Przejdź do treści

udostępnij:

Zmiany w zarządzie Big Cheese Studio. Spółka może niebawem podać więcej szczegółów o premierze Cooking Simulator 2

Udostępnij

W ciągu 3 miesięcy kurs akcji Big Cheese Studio spadł o ponad 45%. Jest to pokłosie problemów z zarządem spółki. Najpierw ze stanowiska CEO zrezygnował Łukasz Dębski, a chwilę później Jakub Rafał. Teraz nowy zarząd będzie „reaktywować” spółkę.

Gra Cooking Simulator to jedna z głównych produkcji grupy PlayWay, obok takich tytułów jak Car Mechanic Simulator, House Flipper czy Thief Simulator. Dzięki tej produkcji Big Cheese Studio odniosło sukces i co więcej spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW jeszcze w 2021 roku. Warto również przypomnieć, że wersja VR-owa tytułu otrzymała na platformie Steam nagrodę dla najlepszej gry wirtualnej rzeczywistości na początku 2022 roku.

Jednak teraz warto wspomnieć, że spółka przy okazji IPO w 2021 roku zapowiadała wydanie trzech kolejnych produkcji, w tym drugiej odsłony Cooking Simulator. W tym celu pozyskała finansowanie przed debiutem na giełdzie, lecz do dzisiaj nie odbyła się żadna z zapowiadanych premier. O problemach z komunikacją z zarządem Big Cheese Studio informował Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya. Ostatecznie Łukasz Dębski odszedł ze stanowiska prezesa we wrześniu, a miesiąc później zrezygnował Jakub Rafał.

W zarządzie Big Cheese Studio pojawił się Rafał Szymański, związany z grupą PlayWay i serią gier Farm Manager. Spółka obecnie skupia się na produkcji dodatku Sushi DLC do pierwszej części Cooking Simulator, sprawdzaniu potencjału trzech innych projektów oraz samej produkcji Cooking Simulator 2.

Zobacz także: Infection Free Zone jedną z najbardziej wyczekiwanych polskich gier. Games Operators udostępnia prolog tytułu

Duże zmiany w Big Cheese Studio

W miniony weekend nowy członek zarządu Big Cheese Studio, Rafał Szymański, opublikował wideo z aktualnościami. Po kilku miesiącach spółka poinformowała na jakim etapie są prace nad produkcjami i co dalej z Cooking Simulator 2. Jak już wspomnieliśmy, poprzedni prezes Łukasz Dębski nie dostarczał na bieżąco materiałów z produkcji kontynuacji symulatora gotowania, a premiera już została przesunięta na pierwsze półrocze 2024 roku. „Obietnica” trzech premier do końca 2023 roku to jeszcze zapowiedzi sprzed dwóch lat przy okazji IPO spółki.

„Zarząd Spółki wskazuje, że decyzja o przesunięciu terminu premiery Gry wynika z konieczności prac nad dodatkowymi funkcjonalnościami Gry, w szczególności związanymi z rozwojem obszarów multiplayer oraz "blueprint", które mają być istotnymi elementami tego projektu. Dodatkowo, po zbadaniu możliwości oferowanych przez nową wersję silnika Unity, Zarząd Spółki zdecydował o adaptacji całego projektu pod nowy silnik (co wymaga dodatkowego nakładu czasu)” – informowano jeszcze w połowie sierpnia.

Zgodnie z aktualnościami, w Big Cheese Studio został powołany nowy członek zarządu, po rezygnacji Jakuba Rafała ze stanowiska prezesa. W spółce zostanie jeszcze powołany jeden członek zarządu. Jak podkreślił Rafał Szymański, wszystkie prace w studio są kontynuowane, a na ostatnim festiwalu dem udostępniono Cooking Simulator 2 z trybem dla jednego gracza. Łącznie w tę wersję zagrało 27 tys. użytkowników Steama, jednak peak to zaledwie 136 graczy.

Teraz Big Cheese Studio zbiera feedback od graczy dotyczący Cooking Simulator 2 i zamierza zaktualizować roadmapę dla tytułu. Obecnie trwają również prace nad dodatkiem do pierwszej części, czyli Sushi DLC, jednak na razie nie podano daty premiery. Ponadto, analizowany jest potencjał trzech innych produkcji: Underdose, Pizza Empire oraz B17. Przy okazji publikacji raportu za III kwartał spółka może podać więcej szczegółów. Wyniki mają zostać opublikowane 28 listopada br.

Spółka zamierza teraz cyklicznie publikować aktualności. Jednak problemy studia odbiły się również na kursie akcji. Big Cheese Studio w ciągu ostatnich 3 miesięcy spadł o ponad 45%, a obecna kapitalizacja to 111 mln zł.

Notowania Big Cheese Studio

BIG CHEESE STUDIO WYKRES

Zobacz także: Gaming Factory stawia na Japanese Drift Master. Spółka chce wydać grę samodzielnie, a w tle jest potencjalna emisja akcji

Udostępnij