Przejdź do treści

udostępnij:

CI Games podaje kluczowe liczby po premierze Lords of the Fallen. Spółka stawia teraz na marketing tytułu przed ważnymi wydarzeniami

Udostępnij

Całkowity koszt produkcji i marketingu Lords of the Fallen przekroczył 280 mln zł. CI Games poinformował, że w 10 dni od premiery gry sprzedaż osiągnęła 1 mln egzemplarzy. Kolejne podsumowanie zaplanowane jest na koniec listopada.

Lords of the Fallen, największa produkcja CI Games, została wydana 13 października. Choć nie obyło się bez problemów na starcie, jak optymalizacja czy wydajność, to spółka ocenia debiut jako sukces. Wielokrotnie wskazuje na pozytywne opinie, które pojawiały się w zagranicznych mediach branżowych na temat polskiej produkcji. Jeszcze wczoraj poinformowano, że w 10 dni od premiery sprzedaż Lords of the Fallen przekroczyła 1 mln egzemplarzy. Dzisiaj dodano, że jest to sprzedaż netto, która uwzględnia zwroty.

W dzisiejszym porannym komunikacie spółka oszacowała, że całkowite koszty produkcji (bez uwzględniania opłat licencyjnych na silniki) Lords of the Fallen wyniosą około 178 mln zł, koszty marketingu będą na poziomie 81,5 mln zł, a koszty produkcji na nośnikach fizycznych to 21,5 mln zł. Na 29 listopada spółka przygotowuje raport finansowy za III kwartał 2023 roku i wtedy powinna zaktualizować dane dotyczące Lords of the Fallen. Teraz skupia się na marketingu tytułu przy okazji wyprzedaży Black Friday i nadchodzących świąt.

Zobacz także: CI Games sprzedało ponad milion egzemplarzy Lords of the Fallen. Spółka podsumuje największą premierę w swojej historii

Sprzedaż i budżet Lords of the Fallen

To dwie liczby, które w ostatnich godzinach podało CI Games po premierze. Jak już wspominaliśmy, sprzedaż w ciągu 10 dni od premiery przekroczyła 1 mln, co dotyczy zarówno sprzedaży cyfrowej jak i fizycznej. Warto wspomnieć, że od połowy maja trwała już przedsprzedaż gry w trzech wersjach. Cena podstawowa na platformie Steam to 249,99 zł. Natomiast budżet produkcyjny tytułu wyniósł, według szacunków spółki, 178 mln zł. Na marketing przeznaczono 81,5 mln zł, a koszty produkcji na nośnikach fizycznych to 21,5 mln zł. To daje łączny koszt Lords of the Fallen na poziomie 281 mln zł.

Pomimo problemów z premierą, a dokładniej optymalizacją gry na starcie, spółka podkreśla, że większość z nich zostało już naprawionych, a pozytywnych ocen jest coraz więcej. Obecnie na platformie Steam, Lords of the Fallen otrzymał 59% pozytywnych recenzji na 12,8 tys. wystawionych. Dla porównania, wydany we wrześniu souls-like Lies of P ma 89% ocen na plus z blisko 11 tys. ogółem.

Podczas dzisiejszego webinaru zarządu CI Games, podkreślono, że gra była testowana przez dwa zespoły QA (tłum. Quality Assurance). Jednak przy kolejnych produkcjach jeszcze większy nacisk będzie kładziony na testy, aby produkcja nie miała problemów na starcie. Przypomnijmy, że CI Games obecnie pracuje jeszcze nad projektem Survive oraz kolejną odsłoną serii snajperskiej.

Spółka obecnie intensyfikuje marketing gry przed ważnymi wydarzeniami w kalendarzu, czyli Black Friday i okres świąteczny. Kolejne dane na temat Lords of the Fallen powinny zostać przedstawione na koniec listopada, przy okazji publikacji wyników za III kwartał 2023 roku.

Zobacz także: Zmiany w zarządzie Big Cheese Studio. Spółka może niebawem podać więcej szczegółów o premierze Cooking Simulator 2

Udostępnij