Medieval Dynasty od Render Cube wychodzi dzisiaj z wczesnego dostępu. Łódzkie studio będzie dalej rozwijać flagowy tytuł
Dokładnie po roku z formuły wczesnego dostępu wychodzi tytuł Medieval Dynasty od łódzkiego studia Render Cube. Spółka już przygotowuje wersję konsolową.
Medieval Dynasty to produkcja zrealizowana przez łódzką firmę Render Cube. Tytuł, którego wydawcą jest austriacka spółka Toplitz Productions, zadebiutował w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. Render Cube od maja 2021 roku został właścicielem IP do gry z prawem m.in. do kodu źródłowego i portów na inne platformy. Średniowieczny tytuł zdobył do tej pory na platformie Steam 91% pozytywnych recenzji, a już dzisiaj w południe Medieval Dynasty będzie dostępny w pełnej wersji. Render Cube ponadto zaoferuje graczom dodatkową zawartość, w jej skład wejdzie m.in. ponad 350-stronnicowy guide book oraz nowa ścieżka dźwiękowa.
Pierwszy raz o sukcesie polskiej gry pisaliśmy w ubiegłym roku, chwilę po premierze wczesnego dostępu. Wtedy też Medieval Dynasty osiągnął najwyższy peak graczy na platformie Steam na poziomie 18,7 tys. jednocześnie grających osób. Według najnowszych danych produkcja sprzedała się w nakładzie ponad 600 tys. egzemplarzy. Ponadto, w czerwcu br. Medieval trafił do usługi Xbox Game Pass for PC. Jak podkreślano w dokumencie ofertowym spółki przy okazji oferty publicznej akcji, tytuł może być porównywany do polskiego Green Hella czy tytułu The Forest.
„Podobnie jak Green Hell, The Forest najlepsze wyniki sprzedażowe zaczął osiągać po premierze pełnej wersji gry, a do tej pory sprzedano ponad 5 mln kopii. Dotychczasowe zainteresowanie graczy grą Medieval Dynasty sugeruje, że w długim terminie Emitent jest w stanie osiągnąć porównywalne wyniki sprzedażowe, co The Forest” - napisano w dokumencie ofertowym.
Zobacz także: Dobra passa w polskim gamingu trwa. Gas Station Simulator od DRAGO entertainment w czołówce Global Top Bestsellers Steam
Pełna wersja survivalu, strategii oraz symulatora w jednym miejscu
Render Cube działa na rynku gier już od 2012 roku, początkowo prowadząc prace outsourcingowe. Medieval Dynasty jest dotychczas największym projektem łódzkiego studia, przygotowanym na zlecenie austriackiej spółki Toplitz Productions. Firma ma już na swoim koncie dwie gry z serii Dynasty: Farmer’s Dynasty oraz Lumberjack’s Dynasty. Na 2022 roku zaplanowana jest premiera kolejnego tytułu, Wild West Dynasty.
Medieval Dynasty przenosi gracza do średniowiecznej Europy, w której wciela się w rolę młodego chłopca. Jego zadaniem jest stworzenie oraz rozwój własnej dynastii. Jak na survival przystało trzeba zadbać o swoje wyżywienie, zasoby oraz przetrwanie w trudnych warunkach. Polska produkcja oferuje graczom otwarty świat, w którym mogą eksplorować otoczenie. Na przyszły rok planowana jest premiera wersji konsolowej.
Gra trafiła do wczesnego dostępu w połowie września 2020 roku i bardzo szybka osiągnęła wysoki peak graczy. Na ten moment wynosi on 18,7 tys. osób grających jednocześnie na platformie Steam. Polska produkcja otrzymała już 91% pozytywnych recenzji. Pomimo premiery pełnej wersji, Render Cube zamierza dalej rozwijać swój flagowy tytuł i już niebawem opublikuje road mapę dalszych działań wspierających sprzedaż gry. Wychodząc naprzeciw graczom, spółka udostępni graczom kilka dodatkowych elementów. Wśród nich będzie można znaleźć guide book z interaktywną mapą oraz dodatkowe elementy dla Digital Supporter Edition w postaci: nowej zawartości w artbooku, nowej tapety, nowej ścieżki w soundtracku oraz nowych materiałów wideo.
„Obserwując rozwój projektu w ciągu ostatnich 12 miesięcy jestem dumny z tego co udało nam się osiągnąć i z jak pozytywnym odbiorem spotkała się nasza gra. Jutrzejsza premiera to dla nas możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona graczy, którzy zainteresowani są rozbudowanymi i dopracowanymi tytułami, jaką w tej chwili jest produkcja Medieval Dynasty. Premiera zakończy pewien etap rozwoju studia, natomiast otworzy nam także kolejny rozdział, w którym jeszcze przez kilka lat zamierzamy rozbudowywać tytuł i dostarczać graczom dodatkowe treści. Oficjalną road mapę produkcji, która przedstawi kierunki jej rozwoju, zaprezentujemy już niedługo” – komentował przed premierą Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.
Jeszcze w połowie czerwca br. polski tytuł trafił do usługi Xbox Game Pass for PC. Przed targami Gamescom, które odbywały się pod koniec sierpnia, spółka poinformowała, że sprzedała do tej pory ponad 600 tys. egzemplarzy, a wishlista Medieval Dynasty wynosi ponad 850 tys. zapisów. Oprócz rozwoju tytułu, Render Cube przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect. Spółka niedawno pozyskała 3,9 mln zł w ramach oferty publicznej akcji prezentowanej na platformie CrowdConnect, które przeznaczy właśnie na rozbudowę studia oraz produkcji Medieval Dynasty.