Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Akcje Games Operators mocno w dół, mimo że gracze są zadowoleni z premiery Infection Free Zone

Udostępnij

W czwartek wieczorem w trybie wczesnego dostępu zadebiutował Infection Free Zone (IFZ) od Games Operators z grupy PlayWay. W piątkowy poranek notowania spółki nurkują o niemal 15 proc.

Peak graczy produkcji sięgnął ponad 10 tys. osób, a obecnie prawie 80 proc. z 550 recenzji jest pozytywnych. Tytuł okupuje jednocześnie szóstą pozycję wśród najlepiej sprzedających się produktów na Steam. Nadchodzący weekend powinien zdradzić więcej na temat potencjału gry.

Zobacz także: Premiera Infection Free Zone od Games Operators coraz bliżej. Udana sprzedaż gry w formule super early access poprawi jakość i usprawni rozgrywkę

Wysokie oczekiwania inwestorów

Porównując tytuł do flagowego dla grupy PlayWay House Flippera 2, premiera IFZ nie wypadła źle. Symulator remontowania domów osiągnął pierwszego dnia peak sięgający 15,5 tys. graczy, a najwięcej osób ogrywało produkcję w pierwszą niedzielę po premierze. Oceny IFZ również wydają się być zbliżone do wydanej w grudniu drugiej odsłony House Flippera. Według serwisu Gamalytic, aktualna sprzedaż IFZ sięga około 22,6 tys. kopii, a uwzględniając 10-proc. promocję, za egzemplarz trzeba zapłacić 22,5 dolarów.

Liczba graczy Infection Free Zone w ciągu pierwszych godzin od premiery

Liczba graczy IFZ EA

Źródło: Steamdb

Tymczasem wydaje się, że inwestorzy oczekiwali lepszego debiutu, o czym świadczą zniżkujące o prawie 20 proc. notowania Games Operators. Negatywne opinie zgłaszane przez kupujących IFZ mówią m.in. o wydaniu produktu podobnego do prologa gry, braku implementacji nowości zaproponowanych przez społeczność czy zbyt wysokim poziomie trudności.

Zobacz także: Games Operators ustalił datę premiery Infection Free Zone. Kurs akcji zbliża się do historycznych szczytów

Kluczowy weekend

Infection Free Zone to tytuł strategiczny, w którym zadaniem gracza jest sterowanie grupą ocalałych na planecie pełnej zombie, stworzona przy pomocy silnika Unity. Zaznaczmy również, że produkcja miała swoją premierę w trybie wczesnego dostępu, więc produkt dalej będzie rozwijany przez twórców już przy wsparciu graczy.

Produkty z największą sprzedażą na Steam

Produkty osiągające największe przychody

Źródło: Gaminganalytics.info

Według wcześniejszych komentarzy zarządu giełdowego wydawcy, koszty produkcji IFZ oscylują wokół 3 mln zł. Spółka sprzedała już jednak 5 tys. kluczy za średnią cenę 32 dolarów w ramach nietypowego super early accessu. Co więcej, zyskała 1,1 mln zł za wydanie licencji Ultimate Games, na podstawie której wymieniona spółka stworzy konsolowy port IFZ. Podkreślić też trzeba, że produkcja ma być popularna na chińskim rynku, stąd Games Operators zdecydowało się na współpracę na rynku azjatyckim z HeyBox. Zyski z tego tytułu mają być podzielone po równo.

Notowania Games Operators w ciągu ostatnich 12 miesięcy

Notowania GOP

Zobacz także: W oczekiwaniu na premierę Infection Free Zone, Games Operators podsumowuje ubiegły rok

Udostępnij