Promocja Cyberpunk 2077 to prawdziwy majstersztyk. Gra CD PROJEKT jest wszędzie, aż boimy się otworzyć lodówkę
Tak wielkiej i zróżnicowanej kampanii promocyjnej, jak Cyberpunk 2077, nie miała chyba żadna inna gra w historii. CD PROJEKT ewidentnie chce wyjść poza klasyczną grupę docelową graczy, aby osiągnąć jak największy sukces komercyjny. My boimy się tylko, że jak 10 grudnia otworzymy lodówkę to wyskoczy z niej Keanu Reeves.
Premiera gry Cyberpunk 2077 zbliża się wielkimi krokami (czwartek, 10 grudnia). Gra zbiera pierwsze bardzo dobre recenzje. A im jest jej bliżej, tym bardziej widać, jak wielki wysiłek włożył CD PROJEKT w przygotowania kampanii reklamowej i marketingowej dla tego produktu. Obstawiamy, że tak wielkiej i różnorodnej kampanii marketingowej nie miała żadna gra video w historii! Celem numer jeden wydaje się to, że o premierze Cyberpunk 2077 mają dosłownie usłyszeć "wszyscy" nie tylko gracze.
Zobacz także: Pierwsze recenzje Cyberpunka 2077. Gra CD PROJEKT zbiera w większości 10-tki
Cyberpunk 2077 jest obecny w telewizji i internecie…
Najlepiej rozmach cyberpunkowej kampanii widać gdy pokażemy gdzie i jak ona się toczy. Polska gra jest promowana we wszelkich możliwych kanałach, na niemal wszystkie możliwe sposoby. W redakcji zaczęliśmy sobie nawet żartować, że strach otworzyć lodówkę, bo wyjdzie z niej zaraz Johnny Silverhand, którego gra Keanu Reeves.
Cyberpunk został zapowiedziany w 2013 roku, wtedy pojawił się pierwszy trailer. Na dobre kampania rozpoczęła się w 2019 roku, podczas targów E3 w Los Angeles. Są to największe targi gier, na które CD PROJEKT przygotował coś ekstra. To wtedy na scenę, podczas prezentacji gry, wyszedł Keanu Reeves, kojarzony z takich hitów filmowych, jak Matrix czy John Wick. Okazało się, że będzie grał Johny’ego Silverhand’a.
Oczywiste jest, że głównymi kanałami reklamy Cyberpunka jest telewizja, kino i internet. Cyberpunk jest obecny na ekranach - dużych i małych. Podczas targów E3 CD PROJEKT zaprezentował trailer, który był dedykowany kinom.
Pierwsza reklama telewizyjna gry Cyberpunk 2077 zadebiutowała podczas tegorocznego finału NBA.
Cyberpunk 2077 ad with Keanu Reeves that just showed in the NBA Finals Game 1. pic.twitter.com/pnRmPePm2b
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) October 1, 2020
Potem Cyberpunk pojawił się w TV na małych ekranach. Czasami jest reklamowany w nietypowy sposób.
Cyber punk 2077
— ANDREW HANSON (@0UTLAW4LIFE) November 22, 2020
Out December 10
Advertisment you love to see@gotti36023 pic.twitter.com/NVLH26iS5X
Jasne jak słońce jest, że Cyberpunk jest szeroko reklamowany w internecie. Tylko z obowiązku wspominamy, że gra ma swoje profile w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku, Twitterze, Instagramie.
Mnóstwo ciekawych materiałów video zostało udostępnionych na cyberpunkowym kanale YouTube. Jest tam dostępna m.in. seria dokumentalna o grze Night City Wire, a także dużo zakulisowych materiałów.
Zobacz także: Premiera gry Cyberpunk 2077 za 3 dni. Co warto wiedzieć o najbardziej wyczekiwanej produkcji tego roku?
…pełno go też na mieście…
Oczywiście, Cyberpunka widać także na mieście. Przy głównych ulicach i trasach wylotowych z wielkich metropolii można podziwiać wielkie outdoorowe reklamy, przyciągające wzrok iskrzącą się żółcią. Reklamy gry są na autobusach i na przystankach. I to nie tylko w polskich miastach, ale też np. w Londynie czy w Nowym Jorku. Cyberpunk pojawił się na Times Square i na Piccadily Circus.
Saw this during my walk :D Czekamy niecierpliwie#cyberpunk2077 #cyberpunk #warszawa pic.twitter.com/9xYKsY9Bi2
— Rafał Gołębiewski (@KreatorKontentu) November 11, 2020
Reklama Cyberpunk 2077 na Times Square. CD Projekt Red zapłacił miliony dolarów?https://t.co/jpwnoIwl8Q pic.twitter.com/EzI7XSXO0i
— Eurogamer.pl (@EurogamerPL) November 9, 2020
Uroczo prezentują się londyńskie autobusy piętrusy w cyberpunkowym anturażu, nieprawdaż?
I went to central London today and I saw a Cyberpunk bus drive by I didn’t get the time to take a pic but it looks sick so here’s a pic from google pic.twitter.com/baBvlohTlt
— FlipdabossYT (@Strange89477462) December 5, 2020
Niesamowicie rzuca się w oczy cyberpunkowy branding w sieciach handlowych z elektroniką. Poniżej fotka z jednego ze sklepów sieci Media Markt:
Zobacz także: PlayWay Day, czyli dzień inwestora indywidualnego w PLW. Weź udział i poznaj 20 spółek z Grupy
Ubrania, napoje i puzzle w stylu Cyberpunk 2077
Ale to nie wszystko. Cyberpunk jest reklamowany także na mniej oczywiste sposoby, choć wynikające w naturalny sposób z natury gry. Po pierwsze, trzeba zauważyć kapitalny pomysł na serię ciuchów bezpośrednio związanych z grą. Takowe można znaleźć i w sklepiku CD PROJEKT, i w sklepach marek ze stajni LPP: Reserved czy Sinsay. Poza Europą będą też dostępne m.in. buty Adidasa obrandowane Cyberpunkiem.
Pojawiły się na rynku również kosmetyki Old Spice oraz napoje obrandowane logiem Cyberpunk. Miłośnicy gry będą mogli się w trakcie długich godzin zabawy wzmocnić albo Rockstar Energy Drinkiem…
…albo nawilżyć wyschnięte gardła cyberpunkowym Sprite'm.
Poza tym pojawiają się nietypowe przedmioty związane z grą Cyberpunk 2077. Karta graficzna GeForce RTX 2080 Ti Cyberpunk 2077 Edition sprzedawana jest za… 25 tys. zł.
A w sklepiku CD PROJEKT można nabyć np. puzzle Good Loot Puzzle Cyberpunk 2077 — Złomowisko za ledwie 89 zł.
Dostępne są także kolekcjonerskie edycje gry. Np. wersja na konsolę xBox zawiera m.in. specjalne pudełko, kolekcjonerski SteelBook, 25-centymetrową figurę prezentującą główną postać gry, artbook, metalowy brelok Quadra V-tech, pocztówki i mapę Night City, mini artbook przedstawiający wybrane grafiki z gry czy cyfrowy komiks Cyberpunk 2077: Twój Głos. To wszystko za niecałe 750 zł.
I na koniec - last but not least - Cyberpunk jest też obecny, jakże by inaczej, w pisemkach dla zapalonych graczy:
Reklama w nowym CD Action. I tak sobie pomyślałem - energetyki Rockstara z V nie są dostępne w Polsce, więc chyba nie mogę powiedzieć: otwieram lodówkę, a tam Cyberpunk 2077 pic.twitter.com/ozzWdfGLpC
— INVESTIN(Gaming) (@bloggerIIG) November 22, 2020
Obstawiamy, że to jeszcze nie koniec. Zapewne pojawi się mnóstwo innych produktów – zabawek, ubrań, gitar, broni i Bóg wie czego – ometkowanych cyberpunkową żółcią. Pamiętajmy, że promocja gier AAA nie kończy się w dniu premiery tytułu. Przy odpowiednio dużym sukcesie komercyjnym tytułu CD PROJEKT może zacząć czerpać z tytułu tantiem za wykorzystanie wizerunku gry. To wszystko pokazuje, jak bardzo CD Projekt chce wyjść ze swoim najnowszym produktem poza ścisłe grono zapalonych graczy. Cyberpunk 2077 ma trafić pod strzechy – nawet tam, gdzie do tej pory w takie gry nie grano. Oczywiście, nie ukrywajmy, to wszystko po to, by udało się osiągnąć wyśrubowane cele sprzedażowe. Cyberpunk 2077 nie może być tylko hitem, musi być gigantycznym hitem. Konsensus analityków mówi, że CD Projekt powinien sprzedaż 30,4 mln kopii gry w ciągu 12 miesięcy od premiery.