EBITDA grupy LPP w II kwartale br. wyniosła 863,8 mln zł - to ponad 500 mln zł więcej w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Ale podczas dzisiejszej sesji akcje spółki potaniały o ponad 13%.
Wpływ na tak dobre wyniki grupy LPP miały przede wszystkim następujące czynniki:
- odłożony popyt w sieci stacjonarnej po lockdownach;
- bardzo korzystne marże brutto, które powstały dzięki niskim cenom zakupu towarów;
- niskie koszty transportu.
Jednak dobra passa może się nie powtórzyć w kolejnych miesiącach. Głównym czynnikiem może być wzrost kosztów oraz opóźnienia w transporcie. Kolejną ważną przyczyną będzie wzrost ceny towarów, oraz zakłócenia produkcji w Azji (związane z przerwami w dostawach prądu).
Szereg czynników ryzyka dla spółki wskazał podczas konferencji wynikowej Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes polskiej odzieżowej grupy notowanej na warszawskiej giełdzie. Podczas dzisiejszej sesji walor potaniał o ponad 13%.
Wyniki finansowe spółki LPP
Źródło: LPP
Sinsay staje się równie ważnym źródłem przychodów, co Reserved
Całkowite przychody LPP wzrosły o ponad 70% r/r w II kwartale. Ogromny wpływ na tak dobry wynik miało odbicie w sprzedaży stacjonarnej oraz wzrost sprzedaży online. LPP zarejestrowała 56% wzrost sprzedaży offline r/r oraz 37,7% wzrost sprzedaży grupy, ze względu na zwiększenie sprzedaży stacjonarnej w II kwartale.
Jeśli prześledzimy przychody grupy przez pryzmat marek, to wszystkie marki, oprócz House, wygenerowały większe przychody za granicą, niż w Polsce. Najsilniejsze wzrosty widzimy przy marce Sinsay, ze względu na rozwój powierzchni.
Źródło: LPP
Sprzedaż w sklepach grupy LPP w Polsce stanowiła niecałe 41% sprzedaży w analizowanym okresie. Wzrosty sprzedażowe za granicą zarejestrowano w większości krajów, choć tutaj na prowadzenie wychodzą Bałkany. Dużym sukcesem jest podwojenie sprzedaży w krajach CIS.
Źródło: LPP
Korzystne ceny zakupu wpłynęły na korzystną marżę grupy, głównie dlatego, że zamówienia na kolekcję wiosenną były składane w najostrzejszym momencie pandemii.
Źródło: LPP
Nowy magazyn pod Moskwą, obranie kierunku na energię wiatrową
Wśród najważniejszych wydarzeń w spółce jest powstanie i otwarcie nowego magazynu grupy LPP pod Moskwą. Nowa powierzchnia magazynowa o powierzchni 30 tys. mkw. zastąpiła o połowę mniejszy obiekt. Większa wydajność nowego magazynu, nowoczesny system zarządzania magazynem oraz przejście na wewnętrzne standardy zarządzania logistyką e-commerce, są odpowiedzą na potrzeby rosyjskich odbiorców.
Kolejnym ważnym wydarzeniem tego roku było podpisanie listu intencyjnego przez LPP na energię wiatrową. Jest to ważny krok spółki w kierunku zielonej energii - wiatraki mają pokryć zapotrzebowanie na energię dla polskich operacji (0,4 Twh w 10 lat), chodzi o większość biurowców i Centrum Dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim.
W celu realizacji strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025, spółka podejmuje działania które mają zmniejszyć emisję CO2 o 15%,
Z kolei na dachu Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, grupa LPP umieściła 4 tys. paneli fotowoltaicznych, które dają moc 1,5MW.
Ważnym wydarzeniem w życiu grupy LPP było wprowadzenie nowej kolekcji na niemowląt – NEWBORN, rozszerzenia kolekcji dla mam oraz wprowadzenie kolekcji ATHLEISURE – wygodnej i wielofunkcyjnej kolekcji, zarówno do miasta jak i na kemping.
Grupa z dumą również zakomunikowała fakt o otwarciu pierwszego sklepu Reserved w Macedonii Północnej oraz uruchomieniem e-sklepu wszystkich marek LPP w Bułgarii.
Przypomnijmy, że grupa LPP ma 2021 sklepów na całym świecie.
LPP chce mieć blisko 3 mld zł sprzedaży online
Wśród wyzwań jakie stoją przed spółką, znajdują się zakłócenia w łańcuchu dostaw, wynikające z rosnących kosztów transportu, opóźnień w dostawach oraz przerwach w produkcji powstałych ze względu na przerwy w dostawie prądu w azjatyckich fabrykach. Spółka obawia się również wzrostu zachorowań, wzrostów kosztów oraz inflacji.
Celem spółki jest kontynuacja tak dobrych wyników - zarówno w zakresie wzrostu powierzchni, jak i wzrostów sprzedaży. Spółka chciałaby również utrzymać stabilną sytuację płynnościową. Capex planowany przez grupę LPP na lata 2021/22 to 1,2 mld zł. Celem jest też dynamiczny wzrost sprzedaży online, do ponad 2,8 mld zł.