Premiera gry 112 Operator od Games Operators już jutro. Plan wydawniczy spółki zakłada premiery kolejnych produkcji co 2 tygodnie
Już jutro odbędzie się premiera gry 112 Operator od Games Operators. Spółka zadebiutowała 17 kwietnia na GPW, a jej kurs wzrósł tego dnia o 100%.
Symulator centrum powiadamiania ratunkowego to nowa propozycja od Games Operators i kontynuacja wcześniejszego tytułu spółki, czyli 911 Operator. Gra została wydana w 2017 roku i do dzisiaj cieszy się popularnością. Do tej pory sprzedano łącznie 1,3 mln kopii gry wraz z dodatkami na platformy PC, Xbox One oraz PS4.
Przypomnijmy, że w piątek 17 kwietnia odbył się debiut Games Operators na GPW. Był to pierwszy debiut na Głównym Parkiecie od czasu BoomBit. Ze względu na epidemię COVID-19, w całości zorganizowano go online, a prezes spółki zapowiedział kolejne premiery w najbliższym czasie.
„Zaczynamy serię premier, właściwie co 2 tygodnie będziemy debiutować z kolejną grą, przez najbliższe 2 miesiące. Kolejnych 5 gier już się ustawiło w kolejce do premiery, następne pewnie też się pojawią. Po drodze pojawi się kilka pre-produkcji, które właśnie ukańczamy. W tym momencie mamy 7 pre-produkcji w toku. Pojawi się kolejna kampania na Kickstarterze, tym razem projektu Natural Instincts” - zapowiedział Bartek Gajewski, prezes Games Operators.
Zobacz także: Pierwszy w tym roku debiut nie może wystartować. Teoretyczny Kurs Otwarcia Games Operators +202%
Symulator centrum powiadamiania ratunkowego
112 Operator jest kontynuacją gry 911 Operator, która została wydana w 2017 roku. Do dzisiaj cieszy się ona popularnością w portfolio spółki, a do tej pory sprzedano 1,3 mln kopii produkcji razem z dodatkami. Nowy symulator centrum powiadamiania ratunkowego będzie o wiele większym tytułem od pierwszej części - pozwala na rozgrywkę na 25-krotnie większych mapach.
„112 Operator to gra o zarządzaniu służbami ratunkowymi, w którą możesz grać na mapie dowolnego dowolnego miasta na świecie! Wysyłaj jednostki, odbieraj telefony i mierz się z zagrożeniami wynikającymi z pogody, ruchu drogowego czy pór roku. Pomóż miastu przetrwać kataklizmy i klęski żywiołowe, stając się coraz lepszym operatorem numeru ratunkowego” - czytamy na stronie gry na Steamie.
Co nowego czeka graczy? Oprócz o wiele większych map, twórcy gry zapewniają również przeprojektowany tryb kampanii, system dnia i nocy czy nową mechanikę ognia.
Jak podkreślają twórcy symulatora, gra będzie w pełni realistyczna, ponieważ jej zawartość jest konsultowana z przedstawicielami służb m.in. policji oraz lekarzy. Jeszcze wczoraj gra 112 Operator znalazła się na 5. miejscu rankingu Popular Upcoming platformy Steam.
Jeszcze w lutym Games Operators zorganizowała zbiórkę crowdfundingową na Kickstarterze na grę 112 Operator. Cel zakładał pozyskanie 30 tys. CAD, a spółce udało się zdobyć finansowanie w wysokości 52,7 tys. CAD. Kampanię wsparło ponad 1,7 tys. inwestorów.
Oprócz jutrzejszej premiery 112 Operator, już 1 maja dostępna będzie gra 911 Operator Deluxe Edition przeznaczona na konsole Nintendo Switch. Produkcji od SONKI będzie zawierać wszystkie dotychczas wydane dodatki oraz zostanie wzbogacona o nowy tryb gry oraz nowe grywalne miasta.
Zobacz także: Debiut Games Operators z grupy PlayWay: Analiza IPO. Co warto wiedzieć o spółce?
Plany Games Operators w obliczu pandemii COVID-19
Pomimo panującej epidemii, spółce Games Operators udało się zadebiutować 17 kwietnia na Głównym Parkiecie GPW. Było to pierwsze IPO w tym roku, a ponadto pierwsze od zeszłorocznego debiutu BoomBit w maju.
Przypomnijmy, że pomimo debiutu, który odbył się o godzinie 9.00, do końca sesji musieliśmy poczekać na pierwsze notowania spółki. Z powodu bardzo dużego zainteresowania akcjami Games Operators, systemy giełdowe nie dopuściły do pierwszych transakcji. Obecnie cena za akcję znajduje się na poziomie 46 zł, a kapitalizacja spółki wynosi 237 mln zł.
Debiut Games Operators został poprzedzony emisją akcji, w ramach której spółka pozyskała 5,5 mln zł na realizację nowych produkcji. Będą to gry o różnych tematykach: od ekonomiczno-strategicznych do symulacyjno-bitewnych. Około 80% zebranych środków zostanie przeznaczone na development, a 10% na marketing.
Jak zapowiedział w piątek prezes Bartek Gajewski, spółka planuje teraz wydawanie nowych gier co 2 tygodnie. Ponadto, w przygotowaniu jest już 7 pre-produkcji.