Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

PCF Group planuje emisję akcji. Spółka stawia na rozwój modelu self-publishingu i kulminację premier w latach 2025-2026

Udostępnij

Jednak emisja akcji w PCF Group. Spółka aktualizuje strategię rozwoju i stawia na model self-publishingu. Mimo że po rozwiązaniu umowy wydawniczej z Take-Two Interactive zapewniała, że nie przewiduje pozyskiwania finansowania w tej formie. Dzisiaj kurs akcji reaguje spokojnie na plany emisji akcji.

PCF Group od debiutu giełdowego pod koniec 2020 roku po raz drugi aktualizuje strategię. Pierwsza miała miejsce we wrześniu 2021 roku i wtedy zapowiadano, że spółka postawi na model samodzielnego wydawania gier, ale mniejszych z segmentu AA. Miało to zdywersyfikować dotychczasową działalność opierającą się na współpracy z zewnętrznymi wydawcami przy większych projektach. Po drodze, w październiku 2022 roku Take-Two Interactive rozwiązało umowę wydawniczą z polską spółką na realizację projektu Dagger. Mimo to spółka zapewniała, że nie jest to negatywna wiadomość i pozwoli im to na szybsze usamodzielnienie się.

Na koniec 2022 roku prezes PCF Group, Sebastian Wojciechowski zapewniał, że spółka nie planuje emisji akcji. Jej celem było pozyskanie nowych wydawców dla gier. Cel się jednak zmienił. Spółka 31 stycznia zaktualizowała strategię, w ramach której ogłosiła emisję akcji. Planowane jest pozyskanie finansowania od 205 do 295 mln zł w trybie subskrypcji prywatnej. Pozwoli to na rozwój modelu self-publishingu, ponieważ PCF Group chce odejść od współpracy z zewnętrznymi wydawcami. W zależności od tego czy spółka osiągnie minimalny czy maksymalny cel emisji przy założeniu, że właściciela znajdą wszystkie akcje przewidywane w emisji, cena akcji w ofercie SPO powinna kształtować się od 35,02 do 50,39 zł.

„Spółka zgromadziła również wystarczającą wiedzę, umiejętności i zasoby, aby podjąć się wydawania gier. Jesteśmy gotowi dostarczać nasze gry graczom w pełni samodzielnie. Nie mamy wątpliwości, że w dłuższej perspektywie może to być dużo bardziej dochodowa działalność od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami. Samodzielnie wydając grę mamy większą kontrolę nad procesem jej tworzenia, możemy wybrać optymalny model monetyzacji oraz kształtować strategię marketingową, sprzedażową i dystrybucyjną. Self-publishing oczywiście pozwala również producentowi zachować większy udział w przychodach ze sprzedaży. Mamy przy tym świadomość, że taka działalność łączy się z większym ryzykiem. Będziemy je minimalizować poprzez dywersyfikację portfela gier i pracę nad kilkoma grami jednocześnie” – powiedział Vladimir Makarychev, dyrektor wydawniczy (Head of Publishing) People Can Fly.

Ponadto, w nowej strategii założono wygenerowanie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027. Tymczasem według szacunkowych wyników finansowych za 2022, przychody PCF Group wyniosły 170 mln zł w porównaniu do 180,29 mln zł w 2021 roku. Obecnie kurs akcji jest poniżej ceny emisyjnej z IPO (46 zł).
 

Kurs akcji PCF Group z ceną minimalną i maksymalną emisji
* przy założeniu, że wszystkie akcje trafią do inwestorów

PCF GROUP (2)

Zobacz także: Robert Lewandowski i Goat Gamez z grupy Movie Games prezentują trailer gry Sports: Renovations. Premiera jeszcze w tym roku

Aktualizacja strategii PCF Group

Jak wspomnieliśmy, jest to już druga aktualizacja strategii spółki od debiutu na GPW. Założenia nowej są następujące:

  1. przeprowadzenie emisji akcji i pozyskanie w jej ramach od 205 do 295 mln zł,
  2. wzmocnienie działalności wydawniczej w ramach modelu self-publishing,
  3. wyprodukowanie w ciągu najbliższych 4 lat 6 gier z wykorzystaniem wszystkich własnych zespołów deweloperskich,
  4. dalsza rozbudowa zespołów deweloperskich,
  5. cel strategiczny to osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027,
  6. zarząd nie będzie rekomendować wypłaty dywidendy do czasu uzyskania przychodów, zysków oraz dodatnich przepływów pieniężnych z tytułu planowanej własnej działalności wydawniczej, tj. nie wcześniej niż w odniesieniu do zysków wypracowanych za rok obrotowy 2025.

Zobacz także: Aktualizacja strategii PCF Group i emisja akcji – czat inwestorski z prezesem zarządu

Zaczynając od pierwszego punktu, spółka zamierza przeprowadzić emisję akcji w trybie subskrypcji prywatnej. Będzie ona skierowana tylko do inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. EUR. Ostateczna liczba i ostateczna cena oferowanych akcji zostaną ustalone w drodze przyspieszonej budowy księgi popytu, jak poinformowano w komunikacie. Pozyskane finansowanie (od 205 do 295 mln zł) zostanie przeznaczone na dokończenie projektów Dagger, Bifrost i Victoria.
 

emisja

Źródło: Spółka
 

Idąc dalej, dotychczas spółka pracowała z zewnętrznymi wydawcami przy projektach AAA. Przykładowo tytuł Outriders, który zadebiutował 1 kwietnia 2021 roku, został wydany przez japońską firmę Square Enix. Dotychczas projekt nie osiągnął rentowności, choć zakładano, że dojdzie do tego po premierze dodatku Worldslayers. Dlatego w aktualizacji strategii spółka stawia na rozwój modelu self-publishingu i pozyskanie nowych zespołów deweloperskich. Dzięki temu oczywiście większość wypracowanych przychodów ze sprzedaży pozostaje w spółce.

Aktualnie spółka prowadzi prace nad 7 projektami. W tym roku zakłada wydanie gry VR o kodowej nazwie Thunder, która jest przygotowywana przez studio Incuvo, odpowiedzialne już za Green Hell VR. W fazie preprodukcji znajdują się aż 4 gry z segmentu AAA. Trzy z nich, czyli Dagger, Bifrost oraz Victoria mają zostać wydane latach 2025-2026. Na 2026 rok planowana jest z kolei premiera gry o nazwie kodowej Projekt Gemini, którą People Can Fly realizuje w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire) ze Square Enix. Kolejną grą w portfelu People Can Fly jest Projekt Red, który na razie jest w fazie koncepcyjnej. W 2024 roku nie jest planowana żadna, pełna premiera w PCF Group.
 


Przy tak ambitnej strategii produkcyjnej, spółka zakłada również cel strategiczny, jakim jest wypracowanie łącznych przychodów na poziomie 3 mld zł w latach 2023-2027. Ponadto prezes spółki zamierza wprowadzić program motywacyjny z własnych akcji, w ramach którego przyzna kluczowym pracownikom lub współpracownikom prawa do nabycia akcji spółki, ale bez rozwadniania pozostałych inwestorów. Będą one stanowić do 4,13% obecnego kapitału zakładowego. Nastąpi to w szczególności pod warunkiem wypracowania przez PCF Group 1,5 mld zł skumulowanego zysku EBITDA w latach 2023-2027.

Oczywiście plany pozyskania kapitału stoją w kontrze z transferami środków do akcjonariuszy. Dlatego też zarząd PCF wstrzyma wypłatę dywidendy przynajmniej do 2025 roku. Spółka w 2021 wypłaciła 0,19 zł na akcję, natomiast w 2022 roku 0,27 zł na akcję.

Zobacz także: PlayWay sprzedaje akcje Movie Games za blisko 20 mln zł. Pozyskane środki trafią do spółek z grupy i nowych zespołów

Udostępnij

Tagi