Przejdź do treści

udostępnij:

Trailer Cyberpunk 2077 w trzy dni zaliczył więcej wyświetleń niż Wiedźmina 3 w cztery lata

Udostępnij

W trzy dni trailer gry Cyberpunk 2077 zaliczył w serwisie YouTube więcej wyświetleń niż zwiastun gry Wiedźmin 3 przez 4 lata. Do tej pory zapowiedź najnowszej produkcji CD PROJEKT odnotowała 9,7 mln wyświetleń. The Witcher 3: Wild Hunt - Killing Monsters Cinematic Trailer, zaprezentowany 14 sierpnia 2013, zebrał przez cztery lata nieco ponad 8,5 mln wyświetleń. Dla przypomnienia Wiedźmin 3 był grą roku 2015 na całym świecie!

Trzy lata później gra został natomiast uznany przez czytelników Game Informera za najlepszą grą wszech czasów! Wydawało się, że tak wysoko ustawioną poprzeczkę trudno będzie CD PROJEKTOWI przeskoczyć, ale pierwszy odbiór gry wskazuje na to, że niekoniecznie. 

Cyberpunk 2077 z większym potencjałem komercyjnym niż Wiedźmin 3

Jesienią 2017 roku, w rozmowie ze Strefą Inwestorów, prezes CD PROJEKT Adam Kiciński powiedział, że w przypadku gry Cyberpunk 2077 spółka ma dużo większe oczekiwania komercyjne niż względem gry Wiedźmin 3. Zaznaczył, że z samej gry są bardzo zadowoleni, ale sprzedaż wciąż pozostawia niedosyt. W przypadku Cyberpunk 2077 ma być inaczej. Z czego wynika większy potencjał tej produkcji?
 

Cyberpunk 2077 wyświetlenia


Głównie z tego, że ponad 95% przychodów CD PROJEKT pochodzi z eksportu. Wiedźmin 3 był grą doskonale rozumianą przez Słowian i nasz krąg kulturowy. Cyberpunk jest natomiast grą wpisany w kulturę anglosaską. Tymczasem to właśnie tam zarabia się największe pieniądze i osiąga największe sukcesy komercyjne. Połączenie doskonałej realizacji jak w przypadku Wiedźmina 3 z dużo większą grupą odbiorczą ma gwarantować sukces.

Zobacz także: Adam Kiciński, prezes CD PROJEKT: O tym jak przebiega praca nad grami Cyberpunk 2077, GWINT i dalszych planach odnośnie gry Wiedźmin

Dobre gry RPG sprzedają się latami

W 2015 roku, w którym premierą miała gra Wiedźmin 3, CD PROJEKT odnotował w sumie 800 mln zł przychodu i 340 mln zł zysku.  Rok później spółka zarobiła na czysto 250 mln zł, a w 2017 kolejne 200 mln zł. Wszystko za sprawą świetnej sprzedaży gry Wiedźmina 3.
 

Wiedźmin 3

źródło: Prezentacja dla inwestorów CD PROJEKT

W sumie w trzy lata sprzedaż gry Wiedźmin 3 była 11 razy większa niż gry Wiedźmin 2, a wraz z dodatkiem Krew i Wino ponad 15 razy większa. Dużo większy komercyjny potencjał Cyberpunka wraz z perfekcyjną realizacją może dać piorunujący efekt. Nowa produkcja CD PROJEKT ma szansę nie tylko wygenerować wielkie przychody w pierwszym roku, ale przynosić gigantyczne zyski przez kolejne lata, aż do powstania kolejnej części Wiedźmina lub Cyberpunka (to już są nasze przypuszczenia). 

Zobacz także: CD PROJEKT zaprezentował gameplay Cyberpunk 2077. Gra zbiera pozytywne komentarze i oceny z całego świata

Dodatkowo, w tej chwili CD PROJEKT znajduje się w dużo lepszej pozycji biznesowej niż przed premierą gry Wiedźmin 3 w 2015 roku. Dzięki tamtemu sukcesowi ma dużo lepszą pozycję negocjacyjną względem dystrybutorów oraz nieporównywalnie większą pozycję gotówkową 660 mln zł teraz w porównaniu do 40 mln zł w 2014 roku. Pieniądze pozwolą spółce udźwignąć samodzielnie koszty marketingu i przez to uniknąć przenoszenia ryzyka na sprzedawców, którzy w zamian oczekują wyższych marż od sprzedaży. To oznacza, że większej sprzedaży gry Cyberpunk 2077, zwłaszcza w roku premiery, mogą towarzyszyć wyższe marże zysku dla spółki.

Zobacz także: Dywidenda w CD PROJEKT 2018 – zarząd rekomenduje zatrzymanie zysku w spółce

Udostępnij