„Bez wątpienia sukces Car Mechanic Simulator jest marzeniem niejednej spółki” - Tomasz Róziecki, Play2Chill
Play2Chill w swoim portfolio ma już dwie produkcje: Dream Alone oraz autorski projekt, Counter Terrorist Agency. Obecnie spółka pracuje nad grą Motocycle Mechanic Simulator, która jest inspirowana Car Mechanic Simulator.
Spółka również pracuje nad kilkoma pre-produkcjami, które już niedługo zaprezentuje graczom. Jeszcze w maju przeprowadzono emisję prywatną akcji, w ramach której pozyskano 1,5 mln zł. O debiucie na NewConnect oraz planowanych premierach rozmawialiśmy z Tomaszem Rózieckim, współzałożycielem Play2Chill.
Natalia Kieszek: Najpierw WarSaw Games, aktualnie Play2Chill. Od ilu lat spółka działa na rynku gamingowym?
Tomasz Róziecki: WarSaw Games zostało założone w 2017 roku i od tego momentu działamy na rynku gamingowym. W marcu 2019 roku dołączyliśmy do Grupy PlayWay i wtedy zmieniliśmy nazwę na Play2Chill.
W 2018 roku odbyła się premiera naszej pierwszej produkcji, Dream Alone. Gra pojawiła się w wersji na PC i wewnętrznie została przeportowana na konsole Nintendo Switch. Przy współpracy z japońskim partnerem wydaliśmy również grę na tym rynku. W tym samym roku rozpoczęliśmy współpracę z Games Operators, który był wydawcą naszej autorskiej gry Counter Terrorist Agency. Na konsole portowaniem zajmuje się spółka SimFabric, która zapowiada wydanie wersji na Nintendo Switch już w lipcu.
Zobacz także: Counter Terrorist Agency trafi na konsole Nintendo Switch
Dream Alone i Counter Terrorist Agency to na razie jedyne gry w portfolio spółki. Z jakim odbiorem spotkały się ich premiery?
Zaczynając od gry Dream Alone, to zdecydowanie więcej mogę powiedzieć o wersji na Nintendo Switch, która dotarła do szerszej grupy odbiorców niż ta przeznaczona na PC. Oceny prasy wahały się na poziomie 7/10 i według nas był to dobry wynik. W przypadku Counter Terrorist Agency przyznawane oceny były poniżej naszych oczekiwań. Jednak cały czas planujemy aktualizować ten tytuł, wishlista jest naprawdę pokaźna. Pracujemy nad tym aby odrobić negatywne opinie i w ten sposób zwiększyć sprzedaż.
Na Steamie CTA ma tylko 57% pozytywnych opinii. Dlaczego graczom nie spodobał się autorski pomysł spółki?
Byliśmy zaskoczeni takim odbiorem. Podczas kampanii na Kickstarterze dostarczyliśmy graczom demo, które zostało pozytywnie przyjęte. Zdecydowaliśmy się stworzyć oryginalną grę, ale nie wszystkim się nasz pomysł spodobał. Niemniej jednak, tak jak wspomniałem wcześniej, wishlista cały czas powiększa się i planujemy nowy content do niej. Zakładam więc, że oceny będą lepsze.
W zeszłym roku przeprowadziliście kampanię na Kickstarterze. Czy przy kolejnych produkcjach tego typu zbiórki są planowane?
Owszem, nie wykluczamy takich kampanii w przyszłości. Traktujemy Kickstarter jako narzędzie marketingowe. Portal jest świetną opcją pozyskania aktywnych graczy, którzy uczestniczą w budowaniu gry na etapie testów. Opinie użytkowników pozwalają nam dostarczyć grę wpisującą się w oczekiwania graczy.
Zobacz także: Im bliżej premiery „Cyberpunka 2077", tym większą zmienność zobaczymy na CD Projekt – ostrzega Paweł Sugalski, zarządzający nowego funduszu Rockbridge Gier i Innowacji
Play2Chill obecnie pracuje nad grą Motorcycle Mechanic Simulator. Kiedy możemy liczyć na jej premierę?
Od samego początku planowaliśmy premierę na przełomie IV kwartału 2020 roku i I kwartału 2021 roku. Trzymamy się tego terminu, a gra jest już w zaawansowanej fazie developmentu. Cały czas dodajemy nowy content, z którego jesteśmy zadowoleni. Początkowo gra pojawi się w wersji na PC, zakładamy, że kolejny etap - portowania na konsole zajmie około 3-6 miesięcy.
Na pewno sukces na miarę Car Mechanic Simulator jest marzeniem spółki.
Bez wątpienia sukces CMS jest marzeniem niejednej spółki. Mimo to szacujemy bezpieczne poziomy sprzedażowe. Od samego początku mówiliśmy, że jeśli uda nam się sprzedać 1/3 tego co osiągnął CMS, to będziemy naprawdę zadowoleni z tej premiery. PlayWay sprzedał już około 2 mln egzemplarzy swojego flagowego tytułu. Podejmujemy różne działania, aby crosspromować nasz tytuł. Na Steamie przy Car Mechanic pojawia się już propozycja Motorcycle Mechanic Simulator. Po premierze zostaną przygotowane specjalne bandle, a dla posiadaczy CMS będzie specjalna promocja.
Czym będzie się różnić Wasz tytuł od Car Mechanica?
Przede wszystkim stawiamy na ciekawe połączenie CMS z House Flipperem - tak to potocznie nazywamy. Chcemy, żeby gracz startował od małego garażu na przedmieściach, gdzie będzie naprawiać pojedyncze motocykle, a później kupował nowe lokacje. Gracz będzie mógł decydować o designie swojego garażu.
Motorcycle Mechanic Simulator będzie kładł duży nacisk na budowanie customowych rozwiązań, gracz będzie mógł tworzyć swoje wymarzone motocykle.
Różnica będzie również widoczna w funkcjonalnościach produkcji, które będziemy prezentować na bieżąco w devlogach na Steamie. Planujemy udostępnić prolog do gry, jednak nie podajemy jeszcze daty premiery.
Jeszcze niedawno wishlista Motorycle Mechanic przekroczyła 10 tys. użytkowników. Ile obecnie graczy oczekuje na ten tytuł?
Obecnie dobijamy już do liczby 20 tys. osób, więc od tamtego czasu wishlista powiększyła się już dwukrotnie. Chcemy, aby gra debiutowała przy poziomie wishlisty 80 – 100 tys. użytkowników. Zakładamy, że próg sprzedaży 20 tys. powinien zwrócić wszystkie poniesione przez nas koszty.
Do jakiej grupy będzie skierowana gra Motorcycle Mechanic?
Grupa odbiorców Car Mechanica i Motocycle Mechanica w dużej mierze się pokrywa. Osoby grające w CMS nie są wyłącznie fanami samochodów, są to ludzie, którzy lubią naprawiać, majsterkować i są fanami gier symulacyjnych. Dlatego myślę, że nasz tytuł odpowie na potrzeby szerokiego grona graczy, dostarczając im urozmaiconą rozgrywkę i inne funkcjonalności. Widzimy również ogromne zainteresowanie wśród osób jeżdżących na motocyklach. Sądzimy więc, że odbiór i grupa docelowa będą duże.
Play2Chill chce się koncentrować na grach typu indie premium. Ile docelowo spółka planuje wydawać tytułów?
Mówiąc o wydawnictwie dużych gier, chcemy mieć przynajmniej dwa takie tytuły w produkcji. Aktualnie jesteśmy w fazie preprodukcji kilku gier. Przed developmentem, zrobimy badanie rynku, które pokaże jaki potencjał mają te tytuły. W pierwszej kolejności zaprezentujemy tytuł Headsmen, czyli symulator kata z elementami RPG. W lipcu planujemy pokazać pierwsze screeny z tej gry.
W kolejce mamy również produkcję typu city builder. Będzie to Aztec Empire, gdzie gracz będzie budował swoje azteckie imperium. Myślę, że już niedługo udostępnimy pierwszy gameplay. W planach jest też produkcja survivalowa, a dokładniej Far North Life gdzie zadaniem gracza będzie przetrwanie na dalekiej północy. Zdecydujemy, który z tych tytułów trafi do fazy developmentu.
Ponadto cały czas prowadzimy prace nad mniejszymi grami, które są kierowane w szczególności na Nintendo Switch. Aktualnie mamy dwie gry w developmencie i niedługo określimy, którą z nich wypuścimy prawdopodobnie na początku 2021 roku.
O jakich budżetach na produkcje mówimy?
Chcemy, aby nasze większe gry takie jak Motorcycle Mechanic Simulator nie przekraczały 700 tys. zł w fazie developmentu. Na średnie produkcje typu Headsman chcemy przeznaczać maksymalnie 300-400 tys. zł. Natomiast budżety produkcji kierowanych na Nintendo Switch zakładamy na poziomie 100-150 tys. zł.
Ile osób pracuje nad Waszymi grami?
Obecnie w teamie produkcyjnym mamy 8 osób. Są również zespoły zewnętrzne, które na bieżąco z nami współpracują przy preprodukcjach.
Niedawno przeprowadzono emisję prywatną akcji. Na jakie cele pozyskano finansowanie?
Z sukcesem zakończyliśmy emisję akcji serii B. Pozyskaliśmy 1,5 mln zł, które przeznaczymy przede wszystkim na rozwój naszego falgowego tytułu Motocycle Mechanic Simulator. Pozyskaną kwotę zainwestujemy również we wdrożenie przynajmniej jeszcze jednego tytułu do właściwej produkcji, będziemy także również rozwijać nasze gry na Nintendo Switch. Pozostałe środki zostaną przeznaczone na prace związane z debiutem naszej spółki na rynku NewConnect.
Zobacz także: Emisja prywatna Play2Chill zakończona sukcesem
Emisja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem inwestorów.
Nasza strategia oraz podejście do rynku od samego początku wzbudzało zainteresowanie naszą spółką. Inna kwestia jest taka, że branża gamingowa cieszy się obecnie ogromnym zainteresowaniem wśród inwestorów.
Na jakim etapie są obecnie prace nad debiutem na NewConnect?
Przy całym procesie wspiera nas Dom Maklerski INC, który również uczestniczył w emisji. Debiut powinien odbyć się na przełomie III i IV kwartału 2020 roku. Większość dokumentów jest już gotowa, dlatego przypuszczamy, że może to być wrzesień lub październik, ale ostateczny termin będzie uzależniony od decyzji GPW.
Coraz większa liczba spółek gamingowych chce debiutować na NewConnect. To czym Play2Chill chce się wyróżnić?
Stawiamy na dywersyfikację gier. Motorcycle Mechanic jest typowym symulatorem, ale w przygotowaniu już mamy grę Aztec Empire, czyli city builder. W Grupie PlayWay dużą popularnością cieszy się tytuł Builders of Egypt i myślę, że nasza propozycja odpowie na zapotrzebowanie graczy na takie produkcje. Wspominałem także o grze Far North Life, która jest typowym survivalem. Jeśli miałbym ją porównać do jakiegoś tytułu, to byłaby to świetna polska produkcja jaką jest Green Hell od Creepy Jar.