Fidelity Investments, jeden z największych brokerów w USA, walczy o nowych klientów wprowadzając program Fidelity Youth Account. To rachunek inwestycyjny i oszczędnościowy dla osób w wieku od 13 do 17 lat.
Konto pozwoli nastolatkom kupować i sprzedawać akcje, fundusze ETF i fundusze inwestycyjne Fidelity. Nad kontem będzie czuwać rodzic, który będzie brał odpowiedzialność finansową za transakcje swoich dzieci oraz będzie mógł zamknąć pozycje.
Zobacz także: Krach na rynku kryptowalut, zadyszka spółek technologicznych. Jak inwestować, gdy epidemia COVID19 się kończy?
Fala młodych inwestorów
Pandemiczny kryzys spopularyzował temat inwestycji nie tylko w USA, ale i na całym świecie. Młodsi inwestorzy masowo wkraczali na rynek akcji w 2020 roku za pomocą takich aplikacji jak Robinhood. Miliony świeżych inwestorów wzięło udział w wydarzeniu kornerowania funduszy hedgingowych na akcjach GameStop i zmieniło obliczę giełdy.
Pomysł budzi duże kontrowersje. Przeciwnicy twierdzą, że napływ nowych, młodych inwestorów nie obył się bez negatywnych konsekwencji. Popularność aplikacji do inwestowania jak Robinhood - która wymaga, aby inwestorzy mieli ukończone 18 lat, by korzystać z jej usług - została skrytykowana. Eksperci opisują, że ludzie teraz skupiają się na napędzaniu baniek spekulacyjnych (tzw. akcje meme) kornerując fundusze hedgingowe jak miało to miejsce na akcjach GameStop, a także na kryptowalutach. Robinhood nie jest jednak jedynym brokerem, który podąża za młodymi pokoleniami.
Spośród 4,1 miliona nowych kont, które Fidelity dodał w pierwszym kwartale 2021 roku, 1,6 miliona zostało otwartych przez inwestorów detalicznych w wieku 35 lat i młodszych, co stanowi wzrost o ponad 222% w stosunku do roku poprzedniego.
źródło: https://www.fidelity.com
Nowe konto młodzieżowe Fidelity, o którym po raz pierwszy poinformował The Wall Street Journal, będzie oferować klientom kartę debetową bez minimalnej inwestycji przy otwarciu konta. Młodzi inwestorzy nie będą mogli handlować opcjami i nie będą mogli handlować na depozytach zabezpieczających, jak twierdzi szef marketingu Fidelity, David Dintenfass. Dintenfass powiedział, że podczas programu badawczego, około 30% nastolatków handlowało akcjami. Grupa, która handlowała, inwestowała w większe i „modne” aktywa takie jak fundusz indeksowy S&P 500, Apple i Tesla.
„Naszym celem w przypadku Fidelity Youth Account jest zachęcenie młodych Amerykanów do nauki poprzez działanie i wspieranie znaczących rodzinnych rozmów na tematy finansowe" - powiedziała Jennifer Samalis, starszy wiceprezes ds. nowych klientów w Fidelity Investments, w komunikacie prasowym.
Kiedy nastolatek osiągnie wiek 18 lat, konto zostanie przekształcone w standardowe konto maklerskie.
W pierwszym kwartale, Fidelity posiada 83,4 mln rachunków i 10,4 bln dolarów aktywów pod zarządzaniem.