Przejdź do treści

udostępnij:

Kategorie

Meme stock: nadchodzi chwila prawdy dla AMC. Letni sezon będzie dużym testem

Udostępnij

AMC Entertainment to spółka zaliczająca się do tzw. meme stocks. Czyli do grupy walorów, których notowania rosną bez czynników fundamentalnych, głównie dzięki armii traderów r/WallStreetBets. Stopa zwrotu akcji AMC za ostatnie 12 miesięcy wynosi +1 010%, a w ujęciu YTD to, aż 2 700%. Dzięki szaleńczym wzrostom spółka odsunęła widmo bankructwa, ale kwestią dyskusyjną pozostaje fakt czy jej wycena odpowiednio dyskontuje przyszłe potencjalne zyski. Zaczyna się letni sezon filmowy, który będzie dla niej testem.

Zobacz także: Meme stock: WallStreetBets ratuje AMC przed bankructwem, a GameStop dołącza do Russell 1000

Letni sezon filmowy będzie dużym testem dla AMC

Całkowity Box Office w USA wynosi zaledwie 2,1 mld USD. Wartość spółki AMC jest obecnie 17 razy większa, niż rynek. Jeśli AMC uda się zwiększyć udział w rynku – jak planuje zarząd - i jeśli sprzedaż kasowa w USA wróci do poziomu z 2018 roku, łączna sprzedaż spółki może osiągnąć poziom 9 mld USD (6 mld USD z biletów i 3 mld USD z koncesji). Sprzedaż w 2018 roku wyniosła 5,5 mld USD.

Według analityków, średnia cena docelowa dla akcji AMC wynosi 5,25 USD. Najwyższa to 18 USD za akcję. Przed pandemią średnia cena docelowa według analityków wynosiła 15 USD. Wtedy na rynku było też mniejsza ilość akcji. Stare ceny docelowe sugerowały wartość przedsiębiorstwa na poziomie około 7 mld USD - daleko od 35 mld USD.

amc-akcje-usa

Zobacz także: Kosmiczny wyścig: akcje Virgin Galactic znowu rosną, Sir Richard Branson chce prześcignąć Jeffa Bezosa

Analitycy przewidują jednak dodatnie wolne przepływy pieniężne dla AMC w przyszłości - około 13 mln USD w 2022 roku i 90 mln USD w 2023 roku.

Fundamenty raczej nie odzwierciedlają wyceny AMC

Dane o odwiedzinach z Placer.ai pokazują, że w lokalizacjach AMC odnotowano wzrost odwiedzin o 79% r/r w czwartym tygodniu maja i o 159% r/r w pierwszym tygodniu czerwca. Chociaż ruch pieszy AMC w maju był nadal niższy o 68% w stosunku do maja 2019 roku, była to poprawa w stosunku do spadku o 70% w kwietniu i spadku o 76,3% w marcu. Placer.ai zauważa, że w tygodniu rozpoczynającym się 31 maja, ilość odwiedzin spadła jedynie o 50,4% w stosunku do porównywalnego okresu w 2019 roku.

W czasie amerykańskiego święta „Memorial Day” (31.05) w tym roku, AMC zanotowało ilość odwiedzin o 49 % niższą, niż w 2019 roku. Natomiast konkurencja - jak Regal Cinemas - radziła sobie gorzej, notując spadek klientów w tygodniu o 60%.

Akcje AMC spadły o 2,4% do 59,26 USD w piątek, podczas gdy indeks S&P 500 spadł o 1,3%. Kolejna spółka meme stock, GameStop, spadła o 4.4% do 213.82 USD. Oczywiście, inwestorzy śledzący akcje AMC są prawdopodobnie bardziej skupieni na takich rzeczach jak plotki na mediach społecznościowych. Ostatecznie jednak, fundamenty będą musiały mieć znaczenie.

Według danych firmy S3 Partners, z początkiem czerwca, traderzy z krótkimi pozycjami na AMC musieli zamknąć straty w wysokości 1,37 mld USD.
 

Zobacz także: Adobe - wyniki finansowe za II kwartał 2021 są lepsze od prognoz firmy i oczekiwań analityków

Udostępnij