Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

E-sport może w 2020 roku ucierpieć na epidemii. W długim terminie koronawirus przyspieszy jednak rozwój branży

Udostępnij

Branża e-sportu, ze względu na epidemię koronawirusa, może odnotować mniejsze przychody w 2020 roku – wynika z raportu Newzoo.

Newzoo zaktualizowało swoje prognozy dla wartości rynku e-sportu. Jak wynika z najnowszej analizy, pandemia COVID-19 może wpłynąć na zmniejszenie przychodów w tej branży. Według aktualnych szacunków, globalny rynek e-sporty wygeneruje w 2020 roku przychody w wysokości 1 059,3 mln USD. Wcześniejsza prognoza zakładała poziom 1 100,1 mln USD.

Natomiast w długim terminie, przychody mogą być większe od zakładanych prognoz. Według założeń raportu Newzoo, w 2023 roku miały one osiągnąć poziom 1 566,7 mln USD. W obecnej sytuacji zwiększono szacunki do 1 598,2 mln USD

Wartość rynku e-sportu

przychody e-sport

Źródło: Newzoo

Zobacz także: Koronawirus może wpłynąć negatywnie na sprzedaż gier w długim czasie. Największy problem będą mieć konsole nowej generacji

Branża e-sportu może ucierpieć przez koronawirusa...

Firma analityczna Newzoo przygotowuje raporty dotyczące globalnych trendów m.in. w świecie gamingu. W swoim najnowszym dokumencie na temat rynku e-sportu analitycy obniżyli prognozy przychodów dla branży e-sportu w 2020 roku. Powodem był wybuch epidemii koronawirusa na świecie, który może zmienić trendy na tym rynku.

Twórcy raportu podkreślają, że pomimo osiągnięcia mniejszych przychodów w branży, e-sport wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem publiczności. Co więcej, również nie jest planowane zmniejszenie liczby wydarzeń na tym rynku. Jedynie zostały one odłożone w czasie lub odbędą się one w zmienionej formie.

Newzoo zdecydowało się na zmniejszenie prognozy przychodów dla branży e-sportu na 2020 rok. Według najnowszych szacunków, które uwzględniają epidemią koronawirusa na świecie, globalny rynek e-sporty wygeneruje w 2020 roku przychody w wysokości 1059,3 mln USD. Wcześniejsze szacunki przewidywały poziom 1100,1 mln USD.

Jednak prognozy na 2023 rok zakładają nieznaczny wzrost przychodów – z 1 566,7 mln USD do 1 598,2 mln USD. Na pytanie czy koronawirus wpłynie na działalność e-sportu jeszcze w tym roku, analitycy Newzoo mówią: „Należy pamiętać, że nasze zmiany opierają się na przełożeniach z przeszłości i przyszłości, przeniesieniu do trybu online i anulowaniu wydarzeń. Jeśli epidemia COVID-19 będzie postępować (...) w drugiej połowie tego roku lub nawet w przyszłym roku, prawdopodobnie dokonamy dalszych obniżek naszych prognoz”.

Zobacz także: Kurs dolara i światowa kwarantanna wywołana przez koronawirusa napędza sprzedaż polskim producentom gier

...ale też skorzystać na światowej pandemii

Jednak nie taki wirus straszny jak go malują. Rynek e-sportu może również skorzystać na międzynarodowej pandemii za sprawą przesyłania strumieniowego.

Globalna kwarantanna doprowadziła do zwiększenia oglądalności, dzięki czemu na rynku mogą pojawić się nowe podmioty. Prognoza przychodów z transmisji strumieniowej może się zwiększyć z 18,2 mln USD do 19,9 mln USD w 2020 roku i z 31,6 mln USD do 34,4 mln USD w 2023 roku.

Tak jak wspominaliśmy, większość wydarzeń e-sportowych została przełożona w czasie lub przeniesiona w całości do sieci. Tym samym cały czas odbywają się turnieje m.in. w League of Legends.

Zobacz także: Wartość globalnego rynku gier w 2019 roku osiągnęła 149 mld USD i wzrosła o 7%. Rozwój rynku jednak zwolnił i jest niższy od prognoz

Udostępnij