Premiera „Szybcy i wściekli 9” ważnym testem dla akcji AMC. Analitycy uważają, że to pierwsze ważne sprawdzam dla branży kinowej i filmowej po pandemii
„Szybcy i wściekli 9” to najnowsza część wysokoktanowanej serii filmowej o nielegalnych wyścigach na ulicach Los Angeles. Ostatnia część, potocznie zwana F9, w trakcie premierowego weekendu zarobiła 400 mln USD w tym 70 mln USD w samych Stanach Zjednoczonych.
Wyniki wskazują, że to hit. Recenzje są mieszane, ale jak widać produkcja wciąż budzi emocje. Producenci zapowiadają już dwie kolejne części w 2022 i 2023 roku. Dla analityków giełdowych i inwestorów film jest wskaźnikiem jak wygląda koniunktura w branży kinowej i filmowej po odmrożeniu branży po pandemicznym roku oraz o tym jak sobie radzi AMC.
Zobacz także: Meme stock: nadchodzi chwila prawdy dla AMC. Letni sezon będzie dużym testem
Premiera „Szybcy i wściekli 9” wskaźnikiem dla inwestorów AMC
Kultowa produkcja „Wszyscy i wściekli 9” rozpoczęła letni sezon filmowy w USA. Mamy pierwszy rekord: najlepszy weekend otwarcia dla filmu od 2020 roku. Otwarcie jest dobrym znakiem dla sieci kinowych, które mają nadzieję na szturm widzów. Jak pisaliśmy na początku miesiąca, aby akcje AMC wybroniły swoją wycenę na giełdzie, spółka musi przebić konsensus wyników sprzedaży box-office i wyróżnić się na tle konkurencji. To będzie „sprawdzam” dla ostatnich dyskusji czy wzrosty kursu akcji są uzasadnione fundamentalnie czy jest to tylko anomalia meme stock.
Akcje IMAX spadły o ponad 2% do 22,29 USD; Cineworld Group (właściciel Regal Cinemas) spadł o 4,2% do 1,15 USD. Akcje Cinemark spadły o 3,7% do 21,93 USD.
Zobacz także: Meme Stocks to nowa klasa aktywów, która powstała na Wall Steet, a akcje AMC to idealny ich przedstawiciel
AMC, ulubieniec memestock i traderów z WallStreetBets, wzrosły natomiast o 8,3% do 58,80 USD w poniedziałek, kontynuując swoją przewagę w stosunku do pozostałych spółek kinowych. Od początku roku kurs AMC wzrósł o 1222%, podczas gdy następna w kolejności pod względem stopy zwrotu w tym samym okresie i reprezentujące ten sam sektor co AMC był Cineworld, której kurs akcji wzrósł o około 40%.
Prezes AMC zadowolony z wyników sprzedaży – akcje rosną
Prezes AMC Entertainment Adam Aron, który nagradza społeczność WallStreetBets darmowym popcornem za kupowanie akcji, chwalił wyniki premiery na Twitterze.
What a weekend for the big screen! Due to a gangbuster opening of @UniversalPics F9, 2.0 million people watched a movie in @AMCTheatres Thursday through Sunday in the U.S., and 2.5 million people did so at our theatres globally. Both RECORD NUMBERS since re-opening our theatres. pic.twitter.com/Q6RrgHZNvc
— Adam Aron (@CEOAdam) June 28, 2021
„Co za weekend na dużym ekranie!" napisał Aron. „Dzięki rewelacyjnemu otwarciu @UniversalPics F9, 2,0 mln osób obejrzało film w @AMCTheatres od czwartku do niedzieli w USA, a 2,5 mln osób zrobiło to w naszych kinach na całym świecie. Obydwie liczby są REKORDOWE od czasu ponownego otwarcia naszych kin".
W dniu 10 czerwca S&P Global Ratings podniósł rating dług AMC o dwa stopnie do CCC+, powołując się na sukces spółki w pozyskiwaniu gotówki poprzez sprzedaż akcji. Spółka planuje emisję kolejnych 25 mln akcji końcem lipca.
Następnym filmowym wskaźnikiem ma być pierwszy film Marvela od czasu pandemii, Czarna Wdoda (Black Widow), która będzie miała światową premierę przed drugim weekendem lipca.