względem sprzedażowym Blair Witch, a spółka nie wyklucza rozwijania tego produktu. Nowe gry nie będą przeznaczone jedynie na jedną konsole, ponieważ Bloober współpracuje ze wszystkimi znaczącymi Platform Holderami na rynku.
Bloober Team myśli o przejściu na GPW
Strategia na lata 2020-2022 zakłada również pozyskanie partnera branżowego lub dokonanie przejęcia. Ponadto, spółka nie wyklucza przeniesienia notowań na główny rynek GPW. Takie przejście odbyłoby się bez emisji akcji, a spółka obecnie finansuje swoje produkcje we własnym zakresie, dlatego nie rozważa pozyskiwania kapitału z emisji akcji.
Bloober Team również pracuje nad wdrożeniem ulgi podatkowej tzw. IP BOX. Spółka powołała też w 2017 roku studio deweloperskie Feardemic, które tworzy i wydaje gamingowe horrory, jednak są to mniejsze produkcje.
Spółka ma już zaplanowane produkcje do 2024 roku, a swoje tytuły będzie prezentować na eventach gamingowych. Pozostaje nic innego jak czekać na targi E3 czy Tokyo Game Show.