Epidemia ograniczyła produkcję Nintendo Switch, ale i tak polskie spółki gamingowe notują wysoką sprzedaż tytułów na przenośną konsolę
Nintendo Switch w czasie pandemii miało problemy z produkcją konsol. Jednak polskie spółki produkujące lub portujące gry na te urządzenia nie odczuły spadku sprzedaży.
W wyniku pandemii COVID-19 zawieszono prace wielu zakładów produkcyjnych. Problem miała również konsola Nintendo Switch, której produkcja była wstrzymana aż do maja. Dopiero teraz ruszyły prace nad kolejnymi egzemplarzami. Pomimo braku dostępu sprzętu w niektórych krajach, polskie spółki produkujące gry na Switcha - czy też portujące tytuły na to urządzenie - nie odczuły spadku sprzedaży. Wręcz przeciwnie.
„Statystyki nie świadczą o spadku liczby sprzedanych tytułów na Nintendo Switch. W czasie pandemii zarówno sprzedaż gier jak i konsol w Ameryce Północnej wzrosła o kilkadziesiąt procent YoY. Switch w omawianym okresie znalazł wręcz dwukrotnie więcej nabywców, niż w analogicznym okresie rok temu! Ta statystyka pokazuje jak silną pozycję na globalnym rynku ma Switch, biorąc pod uwagę zbliżającą się wielkimi krokami premierę konsol nowej generacji” - komentuje Jacek Głowacki, Company Development Manager w Draw Distance.
Zobacz także: Amerykańscy giganci technologiczni - Google, Microsoft, Apple, a nawet Amazon - coraz mocniej angażują się w gaming
Nintendo Switch rośnie w siłę
Nintendo Switch miał premierę w 2017 roku. W planach jest rozwijanie tej generacji konsol i Nintendo nie myśli o wydawaniu kolejnego sprzętu. Kilka miesięcy temu pisaliśmy nawet o rekordowej sprzedaży Switcha – do lutego sprzedano ponad 52 mln egzemplarzy. Tym samym konsola przebiła pod względem popularności Xbox One.
Jak podkreśla wiceprezes zarządu Gaming Factory Łukasz Bajno, aktualnie Nintendo Switch ma już na koncie 56 mln sprzedanych egzemplarzy. „Nintendo Switch przerosło wszelkie oczekiwania i wciąż doskonale się sprzedaje - obecnie na całym świecie sprzedano już ok. 56 milionów sztuk konsol. To gigantyczna baza potencjalnych nabywców gier. Co więcej, wiele wskazuje na to, że konsola będzie wciąż bardzo popularna przez przynajmniej kolejne 3-4 lata” - komentuje.
Przedstawiciele polskich spółek gamingowych jednogłośnie stwierdzają, że rynek konsol Nintendo Switch rozwija się najdynamiczniej pośród dostępnego sprzętu. Również premiera urządzeń nowej generacji nie powinna zagrozić sprzedaży Switcha, który zapewnia możliwość zabrania konsoli wszędzie ze sobą.
„Nintendo Switch regularnie bije kolejne rekordy sprzedaży, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się platform i w wynikach sprzedaży konkuruje z największymi, dotychczas niepodważalnymi liderami, jakimi są PlayStation i Xbox. Rozwój Nintendo jest wynikiem przemyślanej polityki firmy, widać skutki decyzji o koncentracji na platformach przenośnych - nie można być liderem we wszystkim. I ta strategia działa” - podkreśla Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio.
Zobacz także: Nintendo Switch bije rekordy popularności. Które polskie spółki gamingowe mogą na tym skorzystać?
Konsola dla wszystkich
Nintendo Switch może być formą rozrywki zarówno dla dorosłych jak i dzieci. W końcu na tę konsolę został wydany Wiedźmin od CD PROJEKT. Jak podkreśla Jacek Głowacki z Draw Distance, obecnie eShop oferuje mnóstwo tytułów o zróżnicowanej tematyce. „Bardzo ważną grupą docelową Switcha są kobiety w każdym wieku - kupiły aż 40% kopii Animal Crossing: New Horizons. Dzieci, młodzież i osoby pomiędzy 20. a 30. rokiem życia także bardzo chętnie grają na Switchu z racji mobilności oferowanej przez konsolę i dostępne portfolio” - komentuje Głowacki.
Pamiętacie PSP, czyli PlayStation Portable? Dzięki temu, że konsola Nintendo Switch jest również przenośnym urządzeniem, może zastąpić dawne urządzenie od Sony.
„Nintendo od lat praktykuje model sprzedaży konsol dla całych rodzin. Na Nintendo Switch jest wiele produkcji tzw. family friendly, które m.in. reprezentują tytuły takie jak Mario, Pokemony itp. Na Nintendo Switch dominują gry lekkie i przyjemne do ogrywania w trybie przenośnym. Z drugiej jednak strony, nie brakuje też tytułów dla bardziej wymagających użytkowników” - zauważa Łukasz Bajno z Gaming Factory.
A jeśli mowa o tytułach niekoniecznie przeznaczonych dla dzieci, to SimFabric niedawno wykonało port gry Lust for Darkness od Movie Games. Jest to psychologiczny horror od warszawskiego studia, który zawiera motywy okultystyczne. Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric, mówi o sukcesie tej gry, która jest skierowana do bardziej dojrzałego gracza.
Dla fanów konsoli Nintendo Switch mamy również kilka propozycji od polskich spółek. SimFabric zapowiedział już niebawem wydanie kilku produkcji: Truck Mechanic Simulator, Farm Mechanic Simulator, Counter Terrorist Agency, Alter Cosmos, a także Driftland: The Magic Revival.
Również Live Motion Games, które szykuje się do debiutu na NewConnect zapowiedziało wydanie switchowej wersji gry Car Trader Simulator. Wiele do zaoferowania ma także spółka SONKA, od jesieni notowana na NewConnect.
„Najbliższa premiera będzie 24. lipca - Dex, gra 2D w klimacie cyberpunk z otwartym światem - którą wydajemy wspólnie z QubicGames S.A. Naszą największą premierą tego roku będzie Farm Tycoon. Niedługo wydamy też płatny dodatek do Astro Bears, karciankę Unhatched oraz kolorowankę Hamster Bob. W przyszłym roku stawiamy na Bum Simulator, który - jako pierwszą grę - wydamy na wszystkich konsolach, nie tylko na Switchu” - zapowiada prezes zarządu SONKA, Rafał Sankowski.