Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Brak chętnych na akcje PCF Group na GPW. W ramach SPO udziały obejmie jedynie Krafton, a spółka nie pozyska zakładanej kwoty

Udostępnij

PCF Group w ramach emisji akcji pozyska około 134,4 mln zł z planowanych 205-209 mln zł. Udziały obejmie południowokoreański holding Krafton po cenie 40,20 zł, czyli niższej od tej z IPO sprzed 2,5 roku, która wynosiła 46 zł.

W ramach planowanego SPO, PCF Group planowało pozyskać od 205 do 295 mln zł. Finansowanie miało zapewnić spółce przejście na model self-publishingu. Jeszcze przed rozpoczęciem budowy księgi popytu około 3,34 mln akcji zostało zaoferowanych holdingowi Krafton po cenie 40,20 zł. Tym samym po realizacji zakupu, południowokoreańska firma będzie posiadać 10% udziałów w polskiej spółce, a PCF Group otrzyma ponad 134 mln zł.

W poniedziałek, 29 maja rozpoczęła się budowa księgi popytu, jednak jak wynika z komunikatu spółki, żaden inwestor branżowy nie obejmie pozostałych akcji. Okazuje się, że nie było chętnych na zakup akcji PCF Group po cenie 40,20 zł, czyli niższej od tej z IPO na poziomie 46 zł sprzed ponad 2 lat.

„Zdecydowaliśmy się ustalić cenę emisyjną akcji serii F na tym samym poziomie co cena określona w umowie inwestycyjnej z KRAFTON, czyli 40,20 zł za akcję, oraz finalnie zaoferować nowe akcje niemal wyłącznie firmie KRAFTON, na warunkach określonych w umowie inwestycyjnej. Łączna wartość oferty wyniesie tym samym około 134,4 mln zł, co jest oczywiście kwotą niższą niż planowaliśmy pozyskać w ramach SPO. Jesteśmy przekonani o słuszności objętej strategii rozwoju i zamierzamy ją realizować, szukając dodatkowych źródeł jej finansowania w przyszłości” – powiedział Sebastian Wojciechowski, prezes i główny akcjonariusz PCF Group.

Prezes nie skomentował jak w przyszłości uda się sfinansować 7 produkcji, które obecnie są w toku. Choć już wcześniej zapowiadano, że nie wykluczone będzie dalsze pozyskiwanie zewnętrznych wydawców.
 

Notowania PCF Group

PCF

Zobacz także: Rusza emisja akcji w PCF Group. Spółka zamierza pozyskać do 295 mln zł, co pozwoli jej przejść na model self-publishingu

Brak chętnych na akcje PCF Group

Na początku tygodnia, podczas konferencji PCF Group, Sebastian Wojciechowski mówił, że jest pozytywnie nastawiony co do powodzenia emisja akcji (SPO). Spółka rozpoczęła w poniedziałek proces budowy księgi popytu, a 1 czerwca miała zostać podana cena emisyjna. Jak wynika z dzisiejszego komunikatu, akcje w ramach SPO zostaną objęte jedynie przez południowokoreański holding Krafton po cenie 40,20 zł.

Krafton, po emisji akcji, będzie posiadać 10% udziałów w PCF Group i ponadto obejmie prawa wydawnicze do projektów Victoria oraz Bifrost, a polska spółka otrzyma około 134 mln zł. Nie jest to kwota, którą od początku planowano pozyskać, czyli 205-295 mln zł. Finansowanie miało zostać przeznaczone na przejście na model self-publishingu. SPO było skierowane do inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100 tys. EUR, a to oznacza, że nie znalazł się inny zainteresowany emisją akcji PCF Group.

Podczas konferencji prasowej podkreślono, że spółka na realizację nowej strategii planuje wykorzystać również środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła finansowania. Obecnie PCF Group pracuje nad 7 produkcjami, a kumulacja premier miałaby nastąpić w latach 2025-2026.

W lutym, przy okazji ogłoszenia strategii, prezes PCF Group podkreślał, że nie wyklucza dalszej współpracy z zewnętrznymi wydawcami. „Nie zamykamy się natomiast całkowicie na współpracę z potencjalnymi wydawcami w modelu co-publishing lub work-for-hire, gdyby któryś z nich okazał się korzystniejszy dla Spółki i naszych akcjonariuszy. Projekt Red, który obecnie jest we wczesnej fazie koncepcyjnej, może być wydany z zewnętrznym partnerem” – mówił Sebastian Wojciechowski.

Projekt VR w portfolio PCF Group

W tym roku jedyną premierą z portfolio PCF Group ma być projekt VR realizowany wspólnie z Incuvo. 1 czerwca spółka odsłoniła pierwsze karty produkcji, za którą stoi ich tytuł z 2011 roku, czyli Bulletstorm.
 

Zobacz także: Wyniki CD PROJEKT za I kwartał zdecydowanie powyżej konsensusu analityków. Kampania marketingowa Phantom Liberty rusza już w czerwcu

Udostępnij