CD PROJEKT aktualizuje strategię. Twórcy Wiedźmina pracują nad trzecim IP, którym stworzą nowe uniwersum
CD PROJEKT po raz kolejny aktualizuje strategię, poprzednio robił to ledwie 1,5 roku temu. Zakłada w niej, że będzie posiadać trzy silne franczyzy. Obecnie pracuje nad nowym IP o roboczej nazwie Hadar.
Ostatnia aktualizacja strategii warszawskiej spółki miała miejsce po premierze Cyberpunka, w marcu 2021 roku. Wtedy zdecydowano, że studio zacznie prace nad dwoma projektami AAA równolegle, a swoje projekty będzie rozszerzać o elementy rozgrywki online. CD PROJEKT stwierdził również, że dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami będzie przemyślane. Przypomnijmy, że z zysku wypracowanego w 2021 roku, spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 1 zł na akcję.
Tym razem spółka zdecydowała się dodać trzecie IP, oparte o całkowicie nowe uniwersum, które tworzy samodzielnie. Wstępne prace koncepcyjne rozpoczęły się już w 2021 roku. „Zaczęliśmy myśleć o nim kilka lat temu. Wczesny etap prac koncepcyjnych rozpoczął się w 2021 roku. Po raz pierwszy w historii jesteśmy w pełni odpowiedzialni za stworzenie IP od podstaw. Warto przy tym podkreślić, że pracujemy dopiero nad podstawowymi założeniami i światem nowej franczyzy” – mówi Michał Nowakowski, członek zarządu CD PROJEKT odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Ponadto, studio ma jeszcze kilka projektów w portfolio. Oprócz publikacji aktualizacji strategii, spółka zakomunikowała, że z funkcji członka zarządu zrezygnował Marcin Iwiński i rozpoczyna skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł. Będzie on trwał od 5 do 28 października br.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) October 4, 2022
W ostatnich dniach CD PROJEKT jako jeden z niewielu producentów gier notowanych na giełdzie, opierał się trwającej wyprzedaży. Sytuacji sprzyjała popularność Cyberpunka na Steamie oraz nowe dane sprzedażowe dotyczące gry. Cena za jedną akcję przekroczyła już 100 zł, jednak fundusze szortujące producenta Wiedźmina nadal nie wycofują swoich pozycji.
Zobacz także: Cyberpunk 2077 z największą liczbą graczy od 1.5 roku. Serial anime Cyberpunk: Edgerunners sprawił, że gra wróciła do łask
Co nowego w strategii CD PROJEKT
Ostatnia aktualizacja strategii w spółce miała miejsce w ubiegłym roku i skupiała się ona na pracach produkcyjnych Redów. Podczas dzisiejszej prezentacji aktualizacji strategii wyróżniono kilka najważniejszych kwestii:
- wieloaspektowy rozwój posiadanych marek, zbudowanego nie tylko z gier, ale również komiksów, filmów czy seriali,
- współpraca z zewnętrznymi partnerami w zakresie tworzenia nowych produktów,
- prace nad nowym IP - projektem Hadar,
- prace nad grą z serii Cyberpunk, która będzie dalej rozwijać potencjał leżący w tym uniwersum (projekt Orion),
- prace nad nową, wiedźmińską sagą,
- elementy rozgrywki multiplayer w tytułach.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) October 4, 2022
Dobra passa producentów Wiedźmina
Wrzesień zdecydowanie należał do jednego z lepszych miesięcy dla CD PROJEKT, od premiery Cyberpunka. Projekt wydany w grudniu 2020 roku zdobył nareszcie popularność i oceny, jakich oczekiwano na samym starcie. Oprócz tego, że studio faktycznie poświęciło wiele miesięcy na naprawę tytułu, to premiera serialu anime na Netflixie Cyberpunk: Edgerunners, dała „drugie życie” polskiej produkcji. Widać to było po danych na Steamie, gdyż peak graczy był najwyższy od stycznia 2021 roku. Popularności sprzyjała trwająca wyprzedaż gry -50% na platformie.
Aby utrzymać zainteresowanie Cyberpunkiem, spółka po raz pierwszy od publikacji wyników za 2021 roku, zaktualizowała dane sprzedażowe tytułu. Od uruchomienia pre-orderów do 28 września sprzedano 20 milionów egzemplarzy gry.
Over 20 million cyberpunks have been roaming the streets of Night City – partying with Jackie and getting to know Johnny, driving around with Panam and diving with Judy, hanging out with River and listening to Kerry’s songs.
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) September 28, 2022
Thank you and we hope to see you all in the Afterlife! pic.twitter.com/ifFLhg6npO
CD PROJEKT powinien przygotowywać się teraz do premiery Wiedźmina III na konsole nowej generacji. Zainteresowanie grą może być większe, ponieważ na koniec grudnia na Netflixie zadebiutuje serial The Witcher: Blood Origin, który nawiązuje do uniwersum wiedźmińskiego.